Web Analytics
More
    Reklāma

    Mercedes prezentē nu jau kārtējo elektrisko modeli – EQE SUV

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Mercedes oficiāli prezentējis savu jaunāko elektrisko modeli EQE SUV, kas kā pirmais no elektriskajiem modeļiem saņēmis arī AMG sporta versiju. Pēc būtības tā ir augstāka EQE sedana alternatīva, savukārt EQE varam uzskatīt par E-klases idejisko mantinieku elektriskajā pasaulē.

    Interesanti, ka EQE SUV versija izmēros patiesībā ir mazāka nekā EQE sedans, lai gan runa tik un tā ir par lielu mašīnu – auto garums ir 4,86 metri, tas ir 1,94 metrus plats un 1,68 metrus augsts, bet tā garenbāze ir par 9 centimetriem īsāka nekā parastajam EQE. Lai arī SUV ir īsāks, tomēr tas ir platāks un augstāks, kā rezultātā ietilpība salonā ir kļuvusi lielāka. Visi modeļi aprīkoti ar vienādu 90,6kWh bateriju, bet ātrās uzlādes stacijās auto spēj lādēties ar 170kW jaudu.

    Raugoties no dizaina veidokļa, šķiet, ka Mercedes dizaineri bijuši aizsūtīti atvaļinājumā, bet mašīna steidzami bija jālaiž ražošanā, tāpēc vienkārši nokopēts EQS SUV dizains, kas mērogots mazākā izmērā. Priekšdaļa ir ārkārtīgi līdzīga parastajam EQE sedanam, taču SUV versijas formas ir salīdzinoši raksturīgas mūsdienīgam krosoveram, tāpēc šī modeļa vizuālā puse, visticamāk, izsauks mazāk diskusiju nekā sedanu forma.

    Tā kā EQE SUV ir īsāka garenbāze, Mercedes izceļ šī modeļa manevrētspēju. Piepērkot klāt aizmugurējo riteņu piestūrēšanu (līdz 10 grādiem), auto nelielos ātrumos būtu jābūt ļoti manevrētspējīgam. Mercedes norāda, ka pieejama gaisa (air) balstiekārta, kas mašīnu bezceļu režīmā paceļ par gandrīz 3 centimetriem augstāk. Tas gan attiecas tikai uz versiju ar pilnpiedziņu.

    Arī salonā turpinās tā pati tematika, Mercedes būtībā pārceļot EQS dizainu uz šo mašīnu – auto aprīkots ar 12,3 collu digitālo instrumentu paneli un 12,8 collu multimediju ekrānu, bet nopērkams arī 56 collas lielais “Hyperscreen” visa priekšējā paneļa platumā, kas būtiski maina, kā izskatās viss auto salons.

    EQE SUV tiks piedāvāts četrās versijās – bāzes modelim “EQE 350+ SUV” būs aizmugurējo riteņu piedziņa un 288 zirgspēki (565Nm). Mercedes prognozē, ka tieši šis modelis ar vienu uzlādi būs spējīgs aizbraukt vistālāk, WLTP ciklā spējot nobraukt vairāk nekā 550 kilometrus. Tad seko “EQE 350 4Matic SUV”, kas arī attīsta 288 zirgspēkus, taču šim modelim jau ir pilnpiedziņa un lielāks griezes moments – 765Nm. Tad seko “EQE 500 4Matic” ar 536 zirgspēkiem (860Nm) un pilnpiedziņu, bet piedāvājuma virsotnē “AMG EQE 53 SUV” modelis. Tā maksimālā jauda būs 677 zirgspēki (1000Nm), bet, lai to sasniegtu, jāpiepērk “AMG Dynamics Plus” pakotne. Standarta versijā jāsamierinās 617 zirgspēkiem. Ieskrējiens līdz 100km/h prasīs aptuveni 3,5 sekundes.

    Visas jaunā EQE SUV versijas jau drīzumā nonāks ražošanā, bet tā sākumcena prognozējama ap 70-75 tūkstošiem eiro, EQE SUV novietojot vienā plauktiņā ar līdzvērtīgiem krosoveriem, piemēram, BMW iX vai Audi e-tron.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tītars
    21.10.2022 18:13

    Grūti laiki pienākuši dizaina ziņā visiem trīs minētajiem – BMW, Audi, Mercedess. Kopš motoru vairs nevajag ventilēt, tas ir aizstāts ar dīvainu aizvietotāju, lai tikai saglabātu identitāti. Tādi vāji prototipa mēģinājumi, līdz tiksim pie normāla un moderna dizaina.

    Basics
    21.10.2022 18:41
    Reply to  Tītars

    Novērtēji moderno pulksteni ar ciparnīcu info panelī?

    Reklāma