Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla Full Self-Drive Beta versija Ziemeļamerikā pieejama visiem klientiem

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka tagad jebkuram lietotājam Ziemeļamerikā pieejama Full Self-Drive braukšanas palīgsistēmas beta versija. Šī sistēma pēdējo pāris gadu laikā pamazām testēta satiksmē, bet līdz šim tā bija pieejama ierobežotam testētāju skaitam, kas laika gaitā tika paplašināts. Beta versiju tagad var pieprasīt automašīnas ekrānā, tiesa, ar atrunu, ka šī sistēma bijusi pasūtīta un par to samaksāts.

    Pirmoreiz šīs sistēmas testēšana publiskā satiksmē sākās 2020. gadā, programmai divu gadu laikā paplašinoties un to testējot 160 tūkstošiem cilvēku. Šie ir dati par testētāju skaitu oktobrī. Līdz šim beta versijas saņemšanai bija jāizpilda zināmas drošības prasības, piemēram, nobraucot vismaz 100 jūdzes jeb 160 kilometrus ar Autopilot sistēmu. Tāpat bija jāsasniedz noteikti parametri Tesla iebūvētajā “Safety Score” sistēmā.

    Jau pēdējo nedēļu laikā tika ziņots, ka prasības samazinātas un Full Self-Drive beta versija pieejama, neizpildot kādas konkrētas prasības. Arī Maska apgalvojums, ka sistēma pieejama jebkuram, kurš to nopircis, varētu liecināt, ka prasības vairs nav spēkā un Tesla uzskata, ka sistēma attīstīta tik tālu, lai būtu droša ikvienam lietotājam.

    Kas attiecas uz Full Self-Drive sistēmas pirkšanu – to var iegādāties par 15 tūkstošiem dolāru vai arī kā daļu no abonementa, kas izmaksā 199 dolārus mēnesī. Tesla apgalvo, ka sistēma atpazīt un spēj reaģēt uz luksoforu signāliem. Tāpat tā atpazīstot “stop” zīmes. Neskatoties uz nosaukumu Full Self-Drive, kas var radīt ļoti nepareizu priekšstatu par sistēmas spējām, tā ir Level 2 braukšanas palīgsistēma un vadītājam nepārtraukti jāuzmana šī sistēma, esot gatavam iejaukties un pārņemot kontroli pār mašīnu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tītars
    28.11.2022 13:19

    Īlonam vajadzētu uzzināt par Baltijas valstīm, kur ~9 mēnešus gadā braucam pa sāls šļuru sliktas redzamības apstākļos būs laba testa vide. It īpasi tādu sistemu, kas balstīta nu jau 100% uz kamerām?

    Usinss
    28.11.2022 16:43

    Čalis mēģian izspukt no problēmām, ka cilvēki papildus samaksāj par full self driving un saņēma full piečakarējienu. Bet diez vai tas palīdzēs, ja viņš neatmaksās iepriekšējiem cilvēkiem iemaksāto naudu par preci, ko nepiegādāja.

    Elektriķis
    28.11.2022 20:51

    Žurnālisti jau gaida Teslu negadījumu skaita palielinājuma vilni – negatīvā plānošana. Pieredze rāda ka šīs sistēmas ir kaitinošas no cita viedokļa – nevajadzīga piesardzība nepamatoti bremzējot un braukšana lēnāk kā atļauts.

    Reklāma