Elektroauto ražotājs Tesla gada sākumā samazinājis cenas saviem populārākajiem modeļiem – vispirms tas notika Ķīnā, bet pēc tam arī Eiropā un Ziemeļamerikā. Tiek ziņots, ka šis gājiens varētu būt atmaksājies, jo būtiski palielinājusies klientu interese par Tesla automašīnu iegādi.
Kā ziņo auto iegādes vietne Edmunds, Model Y bijis otrs meklētākais modelis vietnē. Nedēļu iepriekš tas bija 70. vietā. Šī modeļa cenas atsevišķās valstīs samazinātas pat par 20 procentiem. Arī interese par Model 3 ievērojami augusi – tas bija vienpadsmitais meklētākais auto šajā vietnē, kas ir par 36 vietām augstāk nekā nedēļu iepriekš.
Edmunds analītiķe Džesika Kaldvela norāda, ka šie cenu samazinājumi Tesla noteikti ļaus iegūt savu tirgus daļu, savukārt klientiem zemākas cenas palīdzēs nepievērst tik lielu uzmanību faktam, ka šie modeļi neizbēgami noveco. “Zemākas cenas un tūlītēja pieejamība noteikti ir lietas, kas ir saistošas amerikāņu patērētājam,” saka Kaldvela.
Šī ir pirmā reize Tesla neilgajā vēsturē, kad autoražotājs saskaras ar reālu pieprasījuma kritumu. Tirgus analītiķi jau iepriekš izteikušies, ka tas bija gaidāms, taču Tesla solis samazināt cenas pagaidām izrādījies veiksmīgs – arī no Ķīnas izskan ziņas, ka ražotāja centros vērojams liels klientu pieplūdums.
Kopš 3.janvāra Tesla akciju cena lēnām kāpj augšā pa cenu trepēm.
Ej nost! Samazināja cenu un pieprasījums pieauga?! Viņš ir ģēnijs! Viņš un visi, kas mācījušies tirgus ekonomikas pamatus vidusskolas līmenī, protams arī.
Nu paceļamies nedaudz augstāk. Tātad esam noskaidrojuši Teslas mašīnu kā produkta tirgus līdzsvara cenu – šī ir tā cena, par kuru tirgū ir interese par viņu mašīnām pašreizējā ražošanas daudzumā, pārdod tik cik saražo. Ne augstāka. Tātad ražotājs, kura ražošanas kapacitāte ir ierobežota un kurš nevar tirgot savu preci par cenu, kas augstāka par saviem konkurentiem, neskatoties uz šķietamām produkta priekšrocībām. Auditorija, kurš pirmais atbildēs, ko no šī būtu jāsecina?
Cerams, ka visi viedlāpstu ražotāji sekos El Musko kompānijas piemēram un samazinās savu flagmaņu cenas! :D
Uzmet aci Munro tesla modeļu analīzei, tesla pat pēc cenu samazināšanas operē ar 20 – 30% margin, kur pārējie auto ražotāji operē ar max 10% margin.
Visi, kuri pirkuši dārgāk 2022. gadā – apsveicu, jūsu mašīnām vērtība kritusies kopš iegādes nevis par 10-15%, bet par 30-35%
Brauciet prātīgi un uzpasējiet bateriju, kaut kad vērtība atkal pieaugs un iespējams, pārsniegs pirkuma cenu)
interese meklējot konkrēto modeli nav pieprasījums, bet neko vairāk no ‘bloga’ jau nevar prasīt. Kad būs pieaugums vai vismaz nesamazināsies tirdzniecības apjomi, tad būs rezultāts un ‘El Musko’ sasniegums
Tas gan taisnība, pats apskatīju Teslas mājas lapā cenas, tātad veidoju statistiku.
Apsveicu ar to. Ceru, ka pārējie arī samazinās cenas.
Samazināja jau tāpēc, ka nepirka kā bija plānots un bija pārpildītas noliktavas. UN re, noliktavas patukšotas un pēkšņi vācijas rūpnīca spēj audzēt tempus… gandrīz kā sakritība. Beidzot nonāca pie cipara, par kuru cilvēki ir gatavi pievērt aci uz šķibajiem paneļiem un salīdzinoši zemo uzbūves kvalitāti. Protams, pirktu vēl ātrāk, ja iekļautu pamata cenā tā saucamo “full self drive”
Tas jau uz ”biznesmeņu” reiķina.. Daudzi šajā ”kritumā” paņēma 5.. 10gab tīri kā investīciju objektu ko apsegt un nolikt garāžā un pēc x gadiem cerot to pārdot par augstāku vērtību ne kā nopirka patlaban šajā cenu kritumā, bet zemāku ne kā prasīs dīlerī piemēram pēc 3 vai 5 gadiem.
Finālā masks uzvārās jebkurā gadījumā.
Baterija no stāvēšanas garāzā neko vis neiegūst. Ja to nepalādēs ik pa laikam, varēs auto pārdot daļām.
Tieši tā. Litijam nepatīk tā pat vien sēdēt. tam patīk, ka to nedaudz padzenā. Un šajā ziņā elektroauto ir samērā slikti kolekcionējami… nevarēs 90 gadus vecu teslu vienkārši pierūcināt, kā to tagad var izdarīt ar iekšdedzes dzinējiem. Būs ļoti cītīgi jāuzpasē tieši akumulatori un nāksies ķīmiķot tā laika elektrības/enerģijas avotus pie auto.
“Litijam” patīk būt 50% uzlādētam. Jo lielākas svārstības uz abām pusēm, jo ātrāk baterijai pienāk gals.
Mazos mērogs litija akumulatori, kas stāv gadiem plauktā pusuzlādēti, kapacitāti nezaudē, taču tas ir tāds virspusējs secinājums. Tā tomēr ir “šķidra” ķīmija, kurai iespējams, ar laiku, lai cik hermētiski noslēgts apvalks tiek klāt atmosfēras molekulas, oksidācija, daļa iztvaiko ārā, var būt pamazām noslāņojas emulsija.
Katrā ziņā litija akumulatori nav mūžīgi, tie nolietojas no uzlādes cikliem, kaut kādus 0.X % arī no vecuma. Tas ko mēs varam novērot, pamatojoties uz datiem no veciem elektroauto, cik nu veci tie mēdz būt – kapacitātes kritums no vecuma ir nenozīmīgs salīdzinot ar kritumu no uzlādes cikliem. Veciem Ioniq ir akumulatori, kuriem joprojām tuvu 100% no sākotnējās uzlādes kapacitātes, taču tas maskē faktu, ka maksimālā akumulatora kapacitāte iespējams bija lielāka un tie 27kWh vecam Ioniq ir daudz tuvāk atlikušajai kapacitātei nekā sākumā. EV ar lielākiem akumulatoriem ir šāda opcija – piedāvāt lietotājam tikai daļu no kapacitātes un faktiskajai kapacitātei krītoties, to daļu pakāpeniski palielināt, lai kWh ietilpība šķietami ir tāda pati.
Nu nezinu, Domā ka elektro auto industrijai attīstoties un investējot bateriju ražotnēs to cenas kāps, un parametri paliks nemainīgi? Pēc 5 gadiem būs pieejamāki un labāki elektromobīļi ar labāku sniedzamīobu un jaudu. Ok, varbūt dēļ inflācijas cenas būs pakāpušās, bet diez vai tik daudz lai izdevīgi tirgotu jaunas vecās Teslas.
Ja man būtu šogad jāpērk jauns auto (ja ar esošo kaut kas atgadītos) – noteikti ņemtu Model Y longrange, pirms tam vēl šķita ka ir izskatīšanas vērti arī citu ražotāju 50-60k EUR vērtie elektromobīļi, tad tagad pēc cenu samazinājuma (mana) izvēle būtu viennozīmīgi par Model Y, kuru var dabūt zem 50k EUR.
Tad jau jāņem 2 gab. Ar vienu brauc, otru izīrē par tādu pašu cenu kā OX drive (~1700 eur/mēn). Pēc 5 gadiem izej pa nullēm un ņem nākamo auto pārīti! Gan jau vēl kaut ko izdosies uzvārīt pie pārdošanas! :D