John Deere ir amerikāņu lauksaimniecības tehnikas ražotājs, kas bēdīgi slavens kļuva ar savu vēlmi kontrolēt savu produktu remontus un modifikāciju. Proti, mūsdienīga lauksaimniecības tehnika nu ir kļuvusi tik datorizēta, ka daudzas tās funkcijas ir iespējams nobloķēt programmatūras līmenī un pieeju ražotāji nodrošina tikai autorizētajiem servisiem. Izklausās līdzīgi gadžetu pasaulei? Tā ir!
Līdz šim John Deere ir izteikti pretojies tā saucamo “right to repair” likumu ieviešanai, kas liktu tam atvērt pieejas saviem produktiem, taču šo gadu uzņēmums iesācis noslēdzot sadarbības līgumu ar Amerikas lauksaimniecības biroju federāciju. Vienošanās nosaka, ka tagad ASV klienti un remontdarbnīcas varēs piekļūt oficiālajiem diagnostikas rīkiem, lietotāja pamācībām, instrumentiem, kā arī apmācībām. Ražotājs ļaus klientiem atslēgt daļu elektronisko drošības sistēmu un vairs nepieprasīs remontus veikt tikai pie autorizētajiem servisa uzņēmumiem.
Tiesa, šajā pašā vienošanās dokumentā ir atrunāts arī tas, ka joprojām tiks aizliegts iejaukties tehnikas izmešu kontroles sistēmās, atslēgt noteiktas drošības sistēmas, kā arī mainīt ierīču jaudas līmeņus. Citiem vārdiem sakot, nedrīkstēs veikt pretlikumīgas darbības.
Lai arī šī ir brīvprātīga sadarbība, tomēr kopumā ASV arvien vairāk tiek runāts par iespējām labot tehniku. Apple, Google, Samsung un Microsoft jau sākuši piedāvāt savu produktu komponentes un rīkus, lai tos varētu labot arī ārpus autorizētajiem servisiem. Agrāk vai vēlāk šādas programmas būs jāievieš piespiedu kārtā visā ASV un ražotāji cenšas būs proaktīvi.
Tur knifs ir tāds, ka JD traktoru dažādi modeļi tiek tirgoti ar vienu un to pašu dzinēju, kam elektroniski tiek ierobežota forsāža. Attiecīgi, JD ļooooti negrib, ka nabaga zemnieki nopērk lēto traķi un softiski pārtaisa par jaudīgāku dārgo. Tur pat nonāca līdz tādam absurdam, ka JD lobisti stāstīja, ka negrib, lai traktoristi saķīlē traķus un dragreiso.
Varu pačukstēt ka tā ir visiem lielajiem car/truck/tractor ražotājiem, nu jau padsmit gadus.
Es galīgi par to nebrīnos. Tomēr ražošanas standartizācija ļauj ietaupīt tik daudz, ka stūķēt visos vienas sērijas modeļos to pašu dzinēju ir lētāk nekā būvēt piecus dažādus. Interesanti, vai zemā forsāža nedod ieguvumus dzinēja mūžā.
Ko dos forsēts dzinējs, ja pārējie traktora mezgli neturēs paaugstināto slodzi?
nu tā īsti nav, ka tur tikai softi atšķiras. bet nu pie mums paļube tas nav aktuāli. visi, kam vajag, ir dabūjusi vajadzīgos tūļus.
O, kur, pa cik, un kādus tūļus? Visa firmware no svaiga rakstīta? Vai jāimitē JohnDeere serveris lokāli un jāsūta tie faili?
Neenu O.K. nesaki ja tas ir biznesa noslēpums, bet tādā gadijumā – cik tas maksā?
Jā bet pārējie mezgli gan nav tādi paši, un 99% arī motora mezgli nav tādi paši, slinkums meklēt, bet domāju, ka turbīna, sprauslas un sūkņi ir citi.
Tas jau tā pat kā ar daudziem parastiem auto audi, vw, bmw, tas nekas, ka 2.0 bendzīna dzinējiem ir sākot no 140-320zs, ar dīzeļiem tas pats. Vienkāršojot – mezgli atšķirās nav tur 1:1, var būt pat eļļas sūknis cits utt. Skaidrs ka uzčipot līdz kaut kādam līmenim var, bet pēc tam jārēķinās ar problēmām un tādu tur var būt ļoti daudz.
Vakar/aizvakar Louis Rossmann pastāstija par jauno krāpniecību ar GPS firmware upgrade. Atkal $20k uz traktoru, par neko.
Diezvai atļauja nomainīt starteri/ģeneratoru, atsvērs tos 20k.
Toties izdevās nobloķēt daļu krievu nozagto traktoru! Krieviji Ukrainā nodarbojas ar marodierismu, bet ko citu no tiem var gaidīt!
Pilnīgas muļķības, neviens tur necenšas būt proaktīvs no uzņēmumiem – vairāk ķeksīša pēc.
Pilnīgi meli. Visi lielie ziņu “outleti” nopublicēja “uzvaras” rakstu, bet neviena viedokļa no otras puses. Realitātē tā ir aktīvas darbības imitēšana, lai štatu līmenī apturētu nepieciešamību pēc korekta regulējama. JD jau 2018. gadā ko līdzīgu apsolīja, un pilnībā nav realizējuši līdz šai dienai. Iesaku Luis Rossman tieši par šo paskatīties ja kādu tas interesē.
Jā, tā izskatās.
Louis Rossmann!
Learn to spell!
Vispār vajadzētu pie šādām tēmām pielikt tiešos linkus uz viņa video.