Web Analytics
More
    Reklāma

    “ZF” izstrādājis apsildāmu drošības jostu, lai uzlabotu elektroauto efektivitāti ziemā

    Jaunākie raksti

    Apsildāms stūresrats nu jau ir diezgan pierasta lieta jaunā, mūsdienīgā automašīnā. Kuram gan gribas likt rokas uz ledaini aukstas stūres ziemā, vai ne? Vācu autodetaļu ražotājs ZF spēris soli tālāk un radījis apsildāmu drošības jostu, kas radīta ar domu uzlabot elektroauto efektivitāti ziemā.

    Ideja ir pavisam vienkārša – salonā sēdošo cilvēku ķermeņus silda drošības josta, tāpēc nepieciešams tērēt mazāk enerģijas, lai uzsildītu visu salonu. Uzņēmuma inženieri veikuši aprēķinus un viņi izskaitļojuši, ka šis risinājums zemā gaisa temperatūrā var uzlabot elektroauto nobraucamo attālumu pat par 15%. Itkā sīkums, tomēr daudz.

    ZF izstrādātajā risinājumā sildelementi iestrādāti drošības jostā, kas braucējiem sniedz siltumu, savukārt pati drošības josta kļuvusi nedaudz biezāka. Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka šī josta funkcionē tāpat kā parastās drošības jostas, tāpēc nav nepieciešamas konstrukcijas izmaiņas, lai to varētu iebūvēt mašīnā. Šī sistēma izmanto 70 vatu jaudu un josta var uzsilt līdz pat +40 grādiem pēc Celsija, sildot mašīnā sēdošos cilvēkus.

    Pagaidām nav nekādu ziņu vai kāds autoražotājs šādu sistēmu grasās izmantot savās automašīnās, taču, ja ražotāji saskatīs ieguvumus, nebūtu nekāds brīnums, ja kas tāds pamazām sāktu parādīties sērijveida automašīnās. Ideja pati par sevi nav jaunums – ar to eksperimentējuši Ford un Mercedes inženieri, bet pagaidām līdz sērijveida ražošanai šāds risinājums nav nonācis.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    06.01.2023 09:38

    Gan jau izrādīsies, ka regulāra orgānu sildīšana nenāk tiem par labu, turklāt tik selektīva (siltums izplatās tikai šaurā joslā).

    JanisR
    06.01.2023 09:45

    Liela daļa cilvēku ziemā mašīnā pat brauc ziemas apģērbā (jo pārāk tālu/ilgi ar elektromobīli nenobrauksi tāpat). Attiecīgi starp sildošo jostu un ķermeni it temperatūru izolējošs apģērbs. Tā kā no tā jostas siltuma visticamāk nekāda efekta nebūs.

    Skābene
    06.01.2023 10:38
    Reply to  JanisR

    Infrasarkanā lampa panelī dos lielāku efektu! :)

    Tītars
    06.01.2023 16:22
    Reply to  JanisR

    Elektro auto parasti ir silts vēl pirms atver ārdurvis, un atrauj no kontakta. Turklāt salons uzsilst ātrāk kā ICE. Problēma ir konstanti tērēt šo baterijas % siltumam.

    Tītars
    06.01.2023 16:26

    Tik lokāls siltuma elements ilgtermiņā diez vai būs ērts. Siltā stūre un benķis ir patīkami, bet par ilgu paliek nekomfortabli, kā strādāt ar karstu laptopu.

    ASh
    07.01.2023 16:20

    Apsildāmu kāju paklājiņu vajag. Kā vēsta teiciens “galvenais ka kājas siltumā” :D

    Reklāma