Japāņu autoražotājs Honda paziņojis, ka 2024. gadā Ziemeļamerikā tiks piedāvāts CR-V krosovers, kas darbināms ar ūdeņradi. Interesanti, ka mašīna tiks salikta kopā nevis kādā no parastajām Honda rūpnīcām, bet gan ražotāja “Performance Manufacturing Center”, kur iepriekš tika ražots sportiskais NSX modelis.
Honda pārstāvji paskaidrojuši, ka šāds lēmums ļauj izmantot ražošanas centra stiprākās puses un inženieru prasmes. Tā kā runa ir par vietu, kur iepriekš ražots sporta auto, tad šī ražotne nav paredzēta, lai saražotu milzīgu mašīnu skaitu – uzsvars ir uz specifiskiem auto.
Honda pagaidām nav izziņojusi plašākas tehniskās detaļas, taču ražotājs atklājis kādu interesantu niansi – auto darbosies ar ūdeņradi, taču to būs iespējams arī uzlādēt kā elektroauto. Honda skaidro, ka auto aprīkots ar bateriju, kas ir pietiekami liela, lai pārvietots pa pilsētu.
Tas izklausās diezgan līdzīgi šobrīd ražotajiem plug-in hibrīdiem, taču benzīna vietā tiek lietots ūdeņradis – pa pilsētu brauc ar elektrību, bet, kad baterijas ir tukšas, auto pārslēdzas uz ūdeņradi un var turpināt ceļu. Zināms arī tas, ka auto bāzēts aktuālās paaudzes CR-V modelī, bet plašāku informāciju ražotājs sola sniegt tuvāk oficiālajai prezentācijai.
Amerikā lai attīstītu zaļā ūdeņraža ražošanu, ražotājiem tika maksāta subsīdija, kas 1kg cenu nolaidīs līdz 1$.
Tas protams radīs zaļā udeņraža lielu daudzumu tirgū.
Attiecīgi sāksies “klondaika” un protams, ka to gribēs pārdod vienalga kam. Un ja bus H2 mašīnas tad H2 ražotāji starpnieki utt gribes to pārdot un pelnīt, no H2 auto īpašniekiem.
Ja H2 maksās 1$ par kg, tad man lūdzu tādu štepseli, kas var barot visu mājsaimniecību. :)