Web Analytics
More
    Reklāma

    Ko piedāvā foto apstrādes rīks “Lensa” un, vai šādā veidā turpmāk rediģēsim selfijus?

    Jaunākie raksti

    Paralēli tam, ka pasaulē joprojām turpinās trakums ap mākslīgā intelekta čatbotu “ChatGPT”, kas raksta Ziemassvētku pantiņus uz pasūtījuma un pat labo programmētāju kodu, laiks iepazīstināt ar vēl vienu līdzīgu rīku, kas nupat kļuvis ļoti populārs. Pārsteigums vai nē, bet arī tas bāzēts mākslīgā intelekta tehnoloģijā un prot radīt īstus meistardarbus, šoreiz mākslā. Šeit es runāju par foto un video rediģēšanas lietotni “Lensa”, kas tavas pašbildes un pašvideo pārvērtīs digitālo avataru meistardarbos.

    Īsos vārdos “Lensa” piedāvā dažādas foto un video rediģēšanas iespējas. Viena no jaunākajām ļauj izvēlēties dažādus selfijus, portretbildes un par maksu pārvērst tās par oriģināliem, krāsainiem, abstraktiem, vairāk vai mazāk reālajam tēlam pietuvinātiem digitālajiem avatariem. Tas ir neslikts veids, kā atsvaidzināt savu profila bildi vai ienest kādu svaigu vēsmu “Instagram” bilžu albumā. Ar video ir drusku cits stāsts. Aušupielādējot video, kur esi galvenā persona, mākslīgais intelekts tam pievienos mūziku un izveidos oriģinālu un gan jau smieklīgu kilpu.

    Reklāma

    Dažās dienās 4 miljoni jaunu lietotāju

    Lietotni “Lensa” 2018. gadā radīja uzņēmums “Prisma Labs”, par pamatu liekot atvērtā koda modeli “Stable Diffusion”. Pats uzņēmums dibināts 2016. gadā un atpazīstamību ieguva ar lietotni, kas ar telefonu uzņemtus attēlus pārvērš gleznās.

    Taču ar “Lensa”, kas pieejama gan “Google Play“, gan “App Store” lietotņu veikalos, uzņēmums nokļuvis manāmi tālāk. Lietotne ieguvusi globālu popularitāti, pateicoties jaunajām digitālo avataru izveides iespējām. Saskaņā ar “Sensor Tower” aprēķiniem decembra pirmajās piecās dienās “Lensa” reģistrējās vairāk nekā četri miljoni interesentu, šajā laikā iztērējot vairāk nekā astoņus miljonus ASV dolāru. Tas gan nav nekāds pārsteigums, jo, lai vispār izmantotu “Lensa” iespējas, ir jāmaksā. Par to detalizēti mazliet vēlāk.

    Digitālais mākslinieks ar otu rokās

    Izmēģinot “Lensa”, nevar noliegt, ka rīkam ir ļoti māksliniecisks piesitiens, kas, savukārt, rada bažas māksliniekiem un fotogrāfiem. Šoreiz tās nav saistītas tikai ar to, ka nākotnē otu savās rokās varētu ņemt mākslīgais intelekts. Konkrēti šajā gadījumā noskaidrots, ka “Lensa” darbības pamatā esošais mākslīgā intelekta attēlu ģenerators “Stable Diffusion” apmācīts, izmantojot 2,3 miljardus attēlu. Šajā skaitā atrodami ne tikai tie attēli, kuru radītāji devuši piekrišanu to izmantošanai, bet arī foto, kas satur ūdenszīmes, ar autortiesībām aizsargāti darbi un milzīgs daudzums “Pinterest”, “Getty” un “Shutterstock” atrodamās bildes. Taču rezultāts ir pat ļoti labs – ar “Stable Diffusion” izveidotie darbi izskatās tā, it kā tos radījis digitālais mākslinieks.

    Avots: Lensa 

    Privātums un ierobežojumi

    Pirms “Lensa” izmantošanas vērtīgi būtu palasīt lietošanas noteikumus, jo kā nekā lietotne izmanto lietotāja biometriskos datus, kas šajā gadījumā ir sejas attēls. Šie ir sensitīvi dati, tāpēc būtu mazliet jāpiesargājas un jāsaprot, kā uzņēmums tos izmantos.

    Vienlaikus “Lensa” izveidotāja “Prisma Labs” izpilddirektors un līdzdibinātājs Andrejs Usolčevs (Andrey Usoltsev) apgalvo, ka uzņēmums strādā, lai atjaunotu savu privātuma politiku. Viņš uzsver, ka lietotāju iesniegtās bildes tiekot izdzēstas no uzņēmuma serveriem uzreiz pēc tam, kad uzģenerēti digitālie avatari.

    Runājot par ierobežojumiem, lietotnes nosacījumos norādīts, ka netiek pieņemti seksuāla rakstura attēli vai tādi, kuros redzami bērni, dzīvnieki. Vienlaikus, pat ja ievieto šķietami nevainīgus attēlus, ir jārēķinās, ka “Lensa” var izveidot seksualizētus avatarus. Balstoties uz citu lietotāju pieredzi, jābūt gatavam, ka “Lensa” var uzģenerēt attēlus, kuros, piemēram, sievietēm akcentētas konkrētas ķermeņa daļas, kā krūtis vai pat lietotājs redzams pilnīgi kails. Līdz ar to lietotne nav paredzēta nepilngadīgajiem.

    Kā izveidot savu digitālo avataru?

    “Lensa” darbība kopumā ir ļoti vienkārša. Atverot lietotni, lietotājs var iepazīties ar tās sniegtajām iespējām un nosacījumiem, lai izveidotu digitālos avatarus. Digitālie avatari tiek veidoti, balstoties uz lietotāja augšupielādētajām bildēm lietotnē. Apstrādei tiks pieņemtas tikai tās bildes, kurās:

    • Pašbildes (der arī portretbildes);
    • Esi redzams tikai tu – grupas bildes netiek pieņemtas;
    • Seja ir skaidri saskatāma;
    • Parādās viena un tā pati persona;
    • nav redzami bērni, dzīvnieki;
    • persona nav redzama kaila.

    Ieteicams:

    • Lai bildēs parādītos atšķirīgi foni;
    • Persona atrastos dažādās pozās;
    • Atšķirīgas grimases;
    • Galva būtu pagriezta dažādos leņķos.

    Lai izveidotu digitālos avatarus, nepieciešams augšupielādēt 10 līdz 20 selfijus vai portretbildes. Ja kāda no bildēm nederēs, lietotne par to informēs un aicinās izvēlēties citu attēlu. Pēc tam lietotājam jāizvēlas, cik digitālos avatarus vēlas – jo vairāk, jo dārgāk.

    Jau pašā sākumā norādīju, ka digitālo avataru izveide caur “Lensa” ir maksas pasākums. Standartā gada abonements šobrīd maksā 29,99 eiro. Savukārt pirmās septiņas dienas lietotājs var nosacīti šo lietotni izmantot par brīvu. Nosacīti, jo par avataru izveidi tāpat jāmaksā. Cena tiek piemērota atkarībā no izveidoto avataru skaita. Piemēram, par 50 avatariem būs jāmaksā 2,49 eiro. Savukārt par 200 avatariem būs jāšķiras no 4,99 eiro.

    Kā saprotu, ja neesi abonējis šo pakalpojumu, pēc šī septiņu dienu perioda par digitālo avataru izveidi jāmaksā uz pusi dārgāk.

    Kad bildes izvēlētas un par pakalpojumu samaksāts, jāpagaida kāds brītiņš, līdz mākslīgais intelekts uzģenerēs digitālos avatarus. Šis process parasti aizņem padsmit minūtes, bet dažiem lietotājiem tas prasījis pat vairākas stundas.

    Arī es vēlējos redzēt, ko mākslīgais intelekts sataisīs no manām bildēm. Priekšstatam zemāk ieliku dažus no attēliem, ko izvēlējos.

    Tā kā īpaši neaizraujos ar selfiju taisīšanu, izvēlētie attēli lielākoties sastāvēja no portretbildēm. Taču lietotne tās akceptēja. Izvēlējos opciju, kas par 3,49 eiro piedāvā uztaisīt 100 unikālus digitālos avatarus.

    Rezultātā tiku pie desmit dažādu stilu: Fantasy, Fairy Princess, Focus, Pop, Stylish, Anime, Light, Kawaii, Iridescent un Cosmic stila avatariem. Zemāk redzami daži no tiem. Centos ielikt pēc iespējas dažādākus, lai ir priekšstats, kāds vispār ir rezultāts. Neteiktu arī, ka visi būtu ļoti līdzīgi man, īpaši tas pēdējais. Tomēr kopumā interesanti paskatīties, ko mākslīgais intelekts var sameistarot no manām bildēm.

    Kopumā “Lensa” izveidoju trīs avataru komplektus. Katrā reizē tika uzģenerēti citi avatari, pat ja bildes bija tās pašas. Daži no tiem šķiet patiešām labi nostrādāti un var droši kandidēt uz profila bildes statusu. Taču kopumā uz šādām lietotnēm raugos ar skepsi. Pasaulē, kur jau tā viss ir tik digitāls un digitalizēts, vismaz attēlus ar sevi vēlos dabiskus un īstus.

    Līdzīgā veidā var tikt arī pie unikāliem video. Šo iespēju gan neizdevās izmantot tā iemesla dēļ, ka man šādu pašvideo, kur būtu redzama tikai es, vienkārši nav. Bet, jā šāda opcija arī pastāv.

    Katrā ziņā “Lensa” iezīmē tendenci, kā māksla varētu attīstīties nākotnē un aktualizē diskusiju, kā sabiedrība un īpaši radošo nozaru pārstāvji to pieņems.

    Vai Tu jau esi izmēģinājis šo foto rediģēšanas lietotni? Ja jā, kādi iespaidi?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    15.12.2022 17:24

    Tiešsaistes randiņu faniem, satiekoties dzīvajā, būs vēl lielāks pārsteigums :P

    Biteme
    15.12.2022 17:53
    Reply to  Krotow

    Nav laika dzīvajiem randiņiem. Jāsēž rindā pēc benžas ar atlaidi!

    LAN
    16.12.2022 10:46
    Reply to  Krotow

    Priekš Tinder esmu izmantojis uzģenerātās bildes no DreamBooth. Process daudz čakarīgāks, taču rezultāts ir labs. Būtu labi ja uztaisītu rakstu arī par to.

    bobis
    18.12.2022 01:56

    Man seja ka rukim, nav velmes eksperimentet vai varetu but glitaks, max es vienigi varetu nospelet vienu no rukiem, nakamaja gredzenu pavelnieka serija. Diezvai sis riks gus lielu popularitati, audzas meicas facebook pietiekami glitas prieks manis.

    Reklāma