Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW ar “i Vision Dee” konceptu sniedz pirmo ieskatu gaidāmajos Neue Klasse elektroauto un BMW nākotnes vīzijā

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW Lasvegasā notiekošajā CES 2023 izstādē iepazīstinājis ar “i Vision Dee” konceptu, kas ir pirmais ieskats tajā, ko varam gaidīt no jaunās paaudzes BMW Neue Klasse elektroauto, kas sērijveida ražošanā ienāks 2025. gadā. Vienlaikus šis koncepts ir plašāks ieskats BMW nākotnes vīzijā. Runājot par to, kas ir “Dee”, BMW paskaidroja, ka tas apzīmē “Digital Emotional Experience”. Ražotāja pārstāvji arī norādījuši, ka koncepta izstrādē ievērots “mazāk ir vairāk” jeb “less is more” princips. Pats galvenais – šis ir pirmais ieskats virzienā, kurā dodas BMW un tajā, ko varam gaidīt no Neue Klasse elektroauto. BMW sola, ka turpmāko trīs gadu gaitā tiks pārstrādāts visu BMW modeļu dizains, ieviešot vienkāršotu dizaina valodu. Ko tas nozīmē un kā tas izskatīsies, atliek vien gaidīt un redzēt.

    BMW pārstāvji skaidro, ka šajā konceptā attēlots vidēja izmēra sedans, kas nākotnē, visticamāk, pārtaps par sērijveida i3 sedanu, kas savukārt būs 3. sērijas elektriskais radinieks. Koncepta veidošanā BMW izvēlējušies futūristisku skatījumu uz tradicionālajiem BMW dizaina elementiem, piemēram, radiatora restēm, bet ne tikai. Turpinot par BMW tradicionālajām radiatora restēm – šeit tās nav paredzētas kā dzesēšanas atveres, bet gan kā digitāli ekrāni, turklāt ražotāja prezentācijā redzams, ka šī virsma maina savu izskatu un BMW ievieš “cilvēciskumu” mobilitātē – mašīna demonstrē sejas izteiksmes un sarunājas ar savu vadītāju, savukārt sānu logos tiek projicēts vadītāja digitāls “avatārs”. Sānu logi gan īsti nav logi vai stikls, bet gan digitāls ekrāni.

    Konceptam nav ne durvju rokturu, ne arī spoguļu. Arī citviet auto eksterjers ir ļoti futūristisks un domājams, ka sērijveida modelī daudzas kas būs stipri piezemētāks un ierastāks. Vācu ražotāja pārstāvji skaidro, ka mašīnai ir vairākas virsmas, kas var mainīt savu izskatu, izmantojot “E-Ink” tehnoloģiju. BMW to ir demonstrējis jau pērn ar iX konceptu un šķiet, ka vācu ražotājs ir apņēmības pilns to piedāvāt sērijveida mašīnās kaut kad nākotnē. Šogad uzlabojums ir krāsains “E-Ink”. Tā spēj attēlot 32 krāsas, bet uz auto ir 240 “E-Ink” segmenti, katru no tiem varot kontrolēt atsevišķi.

    Arī auto salons ir veidots ļoti futūristiski – BMW atbrīvojies no visiem fiziskajiem slēdžiem un pogām, nav manāma arī iDrive kontroles ripa. Tā vietā ir “BMW Mixed Reality Slider” ar skārienjūtīgiem sensoriem, kas tiek lietoti, lai kontrolētu milzīgo heads-up displeju, kas ir visa vējstikla platumā. BMW sola, ka šis lielais heads-up displejs būs pieejams sērijveida Neue Klasse mašīnās. Vadītājam pieejami pieci režīmi, kas ļauj kontrolēt, cik daudz informācijas redzams šajā displejā.

    Kas attiecas tieši uz sērijveida mašīnām, tad bavārieši apstiprinājuši, ka pirmie divi Neue Klasse modeļi būs vidējā izmēra – varam gaidīt 3. sērijas elektrisko versiju un jauno iX3. Galvenais jaunums būs jaunās, cilindriskās bateriju šūnas, kurām ir par 20% augstāka energoietilpība, iespējama par 30% ātrāka uzlāde nekā šobrīd, kā arī par 30% lielāks nobraucamais attālums ar vienu uzlādi. BMW solījuši, ka Neue Klasse spēs nobraukt 1000 kilometrus ar vienu uzlādi. Protams, ne gluži visi modeļi, bet dārgāko modeļu dārgākās versijas gan. Ražošanai jāsākas 2025. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reinis Rozitis
    05.01.2023 11:24

    Manuprāt, kaut kā veiksmīgāk apspēlēta “nāsu” tēma.

    No nenopietnā – jau redzu, ka kāds ņems un pieķēpās “Dee z nuts” ..

    Last edited 1 year ago by Reinis Rozitis
    Fons
    05.01.2023 13:32

    Smuks. Man atgādina Lancia Delta, bet smuks.

    Uldis
    05.01.2023 14:01

    Nē, kaut kas tajā eksterjerā tomēr ne līdz galam. Man ne visai.

    Tītars
    05.01.2023 14:35

    Kas varbūt vēl patīkamāks par pirksta vilkšanu pa stiklu? Ah jā, pa pufaik-audumu. Koncepts interesants, nepraktisks, nesmuks bet interesants.

    Reklāma