Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Parlaments: Elektroauto uzlādes punktiem būtu jābūt ik pēc 60 kilometriem

    Jaunākie raksti

    Eiropas Parlamenta deputāti atbalstījuši noteikumus, kas paredz palielināt elektroauto uzlādes punktu skaitu, kā arī nodrošināt dažādu alternatīvo degvielu, piemēram, ūdeņraža uzpildes infrastruktūru. Tā ir daļa no noteikumu paketes, kas paredzēta, lai 2030. gadā Eiropa radītu par 55% mazāk izmešu.

    “Šobrīd Eiropas Savienībā ir aptuveni 377 tūkstoši publiski pieejami elektroauto uzlādes punkti, bet tā ir tikai aptuveni puse no tā, kam bija jābūt, ja ES dalībvalstis būtu pildījušas savus solījumus. Mums ir jātiek galā ar šo problēmu un strauji jāpalielina alternatīvo degvielu infrastruktūras pieejamība,” teicis Eiropas Parlamenta ziņotājs par alternatīvo degvielu infrastruktūru Ismails Ertugs.

    Eiropas Parlamenta deputāti norāda, ka uzlādes punktam uz galvenajiem autoceļiem būtu jābūt pieejamam ik pēc 60 kilometriem, taču tas neattiecas uz teritorijām ar zemu satiksmes intensitāti. Tāpat tiek norādīts, ka kravas transports un tranzīta plūsmas plaši izmanto Eiropas “TEN-T” jeb Transeiropas transporta tīklā iekļautos autoceļus. Gan šiem ceļiem, gan arī reģioniem ar zemu satiksmes intensitāti būs pašiem savi noteikumi.

    Tāpat nolemts, ka 2027. gadā būtu jābūt izstrādātai viegli lietojamai un pieejamai sistēmai, kas ļautu saņemt informāciju par infrastruktūras pieejamību, gaidīšanas laikiem un cenām dažādās uzlādes un uzpildes vietās visā Eiropā, lai vadītāji varētu pieņemt labākus lēmumus, kur un kā viņiem lādēties vai uzpildīt degvielu. Tāpat tiek uzsvērts, ka vismaz uz galvenajiem autoceļiem jāizbūvē ūdeņraža uzpildes vietas īsākā intervālā – līdz šim šādas stacijas bija plānots izbūvēt ik pēc 150 kilometriem, bet tagad lemts, ka šādām stacijām būtu jābūt ik pēc 100 kilometriem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Sergejs
    24.10.2022 11:03

    Vēl labāk ja gan tajos punktos gat visos auto dakšas būtu standartizētas, nevis katram savādāka

    Bats
    24.10.2022 12:59
    Reply to  Sergejs

    Katram nav savādāka. Nu jau labu laiku visiem, pat Teslām Eiropā ir CCS ligzda, kurā var iespraust gan ātro līdzstrāvas uzlādes vadu, gan mājās var tajā pašā dakšā iespraust kompaktāku – Type2 maiņstrāvas vadu. Dažiem vecākas paaudzes auto ir ChaDeMo un būtu jāturpina apgādāt uzlādes stacijas arī ar to, lai var lādēties visi, bet jauniem auto sen jau ir vairs tikai CCS.

    Reklāma