Web Analytics
More
    Reklāma

    “Mobilly” autostāvvietu pakalpojumam sācis piemērot transakcijas maksu

    Jaunākie raksti

    Mobilo maksājumu pakalpojumu sniedzējs “Mobilly” nācis klajā ar paziņojumu, ka sākot no vakardienas, 17. janvāra, stājušies spēkā jauni noteikumi “Mobilly” pakalpojumu lietošanas noteikumos. Precīzāk, uzņēmums savam autostāvvietu pakalpojumam ieviesis transakcijas maksu, ko pamatojis ar izmaksu pieaugumu.

    “Mobilly” informē, ka pakalpojumu lietošanas noteikumi tiek papildināti ar jaunu punktu, kas paredz darījuma transakcijas maksu par autostāvvietām ielu malās (A, B, C, D, R, V zonās) un lidostā (RIX zonā) – 0,09 EUR apmērā.

    Reklāma

    Uzņēmums par šo jaunumu arī painformējis klientus: “Dārgie draugi – autovadītāji! Kā mēs visi redzam, izmaksu pieaugums ir nepielūdzams un šobrīd ir skāris arī mūs. Lai arī turpmāk mēs varētu nodrošināt tikpat ātru un kvalitātīvu klientu servisu, kā arī nodrošināt mūsu pakalpojuma tehnisko līmeni, Mobilly lietotnē turpmāk tiks piemērota transakcijas maksa autostāvvietām ielu malās (A, B, C, D, R, V zonās) un lidostā (RIX zonā) – 0,09 EUR apmērā. Ceram uz jūsu sapratni! Tava Mobilly komanda!”.

    “Mobilly” līdzīpašnieks Ģirts Slaviņš uzsver, ka šī bijusi pirmā un vienīgā reize 15 gadu darbības laikā, kad uzņēmums cēlis cenas saviem pakalpojumiem. Viņš jau iepriekš norādījis, ka “Mobilly” darbību pēdējos trīs gadus ietekmē izmaksu pieaugums, ko mazliet sabremzēja Covid-19, bet šobrīd šī problēma atkal aktualizējusies. Slaviņš skaidro, ka lielākās “Mobilly” izmaksas saistītas tieši ar darbaspēku, konkrētāk, programmētājiem, kuru trūkums nozarē ir jūtams un kurus tāpēc jācenšas piesaistīt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    WoW
    18.01.2023 11:00

    Kādas ir alternatīvas?

    Roberts
    18.01.2023 11:19
    Reply to  WoW

    Izkāpt jo mašīnas un iet pie automāta un apmaksāt automātā

    Unowme
    18.01.2023 11:21
    Reply to  WoW

    Aiziet līdz aparātām un samaksāt tur.

    Skābene
    18.01.2023 12:52
    Reply to  WoW

    Bija tak Rīgas satiksmes aplikācija, ar kuru bija lētāk kā ar Mobilly. Nezinu vai vēl ir.

    WoW
    18.01.2023 13:51
    Reply to  Skābene

    Maksājumi ar šo aplikāciju par autostāvvietām pārstās darboties ar 2023. gada 1 martu.
    Tagad arī zinām patiesos Mobily iemeslus…. ;)

    zaabaks
    18.01.2023 12:29

    Aha, jau labu laiku atpakaļ sms paziņojumi tika aizstāti uz push notifikācijām saglabājot 11 centu maksu par pakalpojumu kas tehniski nemaksā neko, to iekasējot arī ja push notifikācijas ir atslēgtas un fiziski paziņojums netiek nodots lietotājam

    Karlis
    20.01.2023 08:35
    Reply to  zaabaks

    tiešām?? tas gan ir slikti, ja liek maksāt par neesošu pakalpojumu, vai arī par tādu, kas nav prasīts

    Pigors
    18.01.2023 12:46

    Tas ir tikai autostāvvietām vai arī visiem e-taloniem, vilcienu ticket’iem u.t.t.

    Eins
    18.01.2023 18:22

    Nu autobusiem jau ir sen. Kad nebija, tad komisiju sedza pārvadātājs. Jo mobilly jau pa brīvu taču neko nedarīs.

    davix
    18.01.2023 13:43

    Pakalpojumu attīstības cikliskuma aplis ir noslēdzies: 1) sākotnēji eksistē fiziskas iekārtas, ko apkalpo darbinieki; 2) tad nāk IT revolūcija, kas paziņo, ka fiziskas iekārtas un darbinieki ir lieki, kas veido liekas izmaksas un to visu var atrisināt ar IT; 3) sabiedrība priecīga, palēnām pāriet visi uz IT pakalpojuma risinājumiem; 4) un tad pienāk tas brīdis, kad paziņo, ka praktiski pilnībā digitalizēta funkcija, ko automātiski paveic IT risinājums, pēkšņi sāk kaut ko izmaksāt. Tas būtu tāpat kā atnāktu paziņojums, ka būtu jāmaksā par katru Excel aprēķināto formulu.

    Biteme
    18.01.2023 13:54
    Reply to  davix

    Nu, lidmašīnu (un ne tikai) biļetēm taču arī piemēro papildus maksu, lai kā tā arī tiktu nosaukta. Protams, gadījumos kad pakalpojumu izmanto katru dienu, ērtāk un patīkamāk to neredzēt kā atsevišķu pozīciju, bet maksāts jau tiek šā vai tā.

    davix
    18.01.2023 15:36
    Reply to  Biteme

    Pēc būtības jau piekrītu/saprotu. Tikai lieta tāda, ka piemēram Tavā piemērā par avio – tas nekad nav bijis par velti un ir pilnīgi skaidrs, ka avio pārvadājums maksā. Savukārt mūsdienās redzam arvien vairāk un vairāk pakalpojumu/funkciju – par kurām iepriekš nebija jāmaksā un kuras pat no tehnoloģiskā aspekta bieži vien ir skaidrs, ka to izpilde neveido izdevumus – bet mūsdienās par to sāk iekasēt naudiņu. Vai piemēram kāds var pamatot no tehnoloģiskās puses, kāpēc mobilo sakaru tarifu plāns 10 GB maksā 19 EUR savukārt 30 GB 24 EUR. Vai tas salīdzinoši uzskatami neparāda, ka tarifikācija balstās uz mārketingu nevis patiesajām izmaksām. Vai tiešām lielāks interneta apjoma patēriņš rada tiek lielus izdevumus kompānijai no tehnoloģiskās puses?

    Biteme
    18.01.2023 18:35
    Reply to  davix

    Kas ir patiesās izmaksas? Un kā būtu jāveidojas cenai – atkarībā tikai no izmaksām + fiksēta peļņa vai atkarībā no pieprasījuma? Cik liela peļņa ir pārāk liela? Utt.

    Protams, ka pieprasīto preču un pakalpojumu cenas nav tieši saistītas ar daudzumu. Palūk, 0.5L ūdens pudele maksā tikai mazliet mazāk, kā 1-1.5L pudele, bet tā maksā gandrīz tikpat, cik 5L kanna ar ūdeni. Bet pasākumā ar kontroli pie ieejas maza ūdens pudele var maksāt vairākus eiro un tā pat nav lidmašīna, kas tērē degvielu lai to pudeli paceltu gaisā. Nu, tas pats ar interneta cenu)

    Skābene
    19.01.2023 13:06
    Reply to  Biteme

    Piemērs ar pudelēm nestrādā, jo depozīta maksa ir vienāda 0,25 litru pudelei un 2 litru pudelei. :)
    Konkurences veicināšanai Latvenergo sadalīja Elektrum/Sadales tīkls. Agrāk abiem bija viens naudas pods, kur ieripoja peļņa un no kurienes sedza izdevumus. Tagad Elektrum ir nenormāla virspeļņa, jo biržā labas cenas, bet Sadales tīklam zaudējumi, jo jāpērk elektrība par biržas cenu. Tātad, izmaksas jāpārliek uz lietotājiem, kaut gan Elektrum turpina pelnīt un Sadales tīklam neko nemaksā par sadali un pārvadi. Kas traucē Elektrum pārdot elektrību Sadales tīklam par fiksētu cenu, nav izdevīgi? Tātad, Elektrum turpina audzēt peļnu, bet Sadales tīkls uztur infrastruktūru priekš Elektrum un cieš zaudējumus.
    Vēl tak iecerējuši ieviest komisijas maksu par Neto uzskaites sistēmu, jo skaitīt kWh esot ļoti dārgi. Tiem, kas pāries uz Neto norēķinu sistēmu komisijas makas nebūs, jo skaitīt Euro neesot tik dārgi, kā skaitīt kWh.

    Lauris
    18.01.2023 14:39

    Tīrā tirgus ekonomika, vai arī kāds gribēja, lai Mobilly saimnieki nodarbojas ar filantropiju? Google servisi arī sākumā bija “par velti”, bet tiklīdz tika pietiekami izaudzēta klientu bāze, sākās reklāmu laiks. Vai jūs gribētu, lai Mobilly ir pilns ar reklāmām? Es nē.

    Skābene
    18.01.2023 15:17
    Reply to  Lauris

    Kāpēc nevar uztaisīt izvēli? Maksā transakciju vai skaties reklāmu!?

    Biteme
    18.01.2023 15:19
    Reply to  Skābene

    Kontrolieris grasās līmēt soda kvīti, no auto izlec cilvēks ar telefonu – paga, es vēl nepaguvu samaksāt, jo turpinu skatīties reklāmu!

    Zefīrs
    18.01.2023 16:53
    Reply to  Biteme

    :D

    Jānis
    20.01.2023 03:51

    Vairāki man pazīstami pensionāri pēc jaunā gada atgriezās pie papīra etaloniem, jo pēkšņi, bez brīdinājuma Mobilly prasa mobilos datus lai aktivizētu RS etalonu.

    Last edited 1 year ago by Jānis
    Gundars
    20.01.2023 08:39
    Reply to  Jānis

    Pie mums vēl demokrātija. Var atgriezties arī pie zirga pajūga ja grib. Šķiet, jau ka divtūkstošie ir pagājuši, kad mobilie dati bija kaut kas nepaceļams.
    Jā, un tiem kas te argumentē, ka digitālie procesi izdevumus neprasa un kāpēc par to grib iekasēt maksu. Nu gluži no svaiga gaisa neuzrodas aplikācijas, kas funkcionē, nepārtraukti bez aizķeršanās. Kāds to izveido, uztur, risina problēmu gadījumus, paplidina ar iespējām. Un tie cilvēki ir pelnījuši samaksu, kā visi tie dīkdieņi, kuriem “pienākās cilvēka cienīga alga, kā eiropā”. Esam pārdzīvojuši tos laikaus, kad kaut kas bija tā vienkārši na haļavu.

    Ibiorio
    20.01.2023 23:01

    Varam cepties, bet tas ir tikai bizness. Tam pēc zināma cikla vajag grūdienu attīstībai, bet bez jaunām investīcijām tas nestrādā. Tas var būt jauna infrastruktūra, tehnoloģijas vai jauni produkti, gala rezultātā ieguvējs būs patērētājs, bet ne plāna galdiņa urbēji.

    Last edited 1 year ago by Ibiorio
    Reklāma