Web Analytics
More
    Reklāma

    Cadillac iepazīstina ar 300 tūkstošus dolāru vērto elektrisko flagmani “Celestiq”

    Jaunākie raksti

    General Motors koncerna paspārnē esošais autoražotājs Cadillac iepazīstinājis ar savu tehnoloģiski visattīstītāko, vislepnāko un arī elektriskajai nākotnei svarīgāko modeli – tas ir ražotāja elektriskais flagmanis “Celestiq”. Pats ražotājs to sauc par ultra-luksusauto, kas darināts ar rokām un ļaus Cadillac atjaunot savu statusu, nosakot jaunus standartus.

    Galvenā lieta, kas visus interesē, ir šīs mašīnas tehniskie parametri. Mašīna konstruēta uz General Motors Ultium platformas, auto aprīkots ar 111kWh bateriju paku, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 483 kilometrus. Domājams, reālajā pasaulē šis skaitlis būs mazāks. Mašīna aprīkota ar diviem elektromotoriem, nodrošinot pilnpiedziņu. “Celestiq” attīsta 600 zirgspēku jaudu un 886Nm lielu griezes momentu, kas pēc GM aprēķiniem 100km/h ļaus sasniegt 3,8 sekundēs, bet oficiālajā prezentācijā auto bija aprīkots ar milzīgi lieliem 23 collu diskiem.

    Liela daļa mašīnas būvēta, izmantojot oglekļa šķiedru un citus kompozītmateriālus. Lai arī šasijas pamatā ir Ultium platforma, tā lielā mērā ir unikāla un nelīdzinās citiem GM koncerna modeļiem, ražotājam izmantojot īpaši veidotas iekārtas, lai ražošanu padarītu ātrāku, efektīvāku un lētāku.

    Šajā modelī platforma izmantota kā strukturāls elements, kas šasiju padara stingrāku, uzlabojot gaitas īpašības. Bateriju šūnas novietotas horizontāli, kas ļāvis izveidot šādu dizainu, savukārt šūnu izvietojums gādā par zemu smaguma centru. Tas gādā par labāku vadāmību un arī ļauj vairāk telpas atvēlēt iekšā sēdošajiem.

    Kas attiecas uz uzlādēm, tad ātrās uzlādes stacijās mašīna spējīga lādēties ar jaudu līdz 200kW, ražotājam apgalvojot, ka 10 minūtēs iespējams ielādēt elektrību 125 kilometru nobraukšanai. Cadillac sola, ka šis modelis piedāvās labāko braukšanas komfortu, neupurējot vadāmību. Šī projekta galvenais inženieris Tonijs Roma pat apgalvo, ka “Celestiq” piedāvā “atsaucību un atlētiskumu, kādu parasti sagaidām no izmēros mazākiem sporta auto”. Lai kaut ko tamlīdzīgu panāktu, radīts jauns priekšējās un aizmugurējās balstiekārtas dizains, kā arī tiek izmantota kaudze dažādu sistēmu – adaptīvā gaisa (air) balstiekārta, aktīvā aizmugurējo riteņu piestūrēšana, “Magnetic Ride Control 4.0” sistēma, īpaši pielāgota pilnpiedziņas un jaudas sadales sistēma, kā arī “Active Roll Control” sistēma. Ļoti daudz elektronikas.

    Pieejama “Ultra Cruise” brīvroku braukšanas palīgsistēma, kuras vērtība un spējas laika gaitā tikai palielināsies, saņemot over-the-air atjauninājumus. Autoražotājs apgalvo, ka mašīna aprīkota ar virkni citu drošības un braukšanas palīgsistēmām, kuru darbību nodrošina “visu laiku labākie sensori no Cadillac”.

    Mašīnas salona dizains ir relatīvi minimālistisks, bet absolūti centrālo lomu šeit ieņem ekrāni, kuru ir vairāk un tie ir lielāki nekā citās mašīnās. Vispirms jārunā par lielo ekrānu priekšējā panelī, kas stiepjas 55 collu platumā, faktiski sniedzoties no viena stūra līdz otram, bet ražotājs apgalvo, ka kvalitāte un pikseļu skaits līdzinās 8K televizoram. Šajā lielajā laukumā apvienots vadītāja digitālais instrumentu ekrāns, multimediju ekrāns un priekšējā pasažiera ekrāns. Sistēma veidota tā, lai braukšanas laikā priekšā sēdošais pasažieris varētu kaut ko skatīties, bet tas nenovērstu vadītāja uzmanību un viņš to nemaz neredz. Viduskonsolē atrodas vēlviens 11 collu ekrāns, kas domāts dažādu multimediju sistēmas funkciju vadīšanai. Aizmugurē sēdošajiem ir divi 12,6 collu ekrāni, kas piestiprināti priekšējo sēdekļu atzveltnes aizmugurējai daļai, bet pa vidu atrodas viens 8 collu ekrāns dažādu sistēmu vadībai.

    Cadillac ļoti piestrādājis pie tehnoloģiju ieviešanas šajā auto un runa nav tikai par smalkiem, milzīgiem ekrāniem. Visiem auto sēdošajiem ir līdzvērtīgas sēdekļu pielāgošanas iespējas. Visas sēdvietas aprīkotas ar apsildes, dzesēšanas un ventilācijas funkcijām. Aiz galvas atbalsta pat novietotas ventilācijas atveres, kas atrodas apmēram kakla augstumā un paredzētas, lai pūstu siltu vai aukstu gaisu. Tāpat auto aprīkots ar apsildāmu elkoņbalstu. Diezgan pašsaprotami, ka šajā auto pieejama četru zonu klimata kontrole.

    Stikla panorāmas jumts aprīkots ar “Suspended Particle Device” tehnoloģiju, kas ļauj mainīt to, cik ļoti aptumšots ir stikla jumts. Auto aprīkots ar 38 skaļruņu AKG skaņas sistēmu, savukārt ārpusē izvietoti vēl trīs skaļruņi, kas rada īpaši veidotu troksni, lai par mašīnas tuvošanos brīdinātu gājējus un velosipēdus.

    Cadillac sola ļoti augstu materiālu kvalitāti un faktiski visas virsmas ir ar ādas apdari. Ja kaut kas izskatās pēc metāla, tad tas ir metāls. Ja izskatās pēc oglekļa šķiedras, tātad tā ir oglekļa šķiedra. Ražotājs norāda, ka klients savai mašīnai varēs pasūtīt faktiski jebkuru pieejamo krāsu vai materiālu jebkurā vietā mašīnā, tādējādi to pielāgojot pēc savām vēlmēm. Protams, tas viss par maksu. Cadillac gatavs piedāvāt īpašas krāsas un pat iekļaut dažādas personīgās lietas mašīnas salona iekārtojumā.

    Viss šis prieks un tehnoloģijas klientiem maksās vismaz 300 tūkstošus dolāru, bet prognozējams, ka cena būs augstāka. Cadillac uzsver, ka šis modelis ir roku darbs un katru gadu tiks saražots ļoti ierobežots skaits, to padarot ekskluzīvāku un retu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma