Web Analytics
More
    Reklāma

    Toyota vadītājs: “Klusējošais vairākums šaubās par pilnībā elektrisku nākotni”

    Jaunākie raksti

    Japāņu autogiganta Toyota vadītājs Akio Tojoda atkal kritiski izteicies par pāreju uz elektroauto nākotni, norādot, ka pastāv “klusējošais vairākums” (silent majority), kas šaubās vai pilnībā elektriska nākotne ir vienīgais ceļš. Viss liecina, ka Toyota kā autoražotājs tomēr cenšas atgūt iekavēto un pārstrādā savu elektroauto stratēģiju, taču pasaulē lielākā autoražotāja vadītājs Tojoda nav pārliecināts, ka tas ir vienīgais ceļš.

    “Domāju, mums jābūt reālistiskiem par to, kad sabiedrība varēs pilnībā pāriet uz elektroauto un kad mūsu infrastruktūra var uzturēt tādu masveidību. Tas būs tāpat kā ar pašbraucošām mašīnām – mums visiem tagad bija jābrauc tādās, taču tā nav. Domāju, ka arī pāreja uz elektroauto prasīs ilgāku laiku nekā daudziem gribētos,” saka Tojoda, norādot, ka ar akumulatoriem darbināmi elektroauto nebūt nav vienīgais veids, kā sasniegt globālos klimata mērķus.

    Medija The Wall Street Journal žurnālisti publikācijā citē autoražotāja vadītāja teikto. “Cilvēki, kas iesaistīti autoindustrijā, lielākoties pārstāv “klusējošo vairākumu”. Šie cilvēki domā – vai tiešām elektroauto ir gana labi kā vienīgā transporta alternatīva nākotnei. Cilvēki uzskata, ka tā ir tendence, tāpēc viņi izvēlas savus iebildumus neizteikt skaļi. Šobrīd nav vienas skaidras, nepārprotamas atbildes, tāpēc mums nevajadzētu sevi ierobežot ar vienu tehnoloģiju,” Tojodam gan uzsverot, ka Toyota visa veida mašīnu izstrādi uztver nopietni, tostarp elektroauto. Viņš arī atgādina, ka kompānija apņēmusies investēt vismaz 35 miljardus dolāru savu elektroauto attīstībā.

    Autoindustrijā arvien biežāk izskan kritiskāki viedokļi, kas norāda, ka ar elektrifikāciju viss nav nemaz tik rožaini un vienkārši – kritiskus viedokļus nesen pauduši arī BMW un Stellantis pārstāvji. BMW valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse atzīmē infrastruktūras trūkumu  pasaulē, uzsverot, ka daudzviet pāriet uz elektroauto nevarēs desmitgadēm ilgi, tāpēc arī viņš aicina skatīties dažādu tehnoloģiju virzienā. Stellantis pārstāvji tikmēr ar apbrīnojamu regularitāti atgādina par elektrifikācijas ļoti augstajām izmaksām.

    Lai arī Volkswagen un daudzi citi autoražotāji nosprauduši laiku, kad pilnībā notiks atteikšanas no iekšdedzes dzinējiem, redzam, ka, piemēram, Volkswagen gadījumā viss nebūt nav tik gludi – jaunās paaudzes elektroauto platforma SSP aizkavēsies vairākus gadus, tā vietā VW piedāvājot uzlabotu MEB platformu, kas iepriekš īsti nebija plānota. Arī citi VW koncerna elektroauto ambiciozie plāni piebremzēti, pie stūres stājoties jaunajai vadībai ar valdes priekšsēdētāju Oliveru Blumi priekšgalā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ivars Dzerve
    22.12.2022 12:36

    Izskatās, ka auto nozarē ir arī daži reālisti…

    Bats
    22.12.2022 23:25
    Reply to  Ivars Dzerve

    Tirgus visu saliks savās vietās. Pagaidām neredzu reālas alternatīvas elektriskiem auto. Toyota ir būtiski atpalikusi šaja jomā un laiks rādīs vai tā uzņēmumam bija fatāla kļūda

    Kāds
    29.12.2022 11:49
    Reply to  Bats

    Reāla alternatīva ir būvēt elektroauto ar mazu bateriju, kuru lādē mazs iekšdedzes ģenerators. Iegūsi visas EV priekšrocības, nebūs nobraukums problēmas un 1 tīra EV vietā bačas pietiktu 4-5 šādiem hibrīdiem.

    Elektriķis
    29.12.2022 11:53
    Reply to  Kāds

    Apsveicu: Tu esi izgudrojis velosipēdu (varbūt pat mūžīgo dzinēju)!

    Valdis
    23.12.2022 10:28

    Realitātē šobrīd zaļais kurss ir tikai lai auto būtu ar enerģijas glabātāju elektrības izskatā. Taču kur to enerģiju ņemt? Ja Latvijā elektrības cenas aug x 3, tad ekonomiska ieguvuma no elektroauto nav. Jā, var runāt par ekoloģiju, taču nabadzībā būs skats uz lētāko…
    Kur glabāt to sadabūto elektrību ? Akkumulātori – svina, litija, utt. dārgi un nemaz nav ekoloģiski. Ūdeņradis, amonjaks – visi ir bīstami.
    Toyota ir pasaulē ražotājs #1 – gan ASV, gan Āfrikā. Kamēr būs nafta, tikmēr pirks ne-elektriskos…

    REALAIS
    23.12.2022 14:10

    Pirmos % elektrisko auto uzražot vēl nav problēma. Kad cipars jau tuvosies padsmit, 50+ tad arī saskarsies daudz izteiktāk ar visām izrietošajām problēmām. Attīstītās balstis uzreiz ieleca vilcienā, lai uzliktu zero carbon mērķus ap 2030.-2035. gadu, bet kad elektrības infrastruktūra sāks smagi buksēt, tad arī tikai padomās otro reizi, vai nav nedaudz kaut kas jāpamaina plānā.

    Bet kaut kur jau pāreja ir jāsāk, pat, ja bateriju tehnoloģija nav galējā versija elektrifikācijai.

    Reklāma