Web Analytics
More
    Reklāma

    Francijā pieņemts likums, ka visas lielās autostāvvietas jāaprīko ar saules paneļiem

    Jaunākie raksti

    Francijas Senātā apstiprināts likums, kas paredz, ka visām autostāvvietām ar vismaz 80 vietām jābūt aprīkotām ar saules paneļiem. Tas attiecas gan uz jau esošajām stāvvietām, gan arī jaunajām. Šis likums ir daļa no plašākas paketes, Francijas prezidentam Emanuelam Makronam investējot līdzekļus dabai draudzīgākā enerģijas ieguvē.

    Sākot no 2023. gada 1. jūlija, stāvvietām ar 80-400 vietām būs pieci gadi, lai teritoriju aprīkotu pēc jaunajiem noteikumiem. Stāvvietām ar lielāku pieejamo vietu skaitu būs mazāk laika – tas jāpaveic trīs gados. Valdība norāda, ka šie plāni primāri paredzēti lielajām stāvvietām gar lielceļiem, bet aplēses liecina, ka tie optimālos varēs saražot 11 gigavatus elektrības – tik daudz saražojot 10 kodolreaktori.

    Reklāma

    Ir paredzēti arī visdažādākie izņēmumi. Kad stāvvietām ir tehniski, arhitektoniski, drošības, vēsturiskā mantojuma vai vides aizsardzības ierobežojumi, tad šī vieta var saņemt izņēmuma statusu. Arī stāvvietas, kur vismaz pusi no teritorijas noēno koki, varētu izvairīties no šīs prasības. Gadījumos, kad saules paneļu uzstādīšanu nevar ekonomiski pamatot, arī tad stāvvieta to drīkst nedarīt. Šis pēdējais punkts gan ir ļoti izplūdis, plaši piemērojams un dažādi traktējams.

    Francijas plāni ar to nebeidzas – valsts plāno izbūvēt lielas saules paneļu zonas teritorijās gar lielceļiem, dzelzceļa līnijām un lauksaimniecības zemēm, kas šobrīd netiek apsaimniekotas citā veidā. Francijas nacionālais dzelzceļa operators paredzējis izvietot saules paneļus vismaz 1 miljona kvadrātmetru platībā, lai 2030. gadā par 25% samazinātu rēķinus par elektrības iegādi.

    Ir vēl citas nianses, pirmkārt, nav skaidrs, kā stāvvietu operatori norēķināsies par šo paneļu uzstādīšanu. Nav arī zināms, cik liels valsts atbalsts paredzēts šim mērķim.

    Pēc būtības šis nav jauns, unikāls risinājums. Zoodārzs Beļģijā šādi aprīkoja savu autostāvvietu. Teritorijā ir 7000 auto stāvvietas, bet 70 procentus no tiem sedz saules paneļi, kas optimālos apstākļos ražo elektrību ar 20 megavatu jaudu. Lai šo stāvvietu noklātu ar saules paneļiem, bija nepieciešami 62 tūkstoši paneļu. Tam ir arī neliels papildus bonuss – mašīnas tiek novietotas zem paneļiem un atrodas ēnā nevis tiešos saules staros.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Akropolists
    10.11.2022 09:37

    Mums ari tādu likumu vajadzētu savādāk auglīgās zemēs liek paneļu un vēl tālu no lielākā patērētāja valstī -Rīgas. Tālu no patērētāja nozīmē automātiski ka ir zudumi.

    Muah
    10.11.2022 14:53
    Reply to  Akropolists

    Da nu kur tad auglīgās zemēs ir paneļi? Kādu piemēru vari iedot? Man visi zināmie ir uz tādiem plačiem, kas pārāk sagandēti izmantošanai lauksaimniecībā.

    kkā tā
    10.11.2022 17:15
    Reply to  Muah

    Ādažu novadā šobrīd top. Zemes pleķi tirgoja ilgu laiku kā lauksaimniecības zemi un šobrīd tur liek 6 megavatu staciju (ražos laikam 3,6MWh).

    Krotow
    10.11.2022 11:56

    Ideja patiesībā ir ļoti sakarīga. Lietderīga platības izmantošana no vienas puses un ēna stāvošajiem auto, kuriem tad saloni nepiekarsīs.

    stm
    10.11.2022 12:16
    Reply to  Krotow

    Tīri tehniski tādām stāvvietām pietiek tikai ar pliku karkasu … pašu nosegplakšņu funkciju pildītu pats panelis ( pietiekoši izturīgs sniega slodzēm ) … kā saka – divi zaķi vienā – jumts + saules panelis

    Biteme
    10.11.2022 14:55
    Reply to  stm

    Parasti jau saules paneļus neliek plakani, bet slīpi, līdz ar to sniegam nebūtu jāuzkrājas, bet jānoslīd uz auto. Ja nav mitrais sniegs ar salu uzreiz pēc tā.

    hmmm :)
    10.11.2022 13:53

    Sen bija laiks!
    Latvijas banka liek saules paneļus uz zemes nevis jumta. Pazaudē zaļo zonu pilsētā savādāk.

    10.11.2022 14:06
    Reply to  hmmm :)

    bankai ir citas prasības ēkas drošībai, īpaši, ja tā ir naudas glabātuve.

    Reklāma