Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW pirmoreiz pastāsta, ko varam sagaidīt no jaunās paaudzes Neue Klasse elektroauto

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja BMW pārstāvji arvien biežāk sāk runāt par jaunās paaudzes elektroauto platformu Neue Klasse, kas sērijveida mašīnās tiks pielietota no 2025. gada. BMW galvenais tehnoloģiju speciālists Franks Vēbers uzsvēris, ka šī platforma ir būtisks priekšnoteikums BMW sekmēm elektroauto tirdzniecībā.

    Tiek gaidīts, ka pirmā jaunās paaudzes mašīna būs kompaktklases sedans, kas faktiski būs 3. sērijas elektriskā versija, bet pēc tam būtu jāseko sportiskam krosoveram, kas nomainīs pašreizējo iX3. 2030. gadā vairāk nekā pusei BMW pārdoto mašīnu būtu jābūt ražotām, izmantojot šo platformu.

    Vēbers intervijā CAR Magazine pirmoreiz publiski atklājis informāciju par šo platformu, norādot, ka tas ir liels tehniskais lēciens uz priekšu. Viņš skaidro, ka BMW nākotnē izmantos cilindriskas bateriju šūnas, aizvietojot līdzšinējās prizmas formas šūnas. Jau iepriekš baumots, ka BMW vēlas atdarināt Tesla 4680 bateriju šūnu konceptu un autoražotājs vienojies ar piegādātājiem Ķīnā, solot būtiskus uzlabojumus efektivitātē un uzlādes ātrumā – par 30% lielāks nobraukums ar vienu uzlādi un par 30% ātrāka uzlāde, salīdzinot ar šobrīd lietotajām baterijām. Jaunās bateriju šūnas papildinās būtiskas izmaiņas un uzlabojumi materiālu pārstrādē, kā arī ilgtspējas risinājumi. BMW apgalvo, ka šīs jaunās bateriju šūnas ir par 20% vieglākas, par 50% lētākas ražošanā un to ražošana rada par 60% mazāk piesārņojuma nekā līdzšinējās baterijas.

    Neue Klasse platforma tiks izmantota būtībā visām mašīnām, sākot no 1. sērijas izmēra auto līdz pat lielākajiem modeļiem kā X7. “Izmantojot 800V bateriju sistēmu kopā ar lielas jaudas lādētāju, katru minūti iespējams ielādēt elektrību 30 jūdzēm (48 kilometriem), tā turpinoties līdz pat 600 kilometru sniedzamībai,” skaidro Vēbers. Ja viņa apgalvojumi atbilst patiesībai, tad baterijas uzlāde pie atbilstoša lādētāja un apstākļiem varētu prasīt 10-15 minūtes.

    Jauno mašīnu jauda būs no 268 zirgspēkiem līdz pat 1341 zirgspēkam, platformai ļaujot izmantot pat četrus elektromotorus. Tieši konfigurāciju ar četriem elektromotoriem testē BMW M divīzija, gatavojot pirmo BMW M automašīnu. Mašīnas būs pieejamas vai nu ar aizmugures piedziņu vai pilnpiedziņu. Bateriju ietilpība plānota no 75kWh līdz pat 150kWh, lielākajām baterijām piedāvājot maģiskos 1000 kilometrus ar vienu uzlādi. Lai arī tehniski BMW solās būt gatavi to piedāvāt, Vēbers uzskata, ka tik lielām baterijām nav jēgas, jo šo bateriju svars un izmērs neatsver ieguvumus.

    BMW uzsvars būs censties palielināt mašīnu efektivitāti, aerodinamiku un iebūvēto sistēmu efektivitāti. Neue Klasse mašīnu aerodinamiskā efektivitāte būs par 25% labāka nekā šobrīd. Pirmais jaunās paaudzes koncepts tiks prezentēts nākamā gada janvārī, Vēberam sniedzot mājienus par būtiskām pārmaiņām un apgalvojot, ka apsvērtas visas iespējas, lai panāktu labāko rezultātu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kožinskis
    13.11.2022 15:00

    Vienalga par jaunumiem. Galvenais, lai ādas sēdekļi

    Kožinskis
    14.11.2022 09:20
    Reply to  Kožinskis

    Njā, nez kuru tad tā aizvainoja mans viedoklis, ka jāsāk komentēt zem svešiem nikiem, lai sāktu kašķi. 🤦‍♂️🤣

    pilna pudele
    14.11.2022 12:30
    Reply to  Kožinskis

    Ir vairāk nekā skaidrs, ka nav aizvainojis to cilvēku, bet smagi izsmej Kožinska aktīvo cīņu ar putām uz lūpām par to kāpēc ādas sēdekļi ir tik nozīmīgi :D

    Kožinskis
    14.11.2022 12:41
    Reply to  pilna pudele

    Protams neaizvainoja, tādēļ jau arī veica šo ierakstu, šķiet priekš Tevis pat 1+1= mistērija. 🤦‍♂️😀

    Tītars
    14.11.2022 10:54
    Reply to  Kožinskis

    Drīzāk paņemt labās īpašības no ādas, un izmantot kādu draudzīgāk izstrādājamu materiālu. “Īsta āda” tāpat kā neglītie kažoka mēteļi ir aizejošs pasākums. Iespējams nemaz nezini, ka vairs neizmanto īstu ādu ikdienā.

    digitalk
    14.11.2022 11:19
    Reply to  Tītars

    un izmantot kādu draudzīgāk izstrādājamu materiālu… no naftas.

    > vairs neizmanto īstu ādu ikdienā

    ja nevar atļauties, tad protams. tagad modē lētucis no poliuretāna ar poliestera vai neilona auduma bāzi… no naftas.

    Tītars
    14.11.2022 11:31
    Reply to  digitalk

    “Ja nevar atļauties” – izmeti naudu par “īstu ādu” vai kažoku un centies validēt?

    Tas ka naftas produkts nav slikta lieta, mums ir ļoti daudz otrreizējas izmantošanas naftas produkti visapkārt un tiek likti lieta dažādos veidos (pufaiku oderes no plastmasas pudelēm piemēram). Ja nafta būtu jāpumpē tikai lai kādam BMW būtu ādas-izstrādājuma interjērā gan būtu nejēga. Tāpat dzīvnieku ādas tirgū būs pieejamas, kamēr ēdīsim gaļu lielos apjomos, mest zemē jau pieejamu materiālu būtu naudas izmešana.

    Audi piemēram strādā pie sustainable ādas izstrādājuma no micēlija.
    Tur vairāk mentalitātes un vērtību problēma (āda labs, ne-āda slikts) nevis materiāla.

    digitalk
    14.11.2022 12:36
    Reply to  Tītars

    > izmeti naudu par “īstu ādu” vai kažoku un centies validēt?

    nē, vnk neesmu tipisks patērētāju sabiedrības loceklis, ar uzsvaru uz “tipisks”. esmu gatavs pārmaksāt par produktu, kurš kalpos 4-5x ilgāk par aizvakar izmetamu erzacu (ja varu to finansiāli atļauties).

    par otro rindkopu vispār iebildumu nav.

    ps. ādas vai ādas izstrādājuma beņķi ir ērtāk tīrāmi, bet kaitinoši garajos braucienos — sanāk sautēta pakaļa. audums “elpo” labāk. pārlecot uz citiem krēsliem, tieši tāpēc labākie datorkrēsli ir ar ādas apdari roku paliktņos un apmalēs, bet ar audumu sēžvietai un sietu mugurai.

    Tītars
    14.11.2022 13:48
    Reply to  digitalk

    Tad es ar nepareizo toni izlasiju pirmo komentāru.
    Piekrītu izvēlei. Auto benķus ņemu perforētās ādas izstrādājuma + dzesi ja tāda opcija ir citādi tiešām sautēts dibens. No EV pasaules cik zinu tikai Skoda Enyak izmanto dzīvnieku ādu, pārējiem zināmajiem ir ādas izstrādājumi.

    Kožinskis
    14.11.2022 12:34
    Reply to  Tītars

    Stāsts par to, kā izmantojot manu niku ieraksta komentāru, lai veidotu kašķi.
    Paskatie pie volvo xe90 komentārus, kur es skaidri un gaiši norādīju, kādēļ man ādas salons ir praktiskāks un vienlaga, kaut dermantīna/ eko ādas – sauc kā gribi, to arī es norādīju. Un tad uzradās “gudrinieki” kuri centās pārliecināt, ka man to nevajag, pat iesaistījās diskusījās par tēmām no kurām zināšanas ir ne tikai “0”, bet jau mīnusā iet, un redz kādam no tiem gudriniekiem laikam arī gulēt traucēja.
    Viss kārtībā, puišeļiem kaut kā jāizklaidējas… 😀

    Tītars
    14.11.2022 13:50
    Reply to  Kožinskis

    Domāju ka jau viedoklis mainīts. Mums arī vajag 8USD zilo ķeksi šeit.

    Tītars
    13.11.2022 17:38

    Ziņas pat šasiju skaistas. Bet ja es paskatos uz jauno dizainu un padomāju “Varēja būt sliktāk”, tas īsti nepārliecina mesties ilgtermiņa īres jūgā.

    Reklāma