Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla jaunā platforma būs mazāka un lētāka nekā iepriekšējās

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka Tesla jaunā platforma būs izmēros mazāka, kā arī par aptuveni 50% lētāka nekā līdzšinējā kompaktā platforma, kas tiek izmantota Model Y un Model 3 vajadzībām. Šobrīd Tesla ir divas platformas – viena, kas tiek izmantota populārākajiem Model 3 un Model Y, savukārt otra ir lielajiem Model S un Model X.

    Šādu informāciju Masks izpaudis konferences zvanā ar investoriem, atbildot uz viņu uzdotajiem jautājumiem par sagaidāmajiem jaunumiem un attīstības tendencēm kādiem jaunās paaudzes modeļiem. Masks gan paskaidrojis, ka šobrīd nav nosprausts konkrēts datums, kad šī platforma tiks likta lietā mašīnas būvēšanai un pārdošanai, bet tās izstrāde ir galvenais uzdevums jaunu mašīnu attīstības nodaļai.

    Masks norādījis, ka jaunās paaudzes modelis būs ne tikai mazāks un lētāks, bet ievērojami pieaugs ražošanas apjoms – viņš uzskata, ka šī topošā auto ražošanas un pārdošanas apjomi pārsniegs visu pārējo modeļu saražoto vienību kopskaitu. Viņš ir pārliecināts, ka divas jaunā auto vienības maksās tikpat daudz, cik šobrīd izmaksā viens Model 3.

    Šādi Maska apgalvojumi kārtējoreiz likuši runāt par Tesla elektroauto par 25 tūkstošiem dolāru. Masks izteicies, ka plāni par šādu mašīnu pastāv, bet tā līdz šim nav bijusi prioritāte – galvenais uzdevums ir bijis palielināt ražošanas apjomu jau esošajiem modeļiem. Pats fakts, ka ražošanas izmaksas būšot par aptuveni 50% mazākas nekā šobrīd gan nenozīmē, ka varam ņemt Model 3 cenu un dalīt ar divi. Prognozējams, ka šis topošais modelis būs būtiski lētāks, bet ne uz pusi lētāks.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Cauraudzis
    24.10.2022 09:08

    Dīvaina pieeja. Parasti autoražotāji izlaiž mazos modeļus un tikai pēc tam limuzīnus.

    auzas
    24.10.2022 11:46
    Reply to  Cauraudzis

    Nekā dīvaina. TESLAs pirmsākumos auto akumulatori (baterijas) bija lieli un smagi = mazformāta auto neko daudz neiebāzīsi, sanāktu smieklīgi mazs nobraukums.

    Last edited 1 year ago by auzas
    Bats
    24.10.2022 12:54
    Reply to  auzas

    Kas pilsētas auto, ar kuru pāris reizes gadā aizbraukt uz Liepāju ir smieklīgs nobraukums? Mašīnai, kuru lādē katru dienu un pārvietojas tikai pa pierīgu ir pilnīgi pietiekami ~200Km no uzlādes. Pie reizes arī mazāks patēriņš nekā auto ar 400km no vienas uzlādes (starpība masā aptuveni +180Kg/+100km), labāka vadāmība, kompaktāks auto ar ko pilsētā vieglāk noparkoties. Mašīna, kas domāta konkrētam mērķim un optimizēta tam. Šādi auto jau kādus 10 gadus eksistē.

    Basics
    24.10.2022 12:59
    Reply to  Bats

    Tie ir cilvēki, kas pērk smagu kalnu riteni lai brauktu pa pilsētu. Un tagad viņi krīt panikā ja pilsētas auto nederēs garajiem ceļojumiem un ar to nevarēs atvest mēbeles no veikala. Tas ir kā staigāt vienās kurpēs gan uz darbu, gan uz svinībām, gan uz laukiem aizbraukt. Praktiski? Jā. Pierasti? Jā. Vai pareizi?

    Sesks
    25.10.2022 08:08
    Reply to  Basics

    Nebrauc auzās ! Vidējs “Kalnu ritenis” ir gandrīz uz pusi vieglāks par “pilsētnieku” !

    Basics
    25.10.2022 09:44
    Reply to  Sesks

    Ko tu sauc par pilsētnieku? Tās 18kg smagās šausmas?

    digitalk
    25.10.2022 10:02
    Reply to  Basics

    maz kurš pa bedraino, ar notekūdeņu lūkām uz ceļa, pilsētu braukā ar šosejniekiem.

    Elektriķis
    25.10.2022 10:46
    Reply to  digitalk

    Ar šosejniekiem nē, bet ar “fiksīšiem” gan brauc – minimāls svars, nekā lieka.

    Basics
    25.10.2022 11:10
    Reply to  digitalk

    Zini, nav tik traki. Pavasarī bedres var atrast, bet vasarā-rudenī tās ir kādās īpašās vietās, bet kopumā situācija ir gana laba, īpaši uz maģistrālajām ielām. Ir posmi, kur ir ielāps uz ielāpa, pa kādai vietai kur jābrauc uzmanīgi, bet kopumā – ja brauc pa brauktuvi, tad situācija ir samērā laba un regulārajos maršrutos jau zini reljefu no galvas. Ja brauc pa ietvēm (nu, ir tādi cilvēki…) tad jāsastopas ar mūsu ceļu būvētāju kreisrocību – salaidumu vietas ar pakāpienu, parasta lieta ka ietves salaidums ar brauktuvi vienlaikus ir arī sašaurinājums un tmldz. glupības kas mudina braukt pa brauktuvi.

    Bats
    24.10.2022 12:29
    Reply to  Cauraudzis

    Tāda pieeja nestrādā, kad Tev nav kapacitātes masu ražošanai miljonos. Visi, kas mēģina auto industrijā iekļūt, to sāk tieši ar dārgiem auto mazās tirāžās. Pretējais vienkārši nav iespējams. Tesla pamazām aug, ražošanas kapacitāte un iekšējie procesi uzlabojas, var beidzot mēģināt ražot arī kaut ko lētāku lielā skaitā, taču, ja tā godīgi – neticu. Jau Model 3 tika prezentēts kā EV, kas beidzot būs pieejams masām – mazs, ap 30 tūkstoši dolāru. Taču gala produkts maksā teju 45K, un diez ko nestrādā kā “mazs auto” – tas pirmkārt nav mazs un nav hečbeks, ar ko sevi diskvalificē no kandidātiem cilvēkiem, kas var būt arī būtu ar mieru apskatīt kādu alternatīvu Golfam, 306 vai Auris, bet ne jau sedanu – kurš vispār pērk vairs sedanus šajā segmentā? Līdz ar to Model 3 ir drīzāk konkurents 3-series un CLA, kaut kādiem A4, tikai zemākas kvalitātes izpildījumā, kas ir sava niša, bet nav mazs auto masām. Tesla nav ko piedāvāt kā alternatīvu mazam pilsētas auto par aptuveni 25K. Ja sagaidīsim šādu modeli, tad aptuveni 2026.gadā, sākumā nesamērīgi dārgā komplektācijā ar solījumu pakāpeniski ieviest lētākas versijas, kas var būt tā nekad arī nematerializēsies, kad pārējie ražotāji šajā segmentā jau sen piedāvās plašu izvēli. Teiksim tā,… Read more »

    Tītars
    24.10.2022 16:02
    Reply to  Bats

    Tieši tā. Rivian ļoti līdzīgi pirmsākumi ar savu 4 motoru un krabja gaitas auto.

    hmmm :)
    25.10.2022 18:06
    Reply to  Cauraudzis

    Vispirms ir 7 serija BMW, pēc tam 5 sērija, un pēc tam 3 sērija.
    3 sērija bija iepwriekšejos gadus vispardotākais modelis, līdz ar to tam jābūt visnostrādatākajam. Tapēc modeļos pirms tam izmēģina visu iespējamos jaunumus un dizainus un 3 serija tad sanāk ka visiem patīk atškirība no 7 sērijas

    esroberts
    26.10.2022 09:45

    Masks pieminēja ka jaunajiem auto nebūs stūres vai pedāļu. Iespējams ka virsbūve no nerūsējošā tērauda eksoskeletona. Plānots ka auto cena patiešām varētu būt ap 25000$ un auto platforma lieliski iederēsies robi taxi. Gan cenas ziņā, gan tehnoloģijas. Galvenais nosacījums būs nepieciešams drošs un uzticams pilnais autopilots.

    Kursors.lv
    26.10.2022 10:23
    Reply to  esroberts

    Jā, iespējams, pēc kādiem 5-10 gadiem sāks parādīties pirmie auto, kas spēs kaut ko no šī paveikt.

    Reklāma