More
    Reklāma

    BMW vadītājs pārliecināts, ka ūdeņraža auto ir “nākamā lielā lieta”

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW ir viens no tiem, kas turpina attīstīt dažādus ūdeņraža projektus un strādā pie ūdeņraža degvielas šūnām. BMW šajos projektos plaši sadarbojas ar Toyota un ražotājs jau sācis ražot degvielas šūnas ar ūdeņradi darbināmajam iX5. BMW vadītājs Olivers Cipse ir pārliecināts, ka ūdeņradis ir nākamais attīstības posms individuālajā mobilitātē un tas kļūs par “nākamo lielo lietu”, kad ar baterijām darbināmie elektroauto “izies no modes” un ap tiem norims ažiotāža.

    “Elektroauto bijis modes kliedziens pēdējos aptuveni 10 gadus un ražošanas apjomi strauji auguši, bet uzskatu, ka pēc tam sekos ūdeņradis. Kad spēsim to iegūt lielākos apjomos un videi draudzīgi, tad šie auto būs stilīgākie, ar kādiem braukt,” intervijā Bloomberg izteicies BMW vadītājs. Viņš atkārtoti uzsvēris, ka Eiropa šobrīd virzās uz to, ka būs tikai ar baterijām darbināmi elektroauto un nekas cits. Vācija ir pirmā vieta, kur varam lūkoties, kas notiek gadījumos, ja rodas pārlieku liela atkarība no viena konkrēta resursa.

    Bavārieši savos ūdeņraža projektos nav vieni – kā tas iepriekš minēts, BMW sadarbojas ar Toyota. Abi autoražotāji izveidojuši vērienīgas elektroauto programmas un plāno nākotnes attīstību, taču uzsver, ka visas kārtis likt uz vienu tehnoloģiju ir riskanti. Toyota un BMW arī ir pārliecināti, ka iekšdedzes dzinējiem joprojām ir nākotne – īpaši reģionos, kur trūkst elektroauto infrastruktūras un tādu šobrīd ir daudz.

    AvotsMotor1
    Reklāma

    10 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    wolts
    21.10.2022 12:12

    Piekrītu un uzskatu, ka tā arī notiks.

    Munins
    21.10.2022 14:23

    Par to nākamo attīstības posmu ir zināmas šaubas, jo ūdeņraža auto ir dārgāki par analogiem ar iekšdedzes dzinēju un laikam arī par elektromobiļiem. Pašreizējā situācija liek domāt, ka Eiropa tuvākos gadus nebūs tik bagāta, lai vairumā pirktu dārgākus auto.

    Nauris
    22.10.2022 00:51
    Reply to  Munins

    Toyota sola, ka ap 2025.gadu būs fuel cell auto kas cenas ziņā būs kā Toyota Prius.
    Amerikā ir stājies spēkā likums, kas liks maksāt piesārņotājiem tīrā H2 ražotājiem un tādā veidā tīrā jeb green H2 cena nolaidīsies no 3$ uz 1$.
    Līdz ar to sanāk ka fuel cell mašīnas maksās lētāk nekā elektroauto un tās uzpildīt arī maksās lētāk nekā ar elektrību.
    Kad visādi Īlēna Maskas dievinātāji, saka, ka H2 auto ir neefektīvi, Toyota par šo visu saka- runa nav par efektivitāti, bet par cenu, ja ar H2 būs lētāka braukšana, tad tas būs populāri.

    Elektriķis
    22.10.2022 11:02
    Reply to  Nauris

    Ja ir taisnība par “likumu”, tad tas atkal ir viens subsīdiju paveids. Ja nu “piesārņotāji” pazūd? Kurš tad subsidēs “zaļo” H2? Un vēl: nevajag aizmirst ka H2 auto arī ir akumulators – jā, mazāks, bet ir. Varbūt tad, ja beigsies dzīšanās pēc “1000km ar vienu uzlādi” un milzu SUV, EV akumulators arī nemaz nebūs tik liela problēma?

    REALAIS
    22.10.2022 13:30
    Reply to  Elektriķis

    Cilvēki pērk to, ko var atļauties. Un ne jau ikdienas cilvēkam kādreiz būs iespēja iegādāties EV akumulatoru ar 1000km. Tas viss ir tikai Premium segmentā plānā. Un tur jau neviens nedomā par zaļumu un resursu patēriņu.

    EV Baterijas noteikti nav ilgtermiņa nākotne kā vienīgais enerģijas avots, lai kustinātu mašīnas uz priekšu.

    Varbūt mašīnas ar H2 būtu dārgs prieks, bet smagajam transportam tas būtu daudz labāk nekā akumulatori. Bet kā parasti, viss notiek evolūcijas ceļā.

    Es pats personīgi strādāju uz Londonas elektriskā autobusa jau gandrīz 2 gadus. Nieka 380kWh baterijas stumj uz priekšu divstāvīgo brīnumu. Tās ir daudz baterijas sakrāmētas iekšā.

    Aldiss
    22.10.2022 22:24
    Reply to  Elektriķis

    Lai mazliet Tevi atvēsināt, pastāstīšu mazliet par elektroauto ASV.
    ASV katrs elektroauto pircējs saņem federālo atlaidi 7500$ un katrs štats vēl var piemest pēc saviem ieskatiem, piemēram, kalifornija piemet vēl 4500$, attiecīgi atlaide 12000$.
    Atlaide =subsīdija:)
    Ņemot vērā, ka elektroauto ASV ir kopumā lētāko nekā EU, līdz ar to ir skaidrs Elektroauto popularitātes iemesls:)
    H2 mašīnas Toyota Mirai baterija ir ~1,4kw liela, salīdzinājumam normālam elektroauto vajag vismaz 60kw.

    Cauraudzis
    21.10.2022 14:44

    Un es apšaubu, ka ūdeņraža auto cenas kritīsies līdz elektroauto cenām. :)

    REALAIS
    22.10.2022 13:32
    Reply to  Cauraudzis

    Ir risinājums. Elektro auto cenām ilgtermiņā liks zaļo nodoklīti par baterijām un izlīdzinās cenu ar Ūdeņraža mašīnām :D

    Andris
    23.10.2022 11:48

    Visas jaunās tehnoloģijas sākumā ir padārgas. Fakts ir, ka visu izšķir efektivitāte un ja beigās iznāks, ka ar H2 braukt būs lētāk, tad pirks arī padārgās H2 mašīnas, kas ar laiku, pieaugot patēriņam un režošanas efektivitātei, cenas ziņā arī kritīsies. Pirms nedēļas biju Šveicē, un tur nelielā lauku miestiņā AVIA tankā H2 maksāja tikpat cik benzīns. Žēl, ka nevaru pielikt bildi.

    Ponzi
    23.10.2022 14:23
    Reply to  Andris

    Mazliet savādāk. Elektroauto tieši Teslu ņemsim par atskaiti. Sākumā Elektroauto bija dārgs 70000$ un vairāk, bet bija garantija ka var to uzladēt mājās un jau bija solijis Tesla ka sabuves pa visu ASV ātrās uzlādes. Attiecīgi garantēti var lādēt mājās auto, un ja tālāks ļoti izplānots maršruts, lietotājs zināja ka varēs uzlādēties ātrajās stacijās. Bet ja pat nebūtu ātro staciju, tad garantēti varētu lietot Teslu no mājas rozetes. Savukārt, H2 auto Toyota Mirai tagad cena ASV ir 50000$, pret Teslu nav nemaz tik dārgi. Bet nav garantijas ka to varēsi uzpildīt. Mājās H2 uzpildīt nevar. Jadzīvo pie H2 stacijas ted… Read more »

    Reklāma