Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar elektrisku kravas auto veikts līdz šim garākais kravu pārvadājumu brauciens Eiropā

    Jaunākie raksti

    Izmantojot elektrisko Volvo FH Electric kravas auto, veikts līdz šim garākais komerciālais kravu pārvadājumu brauciens ar elektrisku kravas auto Eiropā – Šveices loģistikas kompānijas “Krummen Kerzers” īpašumā esošais auto veica 3000 kilometrus garu distanci no Šveices pilsētas Cīrihes uz Spānijas pilsētu Valensiju un atpakaļ uz Cīrihi.

    Šofera uzdevums bija atvest 20 tonnas apelsīnu veikalam “Cas del Mas” Šveicē, savukārt paši augļi tiek audzēti Valensijas tuvumā. Autovadītāja Balintam Šnelam tā bija pirmā pieredze ar elektrisku kravas automašīnu, tāpēc viņam bija jāiepazīstas ar šī transportlīdzekļa niansēm, jāplāno maršruts un vienkārši jādomā ļoti tālu uz priekšu.

    Runājot par pašu braucienu, šoferis ceļā pavadīja nedēļu, lai gan ar parasto dīzeļa kravas auto viņam vajadzētu četras dienas. Braukšana ar elektrisku kravas auto neatbrīvo no noteikumu ievērošanas, tāpēc Šnelam bija jāievēro darba laiks, atpūtas laiki un visas pārējās lietas, kas jāņem vērā ikvienam kravas auto vadītājam Eiropā. Brauciena laikā viņš veicis aptuveni 20 apstāšanās, turklāt bija rūpīgi jāplāno, lai uzlādi varētu apvienot ar atpūtas pauzi un nebūtu lieki jātērē laiks.

    Pagaidām lielceļi nav aprīkoti ar uzlādes vietām, kas paredzētas kravas automašīnām, tāpēc šajā braucienā bija jāizmanto tās pašas uzlādes vietas, ko lieto vieglo automašīnu vadītāji. Kā stāsta šoferis, tad uzlādes ātrums būtiski samazinājās, kad lādējās citi cilvēki.

    Kas attiecas uz konkrētā Volvo tehniskajiem parametriem, tad to iespējams nokomplektēt dažādi, piemērojoties konkrētajam pielietojumam. Dati Volvo mājaslapā liecina, ka pieejamā bateriju ietilpība ir no 180 līdz 540kWh. Jauda no 450 līdz 666 zirgspēkiem, savukārt nobraucamais attālums ar vienu uzlādi ir līdz 300 kilometriem. Lādējoties ar 250kW jaudu, auto būs pilnībā uzlādēts pēc divarpus stundām. Kas attiecas tieši uz uzlādes jaudu, šobrīd tiek izstrādāts jauns uzlādes spraudnis “MCS” jeb “Megawatt Charging System”, kas var nodrošināt uzlādi ar viena megavata vai pat lielāku jaudu. Tas elektriskās kravas mašīnas ļaus uzlādēt krietni ātrāk, tikai atliek jautājums, kā šo lielo jaudu nodrošināt lielam mašīnu skaitam.

    Viens no loģistikas uzņēmuma vadītājiem Peters Krummens izteicies, ka šajā braucienā uzņēmums ieguvis vērtīgas zināšanas par elektriska kravas auto ekspluatācijas īpatnībām garos maršrutos, turklāt šajā braucienā radīts par 3 tonnām mazāk CO2 izmešu nekā ar parasto auto. Uzņēmums plāno paplašināt savu autoparku un 2023. gada beigās tā īpašumā būtu jābūt 18 elektriskiem kravas auto.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    MMM
    05.02.2023 06:50

    Pieņemsim 28L+2L=30L/100km
    Bākā degviela pietiek 4000km
    Pāri paliek 150-300L
    Kādi 3Tonnas CO2 ?

    Reklāma