Vācu autoražotājs BMW jau iepriekš paziņojis, ka jaunās paaudzes Neue Klasse elektriskās mašīnas, kas izmantos arī jaunās paaudzes baterijas, ar vienu uzlādi spēs veikt līdz pat 1000 kilometriem. Tāpat BMW sola par 30% ātrāku uzlādi nekā šobrīd un būtiski samazinātas ražošanas izmaksas. Viens no vadošajiem BMW inženieriem Simons Erhards, kurš ir viens no vadītājiem jaunās paaudzes bateriju attīstībai uzskata, ka litija jonu bateriju potenciāls ir gandrīz izsmelts.
Erhards norāda, ka, viņaprāt, litija jonu baterijas saglabāsies kā industrijas standarts vēl ilgāku laiku, tomēr, ja neizdosies atrast kaut ko jaunu, kas “maina spēles noteikumus” šī tipa baterijām, tad to potenciāls drīzumā būs izsmelts. “Ja raugāmies no energoietilpības perspektīvas, tad domāju, ka esam sasnieguši optimālu litija jonu bateriju šūnu ķīmiju industriālām vajadzībām un lieliem apjomiem,” saka inženieris.
Viņš skaidro, ka inženieri, protams, var veikt dažādas izmaiņas, lai ietekmētu bateriju parametrus, taču šīs izmaiņas ir arvien grūtāk pielāgot lielapjoma ražošanai, lai tas būtu ekonomiski pamatoti.
BMW inženieris uzskata, ka nākamais lielais bateriju attīstības posms ir cietvielu baterijas. Tā nu jau ir ilgstoši apspriesta tehnoloģija, kas pagaidām ir izstrādes stadijā un nevienam nav īstas skaidrības, kad tā varētu parādīties masveida sērijveida ražošanā. Teorētiski šī tipa baterijas sniedz ievērojami lielāku energoietilpību, kā arī lielākus uzlādes ātrumus un mazina ugunsdrošības riskus, taču pagaidām to izstrādē bijuši dažādi izaicinājumi un grūtības.
būtiski samazinātas ražošanas izmaksas.
Ražošanas, Karl! Un visdrīzāk, ne pircēja.
Nakotnē tāpat izdomās kaut ko labāku. Tagad lai optimizē razošanu, lai cilvēki mašīnu varētu arī atļauties.
Piekrītu !!!! Smaidiņš
Cīņa ar gklobālsajām klimatiskām izmaiņām nav cilvēku spēkos.
li-ion ir bijis salīdzinoši labs skrējiens pāris dekādes. EV iespējams izspiedīs labāko, ko li-ion potenciāls var dot.
Kopš EV popularitāte pieņēmusies spēkā arī esam tikuši pie labām atziņām, piemēram šī brīža formā li-ion baterijām ir pamatīgs svara limits, un vienā brīdī iegūtie kilometri sasniedzamībā neatsver auto lielo svaru.
Ar interesi skatos uz EV-Ūdeņraža hibrīdiem, kas varētu būt viena no vidēja-termiņa risinājumiem.
Es teiktu jau kādu trešo gadu li-ion bateriju potenciāls elektromobīļos ir izsmelts un normāla izmēra automobīlis(tāds kur var ērti sasēsties 4-5 cilvēki) + ielikt ko bagažniekā patlaban var droši sasniegt maksimums 250km attālumu pie ļaunākā scenārija(ziema, pilns auto u.t.t..) Tādejādi elektro ir tīraka pilsētas štelle(vai vasaras sezonas) lai tev nav katru kilometru jāskaita un paniski jāplano lai nepaliec ziemas aukstumā, ceļa malā šosejas/nekurienes vidū… Ja grib justies ar to ērti ārpus pilsētas cauru gadu, tad valstī vajag uzsliet 10x vairāk uzlādes staciju punktu un vienā stacījā vismaz 3x vairāk štepseļus piedavāt.. Lai piebraucot pie tā vienīgā punkta, tev nav vispirms pat stundām ilgi jāgaida uz citiem(jo uz citu punktu nevari aizbraukt jo ir pa tālu, jeb baterija neļauj.) Nav jau jēga runāt par kaut kādiem fantastiskiem bezmazvai 1000km skaitļiem ja tas automobīlis ripo vasarā, kur testā lai dabūtu so skaitli ir 75% šoseja un 25% pilsēta, vadītājs ir īpaši piemeklēts pēc iespējas vieglāks un ir kaut kāds polo izmēra triperītis kas sver tur pārsimts kg… ;) Jeb baterija ir smagākā lieta uz šasijas… Nav vairs rentabli esoso li-ion bateriju vienkarsi fiziski dubultot(vai trīskāršot) jo tad pamatīgi pieaugs auto svars, kur atkal vajadzēs paterēt vairak energiju lai šo masu iekustinātu, tādejādi… Read more »
+
Man liekas ka BMW inženieru prasmes, zināšanas elektrotehnikā ir izsmeltas? Pagrieziena rādītāji nomirst pirmajā dienā!
Pirms 50 gadiem mūs baidīja, kā nafta atlikusi tikai 50 gadiem. Tie ir pagājuši un atkal nafta pietiks tikai 50 gadiem, litijs varētu nepietikt…
Par to sāka biedēt jau 90 gadus atpakaļ -) Tagad nu jau ir teorija ka tā atjaunojas geotektonisko procesu rezultātā un tad jau sanāk ka ir atjaunojamais resurss (kā tagad ir modē)