Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijā sākas pilnībā elektriskā Toyota bZ4X tirdzniecība

    Jaunākie raksti

    Toyota bZ4X ir Toyota pirmais pilnībā jaunais akumulatora elektriskais transportlīdzeklis (BEV). Tas paver jaunus ceļus, ieviešot uzņēmuma nulles izmešu apakšzīmolu bZ “Beyond Zero”, un dod iespēju pirmo reizi BEV tirgū piedāvāt īstas SUV bezceļa braukšanas spējas. Modeļa ieviešana dos spēcīgu impulsu Toyota tehnoloģiskajai virzībai uz ilgtermiņa mērķi – oglekļa neitralitāti.

    Toyota bZ4X kvalitāte un veiktspēja ir balstīta uz Toyota milzīgo pieredzi elektrificēto transportlīdzekļu tehnoloģijās, kas ir vairāk nekā ceturtdaļgadsimtu ilga darba mantojums.

    Toyota bZ4X nav esoša modeļa adaptācija. Tas ir pilnībā oriģināls modelis un pirmais no bZ sērijas auto, kas konstruēts uz jaunas BEV modeļiem paredzētas Toyota platformas. eTNGA platformā akumulatora bloks ir integrēts šasijā un pilnībā atrodas zem automašīnas grīdas. Tādā veidā auto ir ieguvis spēcīgu un ļoti stingru konstrukciju un zemu smaguma centru, kas arī nosaka bZ4X stabilo un dinamisko sniegumu. Platformas modulārā uzbūve ļauj to viegli pielāgot izmantošanai dažādu tipu transportlīdzekļu klāstā, kas aptver kā mazu, tā arī lielāku auto segmentus.

    Toyota bZ4X konstrukcija un dizains ietver aerodinamiskos elementus, kas palielina nobraucamo attālumu. To vidū ir atveres priekšējā bampera stūros, kas veido gludus gaisa aizkarus, pilnībā nosegta automobiļa apakšdaļa, dalīts jumta spoilers, aizmugurējais difuzors, kā arī optimālā leņķī iestrādāts aizmugurējais stikls. Šaurajam režģim bZ4X priekšpusē ir aizvars, kas regulē akumulatora dzesēšanas gaisa plūsmu un palīdz samazināt gaisa pretestību.

    Toyota bZ4X ir pieejami seši viena toņa krāsojumi un pieci divu toņu krāsojumi, kas virsbūves pamatkrāsu apvieno ar kontrastējoši melnu jumtu un balstiem.

    Interjerā uzsvars likts uz komfortu un plašumu, kas salonam piešķir viesistabas gaisotni – izjūtu, ko pastiprina mīkstas austa materiāla faktūras uz priekšējā paneļa, viegli matētas apdares detaļas un panorāmas jumts.

    Ja aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir paceltas un grīdas panelis atrodas zemākajā pozīcijā, bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 452 litrus (VDA) – pietiekami daudz, lai pārvadātu trīs 82 l koferus. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt attiecībā 60:40, un tām ir slīpuma regulēšanas funkcija.

    Principu “rokas uz stūres, acis uz ceļa” pasvītro uz cilvēku vērstais vadītāja vietas iekārtojums ar digitālu septiņu collu instrumentu un informācijas displeju, kas atrodas virs stūres līnijas – tieši vadītāja redzes laukā, lai rādījumus varētu nolasīt ar minimālu acu kustību.

    Toyota bZ4X ir 8 vai 12,3 collu centrālais skārienekrāns. Lielais displejs tiek izmantots jaunākajai Toyota Smart Connect sistēmai ar vairākām uzlabotām funkcijām.

    Vadītājam noderīgas multivides iespējas ietver savienotos pakalpojumus, kuriem var piekļūt mobilajā lietotnē Toyota MyT. Tā var saņemt, piemēram, analītiskos braukšanas datus, atgādinājumu par servisa apmeklējumu un informāciju par akumulatora uzlādes līmeni. Papildus tam var attālināti aizslēgt un atslēgt automašīnu, kā arī pārliecināties, vai jumts un logi ir aizvērti, durvis aizslēgtas, gaismas izslēgtas un atslēga nav atstāta automašīnā.

    Toyota bZ4X iebūvētajā Toyota T-Mate kompleksā ietilpst jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense ar preventīvām drošības sistēmām, kas izstrādātas, lai nodrošinātu vēl plašāku funkcionalitāti un detalizētāku automašīnas apkārtnes un citu satiksmes dalībnieku uzraudzību.

    Izmantojot palīgsistēmu Lane Trace Assist, kas vadās pēc ceļa marķējuma, ceļa nomales vai priekšā braucošā transportlīdzekļa, Toyota bZ4X precīzi ievēro savas joslas robežas. Sistēma strādā tandēmā ar pilna diapazona adaptīvo kruīza kontroli, tāpēc automobiļa ātrums tiek pielāgots drošai visu ceļa līkumu izbraukšanai. Palīgsistēma seko arī tam, kā vadītājs izmanto stūri, bremzes un akseleratora pedāli: ja tie noteiktu laiku netiek lietoti, tā aktivizē ārkārtas apstāšanās sistēmu.

    Toyota bZ4X ir jaunākā sadursmes novēršanas sistēmas (PCS) versija, kas uz ceļa pastāvīgi uzrauga iespējamo apdraudējumu un par to brīdina vadītāju vai pat aktivizē avārijas bremzēšanu, ja pastāv nenovēršams sadursmes risks. Savukārt Safe Exit Assist palīdz izvairīties no bieži sastopamā riska netīšām atvērt automašīnas durvis brīdī, kad no aizmugures tuvojas cits transportlīdzeklis, velosipēdists vai gājējs. Drošas izkāpšanas asistents izmanto automašīnas aklo zonu uzraudzības sistēmu, lai skenētu ceļu un parādītu brīdinājumu, ja vadītājs vai pasažieris gatavojas atvērt durvis un riskē izraisīt sadursmi.

    bZ4X ir pieejams gan priekšējo, gan visu riteņu piedziņas versijā. FWD modelim priekšā ir uzstādīts 150 kW eAxle elektriskās piedziņas modulis, kas attīsta 204 DIN ZS jaudu un 265 Nm griezes momentu. Pilnpiedziņas modelim priekšā un aizmugurē ir 80 kW eAxle modulis, un moduļu kombinētā jauda sasniedz 218 DIN ZS, bet griezes moments – 337 Nm. Klasē labāko sniegumu bezceļa apstākļos nodrošina pilnpiedziņas sistēma ar X-MODE drošam un stabilam braucienam dubļos un sniegā.

    Jaunajam modelim uzstādītā litija jonu akumulatora ietilpība ir 71,4 kWh, un tajā ir 96 elementi ar šķidrumdzesi. Katrs no tiem tiek pastāvīgi un individuāli kontrolēts, lai noteiktu jebkādas novirzes vai bojājumu pazīmes.

    Toyota pārliecību par akumulatora kvalitāti atspoguļo garantija, ka tas saglabās vismaz 70 procentus no savas ietilpības pat pēc 10 gadiem. Oriģinālā gaitas akumulatora ražotāja garantija ir spēkā 8 gadus vai līdz 160 000 kilometru nobraukumam, taču ar papildu apkopi akumulatora garantijas laiks var tikt pagarināts līdz 10 gadiem vai 1 miljonam kilometru (no pirmās reģistrācijas datuma).

    Toyota bZ4X oficiālā sniedzamība (WLTP standarts) ir līdz 500 km FWD versijai un līdz 460 km AWD modelim. Ātrā uzlāde no 150 kW līdzstrāvas lādētāja ļauj akumulatoru līdz 80% uzpildīt aptuveni pusstundā (normālas temperatūras apstākļos). Izmantojot iebūvēto 11 kW lādētāju, pilna uzlāde ar 230 V/32 A wallbox iekārtu aizņems mazāk nekā 7 stundas.

    Automašīnām, kas aprīkotas ar Toyota Safety Sense un Toyota Smart Connect multivides sistēmu, Toyota spēj programmatūras pārbaudes un atjauninājumus veikt attālināti. Papildus tam automašīnas cenā ir iekļautas 5 gadu / 75 000 km apkopes izmaksas, 10 gadu Toyota Relax garantija, palīdzība uz ceļa un gaitas akumulatora garantija.

    Toyota bZ4X ir iekļauts Eiropas Gada auto 2023 finālistu sarakstā.

    Pilnīgi jaunā Toyota bZ4X sākuma cena ir 56 500 EUR, un pirmie automobiļi klientiem tiks piegādāti 2023. gada jūnijā.

    Kursors.lv komentārs: Lai arī Toyota ir viens no pasaules lielākajiem auto ražotājiem un līderis hibrīdauto jomā, tomēr japāņi ir ļoti nesteidzīgi pilnīgi elektriska auto piedāvāšanā. Tagad, kad šim ražotājam tālu priekšā ir aizskrējuši teju visi konkurenti, Toyota beidzot izlaida savu neizrunājamā nosaukuma elektroauto. Tīri uz speceni raugoties tas auto izskatās interesants un jācer, ka mums būs iespēja to notestēt mūsu 1000km testa maršrutā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    18.01.2023 11:27

    Kāds zin kāpēc Toyota izpelnījusies tādu nopēlumu? Jā tupi elektriskajā virzienā viņi neskriet, bet ražojot auto, kas iet ļoti ilgi un maz jālabo viņi tomēr ir daudz zaļāki kā lūztošie plastmasa grabuļi un arī nekādas dīzeļgeitas viņiem nebija
    http://brandalism.ch/projects/toyota-bmw-greenwash/

    04_Brighton-Lindsay-Grime-Toyota-Brandalism-1200.jpeg
    Skābene
    18.01.2023 11:44
    Reply to  KKTK

    Kruzaks laikam ir pēdējais Toyotas braucamais ar dīzeļa motoru, tātad priekš zaļajiem tas ir ļaunuma iemiesojums! Tik pat labi var izlīmēt plakātus ar saukli – Izglāb pasauli, samazini izmešus, nekurini krāsni, nosalsti bez apkures!

    Biteme
    18.01.2023 11:56
    Reply to  Skābene

    Nav jābūt stipri zaļam, lai nemīlētu krāsns apkuri, īpaši bezvējā.

    Bats
    19.01.2023 11:41
    Reply to  Skābene

    Apkure patiesībā ir laba analoģija – sen ir izgudroti efektīvāki un izdevīgāki veidi kā apsildīt māju nekā kaut ko dedzināt. Es, piemēram, neko krāsnīs nededzinu – nosalis neesmu. Līdzīgi ar automašīnām – ir izgudroti efektīvāki veidi kā pārvietoties par dīzelīti un Toyotai kā vienam no auto tirgus līderiem ir sava loma jāspēlē un atbildība jāuzņemas pasaules pārejā prom no klimatu bojājošām tehnoloģijām. Viņi to nedara, stiepj kājas pa zemi un arvien atliek. Par to arī nopēlums.

    Skābene
    19.01.2023 12:51
    Reply to  Bats

    Veidi ir, bet nav kopējas valsts politikas. Katrs kaut ko pats bakstās savā kaktā.
    Piemēram, ja tu maini gāzes katlu pret granulu katlu, vai siltumsūkni, tev pienākas valsts atbalsts. Ja gribi mainīt granulu katlu pret siltumsūkni, valsts saka, ka granulu katls ir tik pat zaļš kā siltumsūknis, tāpēc atbalsts nepienākas. Ja esi paņēmis atbalstu siltumsūknim, tad atbalstu saules paneļiem nevar saņemt! Nu tā kaut kā!

    nedarata
    19.01.2023 13:40
    Reply to  Skābene

    var saņemt atbalstu siltumsūknis+paneļi. Ja atsevišķi, tad jāmēģina pārējās 2 atbalsta programmas.

    Uldis
    18.01.2023 17:20

    Manuprāt, izskatās nedaudz labāk par Solterra, bet minimāli… Atkal jau tauta izvēlēsies populārāko, Toyota versiju, jo te pieejams viss tas pats kas Subaru versijā.

    Bats
    19.01.2023 11:45
    Reply to  Uldis

    Subaru paškritiski jāieskatās spogulī (jāapaskatās uz saviem auto) un jāatbild uz jautājumu kā dēļ cilvēki pērk Toyota versiju vairāk nekā viņējo.

    Reklāma