Vācu autoražotājs BMW paziņojis, ka jaunajā rūpnīcā, kas atradīs Ungārijas pilsētā Debrecenā, tiks ražoti ne tikai jaunās paaudzes Neue Klasse elektroauto, bet arī jaunās BMW bateriju šūnas. Rūpnīca šobrīd tiek būvēta, tāpēc BMW izlēma paplašināt projektu, lai iekļautu arī bateriju ražošanu, savukārt kopējais investīciju apjoms sasniegs 2 miljardus eiro.
Šī rūpnīca tiek būvēta speciāli Neue Klasse elektriskajiem BMW, taču atslēgas nianse šeit ir jaunās, cilindriskās bateriju šūnas. Tās var apzīmēt kā “4695” un “46120”, šiem cipariem apzīmējot šūnas diametru un augstumu, proti, cilindriskās šūnas diametrs ir 46 milimetri, bet augstums 95 vai 120 milimetri. BMW zināmā mērā kopē Tesla ideju, vācu autoražotājam apgalvojot, ka jaunās šūnas ļaus braukt par 30% tālāk nekā šobrīd, kā arī uzlabos uzlādes ātrumu.
Lēmums vienā vietā ražot gan baterijas, gan mašīnas saistāms ar loģistikas un izmaksu taupīšanas apsvērumiem. Ražotājs norāda, ka bateriju un mašīnu ražošana Ungārijā sāksies 2025. gadā, aptuveni vienā laikā.
Šī Ungārijas pilsēta pēdējā laikā spējusi piesaistīt milzīgas ārzemju investīcijas – rūpnīcu tur būvē BMW, arī ķīniešu bateriju ražotājs CATL paziņojis par milzīgu bateriju rūpnīcu Debrecenā, kas gada laikā saražos baterijas ar kopējo ietilpību 100GWh. Ķīnieši šajā projektā ieguldīs vairāk nekā 7 miljardus eiro, bet tas viņiem ļaus ērtāk apgādāt klientus Eiropā.
Un tikmēr Šveicē apspriež iespēju aizliegt izmantot elektriskās mašīnas stulbo sankciju izraisītās enerģētiskās krīzes dēļ…
Avots šādam apgalvojumam?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11494991/Switzerland-BAN-electric-cars-roads-power-shortages.html
Bez virsrakstiem jālasa arī rakstītais. Tur rakstīts ka krīzes gadījumā tiks aizliegti tikai “neesencionāli” braucieni. Gan jau Šveicē ir arī plāns degvielas krīzei.
Tieši tā. Tajā rakstā ir runa par ārkārtas situācijām. Tādās braucieni ar elektroauto būs mazākā problēma.
Krīzes gadījumā vispār daudz kas var notikt bez jebkādiem brīdinājumiem un paskaidrojumiem :)
Kas tās par stulbajām sankcijām…?