Web Analytics
More
    Reklāma

    QuantumScape elektroauto ražotājiem piegādā pirmo cietvielu bateriju prototipu partiju

    Jaunākie raksti

    Uzņēmums QuantumSpace ir viens no vislabāk zināmajiem cietvielu (solid-state) bateriju izstrādātājiem līdz šim. Uzņēmums paziņojis, ka klientiem, proti, elektroauto ražotājiem piegādāta pirmā partija ar cietvielu bateriju prototipiem, ko ražotāji varēs testēt pēc saviem ieskatiem un vajadzībām.

    QuantumSpace iekšienē šīs bateriju šūnas zināmas kā “A0” un tas ir uzņēmuma lielākais sasniegums šā gada laikā. Kompānijas pārstāvji norāda, ka šūnas dizains ir kaut kas pa vidu starp prizmas formas un “pouch” tipa bateriju šūnu. Tieši izstrādātā bateriju šūnas forma ir viens no atslēgas elementiem, kas ļāva turpināt tālāko izstrādi.

    Uzņēmuma pārstāvji preses relīzē raksta, ka “viena 24-slāņu šūna var uzkrāt vairākas ampērstundas.” QuantumSpace uzsver, ka šī tehnoloģija vēl ir diezgan tālu no sērijveida ražošanas un jāpaveic liels attīstības darbs, lai šīs baterijas nonāktu elektroauto. Šī ir pirmā paaudze šī tipa baterijām un prognozējams, ka tuvāko gadu gaitā sekos uzlabotas versijas. Tāpat savu artavu veiks tieši autoražotāji ar saviem ieteikumiem un vēlmēm.

    QuantumSpace uzņēmumā investējuši daudzi ar autobūvi saistīti uzņēmumi, bet ne tikai – divi no lielākajiem investoriem ir Volkswagen un arī Bils Geitss. Iepriekš uzņēmums bija nācis klajā ar 10-slāņu baterijas prototipu, kas pēc 800 uzlādes-izlādes cikliem (aptuveni 360 tūkstoši kilometru) saglabāja vairāk nekā 80% sākotnējās ietilpības. QuantumSpace, protams, nav vienīgie, kas cenšas attīstīt šo tehnoloģiju – pie tās strādā teju visi lielākie bateriju ražotāji, kā arī virkne jaunuzņēmumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    25.12.2022 15:23

    atkal litijs. izklausās pēc kārtējā strupceļa, tikai pagaidām to vēl nevar saskatīt.

    Krotow
    26.12.2022 17:42
    Reply to  digitalk

    Visticamāk blakus darbojas arī ar citiem ķīmiskajiem elementiem. Tikai tur vēl nav tikuši līdz skaļi bazūnējamiem rezultātiem. Un nav tā ka litija trūktu, taču jaatrod veids ka to izzvejot no ūdens, iežiem utt. vietās kur tas nav vienkārši izdalāms.

    Sergejs
    28.12.2022 11:17
    Reply to  digitalk

    Āķis ir separātorā, šiem tas nepieļauj dendrītu veidošānos un līdz ar to šūnas neiet uz īso ar laiku. Kā arī citi knifi , tai skaitā litija daudzums uz 1kWh ir mazāks. Pagaidām darbi iet pēc viņu noteiktā grafika, kā arī rezultāti tādi kā tika gaidīts. Ja protams viss ko viņi stāsta ir patiesi (kaut gan ir arī itkā neatkarīgo pētnieku rezultāti kas to apstiprina par 2 un 10 slāņu šūnām).
    Vienīgi mega optimisms par šo kantori bijis ap 2 gadi atpakaļ, tagad kad produkts ir praktiski uz finiša taisnes akcijas nez kāpēc ir visu laiku zemākajā punktā. Bet lai izdodās, ir vajadzīgs kas drošāks, lētāks, zaļāks un efektīvāks par pašreizējām baterijām

    digitalk
    28.12.2022 11:32
    Reply to  Sergejs

    paldies par kopsavilkumu. es gan naivi ceru uz citu ķīmiju izrāvienu auto baterijās. citās jomās ir alternatīvas dažādās izstrādes stadijās, vieglajiem auto īsti nav.

    Reklāma