Web Analytics
More
    Reklāma

    Tiny11 – iespējams, ne pārāk legāls, bet niecīgs un mazprasīgs Windows 11

    Jaunākie raksti

    Windows 11 pieejams jau ilgāku laiku, bet vēl arvien sagādā dažādas galvassāpes. Lielākās no tām ir vecāku dzelžu nesaderība ar Windows 11, bet arī prasības pret it kā saderīgu datoru Windows 11 ir augstas.

    NTDev izveidojuši neliela izmēra Tiny11, kas ir sava veida Windows 11 apgraizīta versija, bet to nevajag uzskatīt par oficiālu vai pat īsti legālu risinājumu visām tavām Windows 11 problēmām. Tiny11 pamatā ir izmantots Windows 11 Pro 22H2, bet no Tiny11 izņemtas ārā reklāmu lietotnes un dažādas reti izmantotas Windows iespējas. Tiny11 droši vien varētu izvēlēties ne tikai vājāku datoru lietotāji, bet arī datorspēļu entuziasti.

    Reklāma

    Tiny11 izmantošanai vajag vien 8 GB vietu SSD atmiņā un nieka 2 GB RAM, bet tiek solīts, ka Tiny11 vēl kustēsies uz priekš ar 400 MB RAM. Protams, Tiny11 nesaņems oficiālus atjauninājumus un drošības ielāpus.

    Ja vēlies izmēģināt Tiny11, dari to uz savu galvu, te neviens neko negarantē un par drošību neatbild. Tiny11 var aktivizēt ar legālu Windows atslēgu, kā arī Tiny11 vari iztikt bez Microsoft konta.

    Avotspcgamer
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    47 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    14.02.2023 11:14

    “I have tiny11 installed and I see system restore was removed”

    laimīgu taciņu.

    KKTK
    14.02.2023 16:59
    Reply to  digitalk

    Priekškam system restore? M$ tak stāsta, ka vissi jūsu dati ir droši sagalbāti vandraiva mākonī 🤭

    digitalk
    14.02.2023 17:00
    Reply to  KKTK

    kāds kopsakars taviem datiem un nobrukušas sistēmas atjaunošanai?

    karlis
    14.02.2023 21:15
    Reply to  digitalk

    kas vainas vecajam labajam reinstall?

    digitalk
    14.02.2023 21:19
    Reply to  karlis

    patērētais laiks un nobrukuši uzstādījumi. tāpat nevar pieķert vainīgo programmu vai apdeitu, kas dažreiz ir svarīgi.

    [edit] lai saglabātu programmas un datus, windows dažreiz pieprasa startēt instalāciju no desktopa, kas bieži vien vairs nav iespējams.

    Last edited 1 year ago by digitalk
    Dindāls
    17.02.2023 10:45
    Reply to  karlis

    Gudriem cilvēkiem ir Clonezilla

    Dindāls
    14.02.2023 17:37

    Bet, kapēc?
    Nu nevajag pirkt kompjus uz kuriem nevar palaist XP.
    Bez ironijas. Lietoju XP, tagad rakstu no XP (Palemoon). Man uzmārrrutka nevajag neko citu. Nevens nespiego, bloatware nau, lai gan varu atļauties, padsmit gigas RAMa.
    Kaut vienu sakarīgu iemeslu jaunā Winblowz lietošanai kāds var pateikt? Nu moš es tups esu, nezinu…

    Biteme
    14.02.2023 18:01
    Reply to  Dindāls

    xp 64bit vismaz? lai RAM nedilst tikai no viena gala)

    digitalk
    14.02.2023 20:24
    Reply to  Biteme

    reti kurai ikdienas programmai nepieciešams vairāk par 4GB, tā ka uzliec 128GB patchu un var mierīgi lietot XP 32bit.

    Biteme
    14.02.2023 20:33
    Reply to  digitalk

    o, šo es nudie’ nezināju! tagad varu atgriezties uz xp!

    Guntars K
    01.03.2023 10:30
    Reply to  digitalk

    Ja nelieto interneta pārlūku, un pietiek ar free pdf spliter un word reader, tad jā. Pārējais viss aizrijās pie 4GB. Tas, ka tev performancē rāda neizmantotus 30% no atmiņas, nenozīmē, ka tev RAM pietiek. Vakar pat sainstalēju Win11Home uz 4GB RAM portatīvajam, kuram nav uz MB slotu pievienot vairāk. Atjaunnājumu instalēšanas brīdī rīstijās tieši RAM. Pēc tam interneta pārlūka pāris tabi kopā ar Ofisu nokilloja RAM līdz bremzēm. Uz šo brīdi 6GB RAM ir pats pats minimums uz Win10 un 11, jo pie vairāku SW atvēršanas un nekustināšanas max iedotā RAM tiek aizņemts jau pie 5GB.

    digitalk
    01.03.2023 14:36
    Reply to  Guntars K

    windows RAMu aizņem preventīvi ielādējot kaudzi bibliotēku, kuras “var noderēt”. ja RAMa sāk pietrūkt, tās tiek izmestas. tāpēc tavi 5GB neko daudz nenozīmē.

    bet mans komentārs bija par 32-bit XP, kur 32-bit OS nav spējīgs adresēt vairāk par 4GB un kerneļa PAE patch to atrisina.

    Dindāls
    17.02.2023 12:48
    Reply to  Biteme

    Nu protams ka 64-bit. Negribu tos kodolkerneļus. Slinkums.
    12Gb RAM, BTW.
    Atradīsies velviena plāksne kaukur, būs akal 16. Meklēt arī slinkums….

    pfff
    14.02.2023 18:30
    Reply to  Dindāls

    Drošības atjauninājumi

    digitalk
    14.02.2023 20:18
    Reply to  pfff

    praktiski nav nepieciešami. tu taču nedomā, ka šobrīd XP liks vidusmēra lietotājs, kuram nav nojēgas par drošības higiēnu?

    Kursors.lv
    14.02.2023 20:31
    Reply to  digitalk

    Jā, ir jābūt viegli galvā slimam, lai privātā kārtā labprātīgi šobrīd lietotu Windows XP :)

    karlis
    14.02.2023 21:18

    pilna pasaule ar winXP
    ja netici, tad paskaties kas virsū katram terminālim, kas aizgājis sekot zaļajam kursam.

    un tikai nestāsti, ka šis ir kautkā savādāks, un interneta plašumus neredzējis

    Kursors.lv
    14.02.2023 21:19
    Reply to  karlis

    Izlasi, ko es rakstīju savā komentārā. Privātā kārtā.

    karlis
    14.02.2023 21:39

    jap. izlasīju. es ar lietoju winXP uz … kautkāda virtualizatora. priekš veco dzelžu konfigurēšanas.

    Kursors.lv
    14.02.2023 21:51
    Reply to  karlis

    Vai tu Windows XP lietotu kā savu ikdienas OS? Un varētu to ieteikt darīt kaimiņu Sašam vai Anniņai?

    Krotow
    17.02.2023 15:14
    Reply to  karlis

    Veca dzelžu konfigurēšanas softa bez alternatīvas laišana no emulatora uzstartēta XP ir saprotama. Taču ikdienas darbam tas gan nederēs.

    Gundars
    01.03.2023 11:38
    Reply to  karlis

    Tas ir tāds fetišs lielīties ar veciem dzelžiem un novecojušu OS? Redz kāds es sūrais vecis – spēju jebkuru nelietojamu sistēmu lietot. Nu ok, dīvainība mīļa, bet normāls cilvēks ņem un lieto, to kas ir adekvāts, nevis kā sasniegumu pasniedz to, ka nespēj atļauties mūsdienīgu datoru un tērē savu dzīvi pielāgojot vecas sistēmas.

    Last edited 1 year ago by Gundars
    Dindāls
    17.02.2023 10:48

    Ja tu kaut nedaudz sajēgtu kautko no jebkādas tehnikas, un vispār loģikas, tad varētu ar tevi diskutēt.

    Kursors.lv
    17.02.2023 11:49
    Reply to  Dindāls

    Abpusēji, beton.

    Dindāls
    17.02.2023 12:45

    Nu tad pastāsti par pēdējām 5 ierīcēm ko esi saremontējis.

    Kursors.lv
    17.02.2023 13:43
    Reply to  Dindāls

    Nu tad pastāsti par pēdējām 5 raķetēm, ko esi palaidis kosmosā. Kāds sakars ar remontiem?

    Dindāls
    17.02.2023 10:47
    Reply to  pfff

    Pastāsti detalizētāk! Un tehniskā valodā!
    Kuri tieši drošības jauninājumi?
    Kā tu jaunini to drošību?

    L0jSDFVxXjl20DN
    16.02.2023 09:07
    Reply to  Dindāls

    100% BETONS

    Dindāls
    17.02.2023 10:48

    Mac nevis 100%

    Krotow
    17.02.2023 15:11
    Reply to  Dindāls

    O, klasika atgriežas :DDDDDDDD

    Gundars
    01.03.2023 11:31
    Reply to  Dindāls

    “nau” un “esu”…. jau mazliet norāda par tavu intelektu. Bet varbūt mākslīgais..?

    geksis
    16.02.2023 09:49

    Es nevaru saprast par kādām augstām sistēmas prasībām jūs runājat?
    cik daudziem ir datori, kuriem nav 64bitu procesora, vismaz 20 GB HDD/SSD un 4 GB ram (sliktākajā gadījumā 2GB ram – būs drusku lēnāks)?

    Ne visi protams paši mācēs uzinstalēt uz datora, kurš neatbilst prasībām, bet tas nav sarežģīti izdarāms un pats MS ir iedevis pamācību kā to izdarīt. Ir divi veidi. Viens ja tiek atjaunināts win10 (MS pamācība strādā), otrs ja liek tīru (tad jāmeklē pamācības no malas). Abos gadījumos ir nedaudz reģistrā jāpadarbojas (atšķirās rakstāmās komandas). Apiet var gan TPM gan Boot secure gan RAM pārbaudi.
    Manā skatījumā vienīgā prasība ir 64 bitu procesors.

    Dindāls
    20.02.2023 17:15
    Reply to  geksis

    Tu būtu pārsteigts ieraugot Prestigio portjiku. 141 C03 laikam bij tas cipars.
    Procis 64-bit. Bet hujEFI – 32-bit.
    Un es tik bļed pisos un pisos, un nesaprotu kas pa huiņu.
    Tai pašā laikā 1 modeli vecākam Prestigio, BIOSā vairāk fīčas nekā jebkādai superoverklokera mātenei. UN reālam HDD/SSD vieta. Nevis kaukāds sūda emmc.
    Drīz vel sāks kompjus uz SPI flashkām taisīt…

    Guntars K
    01.03.2023 10:36
    Reply to  Dindāls

    Prestigio ir vienmēr bijis mēsls smuka iepakojumā. Bet es nebiju domājis, ka Asus arī to pašu ceļu izvēlējies priekš mājas portatīvajiem.

    Dindāls
    02.03.2023 19:35
    Reply to  Guntars K

    Asus portatīvie ir bijuši pilnīgākie mēsli kopš 2005. gada.
    Vai kurā tur gadā tie sūdi parādijās…
    Lādēšanas ligzdas bij speciāli uztaisītas lai atlūztu no plates.

    Krotow
    02.03.2023 22:02
    Reply to  Dindāls

    Sākotnējā doma laikam bija kāzusa gadījumā salauzt ligzdu, nesalaužot plati. Taču pēc Mērfija sanāca mazliet ne tā.

    Dindāls
    02.03.2023 23:25
    Reply to  Krotow

    Nē, tur bija reāli tīšām uztaisīts lai salauztu gan ligzdu, gan pat platei ielauztu robu.
    Pēc tam Compaq (vai Toshiba) pārtrumpēja un izlaida sēriju ar portjikiem kur procim “un akmeņa” uzlīmēta part number papīra uzlīme, un termopasta uzziesta uz tās :-)
    Ja pastrādā kompju remontos, kādus tik brīnumus neredz…

    Krotow
    03.03.2023 10:26
    Reply to  Dindāls

    Ok. Jaunajos Mac Air pliks procesors bez reāla fiziska savienojuma ar dzesēšanas sistēmu arī bija labi.

    Dindāls
    03.03.2023 19:09
    Reply to  Krotow

    Jā!:-D
    Par to es pavisam biju aizmirsis. Tas bij ROFLs kad Rossmann nofilmēja.

    Alberts Kviesis
    01.03.2023 12:37
    Reply to  Dindāls

    “Un es tik bļ*d p1$os un p1$os, un nesaprotu kas pa hui*u”
    HAAAA, labs komentārs. Drosmīgi 😂

    Krotow
    01.03.2023 13:11

    Betons niku nomainījis, bet tikumus gan nē :D

    Biteme
    01.03.2023 13:16
    Reply to  Krotow

    Consistency Is More Important than Perfection

    Guntars K
    01.03.2023 10:38

    Žēl, ka komentāros ir tikai daiļmuldētāji un neviens nav notestējis, lai nokomentētu kā ir.

    Guntars K
    01.03.2023 11:20
    Reply to  Guntars K

    Izraku info, ka šai versijai ir nepieciešami 4GB RAM. Ja būs tikai 2GB, tad rīstīsies. Kaut kāds ļoti minimāls ieguvums ir, kas var būt dažiem, kuriem nav naudiņas, liels pluss.

    Dindāls
    02.03.2023 19:38
    Reply to  Guntars K

    Kādā veidā to var saukt par ieguvumu – lietot sūdainu Windows un vel piemaksāt par to.

    Dindāls
    02.03.2023 19:37
    Reply to  Guntars K

    Novilku, bet esmu savu testa kasti aizdevis vienam nabaga “akadēmiķim”, un savējo restartēt un diskus spraudīt netaisos. Drīz…

    Alberts Kviesis
    03.03.2023 10:17

    Tik daudz viedokļu, bet vai kāds var padalīties ar savu pieredzi? Discordā varbūt ir aktīvistu pulciņš?

    Reklāma