Ķīnas autoražotāji, īpaši elektroauto ražotāji, ļoti ambiciozi un arī agresīvi paplašinās ārpus Ķīnas, ienākot Eiropas tirgū. Lai arī konkurence visā visumā ir laba lieta, tomēr nebūt ne visi par to ir priecīgi – viens no tiem, kuru satrauc ķīniešu paplašināšanās, ir Stellantis koncerna vadītājs Karloss Tavaress, kurš uzskata, ka Eiropas autoražotājiem gaidāma “briesmīga cīņa” ar ķīniešu ražotājiem par Eiropas klientiem.
Nav noslēpums, ka ražošanas izmaksas Ķīnā ir būtiski zemākas nekā Eiropā, līdz ar to mašīnas, kas saliktas tur, ir lētākas nekā Eiropā ražotās. Autobūves detaļu piegādātāja Forvia vadītājs Patriks Kollers skaidro, ka ķīniešiem viena elektroauto ražošana izmaksā par aptuveni 10 tūkstošiem eiro mazāk kā eiropiešiem. Viņš norāda, ka Eiropai šī situācija ir bīstamāka nekā, piemēram, ASV, kur ķīniešu automašīnām ir ļoti augsti importa tarifi, kas palielina galacenu.
“Noteikumi Eiropā nozīmē, ka šeit saražotās mašīnas ir par aptuveni 40% dārgākas nekā līdzvērtīgas Ķīnā ražotas mašīnas. Ja Eiropas Savienība nedarīs neko, lai to mainītu, tad reģiona autoindustrija piedzīvos tādu pašu likteni kā saules paneļu industrija. Tas ir ļoti nelāgs scenārijs, bet tas var arī nenotikt,” intervijā Automotive News izteicās Tavaress.
Stellantis valdes priekšsēdētājs domā, ka Eiropu nepieciešams no jauna industrializēt un atgriezt kādreizējās ražošanas jaudas. Tādā veidā mazinātos ražošanas izmaksas un arī pašu mašīnu cena būtu konkurētspējīgāka pret ķīniešiem. Tāpat viņš saskata nepieciešamību mainīt ES tirdzniecības politiku, lai vairāk aizsargātu vietējos autoražotājus. Ja tas nenotiks, tad Tavaress prognozē nepopulārus lēmumus un ražošanas pārcelšanu prom no Eiropas uz reģioniem, kur izmaksas ir zemākas.
Kādu likteni piedzīvja saules paneļu industrija?
Nav savas rūpnīcas, nav sava R&D. Ko darīs, kad Ķīna sāks karot arī ar EU?
Ķīnai nav nekāda izdevīguma karot ar EU, savu lielāko tirgu.
Teorētiski nav. Praktiski jau gadu dzīvojam blakus lielakajam jaunāko laiku karam Eiropā, kuram arī teorētiski iemesla nebija.
Sākās nevis gadu atpakaļ, bet gan jau 2008.g. Gruzijā, 2014. pārvietojās uz Ukrainu un 2022. pārgāja jaunā fāzē. Putina karš sākās ne jau pēkšņi.
Šis vienmēr liekas smieklīgi. Ja grib konkurēt ar Ķīnu, tad lai piedāvā zemāku cenu, nevis aizliegt lēto un lai cilvēki būtu spiesti pirkt dārgu.
Varbūt piedāvā pa lēto pastrādāt kādā fabrikā, vai kaut vai ko uzprogrammēt? Papildus vēl atsakies no pensijas.
Tu laikam nezini kādi darba apstākļi un samaksas ir Ķīnas rūpnīcās, vai precīzāk tu izvēlies to ignorēt. Ja darbiniekiem maksā 10x mazāk, tad arī gala produkta cenu var piedāvāt zemāku.
Vēlies pastrādāt 16 stundas dienā ar kolektīvo balandu pusdienās un bez jēdzīgas medicīniskās apkalpošanas. Padomā labi.
Kad beigsi smieties, uzraksti kurš grib cilvēkiem aizliegt lēto un spiest pirkt dārgo. Un tad ķeries klāt mājas darbiem – rīt jānodod.
Liela daļa auto kas “tiek ražotas Eiropā” tā vai tā detaļas saņem no Ķīnas tikai komplektē Eiropā. Nesaku neko pa to, kā darbaspēks ir lētāks Ķīnā, bet tomēr liela daļa no auto cenas nav dēļ darbaspēka bet ražotāju un pārdevēju izcenojumi EM, kā arī “mums vajag piedāvāt auto ne īpaši lētāk kā konkurentiem”.
Tas jau ir tas, ko Tev visi mēģina pateikt, ka komplektēt Eiropā tieši darbaspēka dēļ ir dārgāk, jo Eiropā ir jānodrošina gan cilvēcīgi apstākļi darbiniekiem, gan konkurētspējīgs atalgojums utt. neatkarīgi vai detaļas nāk no Vācijas, Polijas, Ukrainas vai Ķīnas
Tātad tas kas ir Eiropā tiek pārdots tikai detaļas+ darbaspēka izmaksas, nevis citas lietas? Piemēram, ka kāds cenšas arī vēl papildus nopelnīt?
“šeit saražotās mašīnas ir par aptuveni 40% dārgākas nekā līdzvērtīgas Ķīnā ražotas mašīnas” un “ķīniešiem viena elektroauto ražošana izmaksā par aptuveni 10 tūkstošiem eiro mazāk kā eiropiešiem”, tad sanāk ka 40% dārgāko cenu sastāda 10tukstošus eiro dārgākais darbaspēks? Vai arī tajos 40% ir ne tikai darbaspēka atšķirība, bet arī vietējo velme nopelnīt?
Drīzāk virsrakstam jābūt “Stellantis vadītāju satrauc, ka cilvēki pērk lētāku auto, nevis viņu ražotos pārcenotos mēslus”
Domā, ka Ķīnā galvenie neko nepelna? Imports no ārzemēm arī izmaksā dārgi, un Ķīnā resursi arī ir piejami uz vietas. Bet ko tu iesaki? Visu rūpniecību pārcelt uz Ķīnu, jo redz Eiropas mašīnas sanāk dārgāk? Jā, bizness ir par pelnīšanu un nekas nenotiek par brīvu un uzņēmumi skatās, lai nopelnītu pēc iespējas vairāk. Kāpēc tu iedomājies, Ķīnas galvenie cilvēki nesavāc attiecīgu samaksu, bet pie reizes apčakarējot visus padotos rūpniecības līmenī? Tur algas vnk ir smieklīgas. Darba spēka izmaksas biznesā ir ļoti lieli tēriņi, ja kādreiz tiksi pie sava biznesa, tad varbūt nāks apgaismība, ko jozīmē darbinieks, kam ir alga, par… Read more »
Hvz ir EU importa nodoklis ir muitas nodoklis +transportēšanas izmaksas kopā sadārdzina to ķīniešu vāģi pa 20% un garantijas apkopes nekadas
gribētu redzēt cik maza ir ķīniešu mazā alga. Ir sajūta ka daudzi dzīvo pagātnē un domā ka ķīnā strādā pa velti, Tās algas viņiem nav zemākas kā šeit. Un tas ir viens no iemesliem kāpēc ir sācies ražotņu pārcelšnas process uz indonēziju, vjetnamu, indiju un citām āzijas valstīm
Vienkārši auto ražotāji ir ļoti lieli stagnāti, ieviest modernās ražošana tehnoloģijas, kāpēc ja var palūgt naudu no valsts, no nodokļu maksātājiem!
Man šķiet Stellantis vadītājs būtiski atpaliek no notikumiem. Vilciens ir aizgājis, pie tam gan viņa aicinājumam, gan Ķīnai. Tas ir tikai laika jautājums iekams daļa no auto tirgus piederēs Ķīnas ražotājiem. Un? Viņi neizkonkurēs dārgā segmenta mašīnas, jo to zīmoliem pagaidām vienkārši trūkst šādus pircējus interesējoša prestiža. Bet, teiksim, Peugeot vai Opel noteikti ir par ko uztraukties. Es gan neredzu nekādu katastrofu. Kad nāca Korejas auto iekšā, sākumā par tiem smējās, tad tos kritizēja par zemo kvalitāti, tagad tos pērk kā pilnvērtīgu alternatīvu. Dažas desmitgades pirms tam tieši tas pats notika ar Japānas auto. Pirmās Corollas sagaidīja ar lielu skepsi… Read more »
Jamak zaudet ar godu.