Web Analytics
More
    Reklāma

    Pasaules pirmizrādi piedzīvo jaunais Polestar 3, ar vienu uzlādi solot 610 kilometrus

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs Polestar pēdējos mēnešus bija centies veicināt ažiotāžu ap savu jaunāko modeli Polestar 3, bet tagad tas piedzīvojis pasaules pirmizrādi un esam ieraudzījuši pilnīgi visu mašīnu, kā arī noskaidrojuši tehniskos parametrus. Polestar jau līdz šim bija divi elektriskie modeļi, bet autoražotājs turpmāko gadu laikā prezentēs vismaz pa vienam jaunam modelim gadā.

    Uzņēmuma izplatītajā preses relīzē norādīts, ka pirmās piegādes sāksies nākamgad un kā pirmie tiks ražoti auto ar diviem elektriskajiem motoriem “Long Range” komplektācijā. Tāpat modeļa pirmajā gadā Polestar standartkomplektācijā iekļāvis “Plus” un “Pilot” pakotni, kas vēlāk, visticamāk, būs par papildus samaksu. “Plus” pakā iekļauti “Bowers & Wilkins” audio sistēma ar 25 skaļruņiem, 3D skaņas un Dolby Atmos atbalstu, “soft-close” durvis un apsildāmā stūre. “Pilot” paka lietotājam sniedz heads-up displeju, kā arī “Park Pilot Assist” un “Pilot Assist” braukšanas palīgsistēmas.

    Runājot par tehniskajiem parametriem pirmajai pieejamajai versijai, proti, “Dual Motor Long Range”, tad auto jauda ir 489 zirgspēki (840Nm), bet 100km/h mašīna spēs sasniegt 4,9 sekundēs. Par papildus samaksu klienti var iegādāties “Performance” paku – jauda palielinās līdz 517 zirgspēkiem (910Nm), bet ieskrējienam līdz 100km/h vajag nu jau vairs tikai 4,5 sekundes. Šī paka izmaksā 6000 dolārus, bet papildus iegūstam arī īpašus 22 collu diskus ar Pirelli P Zero riepām un īpašiem “Swedish Gold” krāsas akcentiem. Auto aprīkots ar klasisku 400V bateriju sistēmu ar 111kWh ietilpību (neto) un 107kWh pieejamas lietotājam, kas ar vienu uzlādi WLTP ciklā ļauj nobraukt 610 kilometrus. Polestar norāda, ka ātrās uzlādes stacijās mašīnu var lādēt ar jaudu līdz pat 250kW.

    Salonā Polestar piestrādājis, lai apdarē būtu izmantoti dabai draudzīgi un ilgtspējīgi materiāli, piemēram, kokvilnas izcelsmi iespējams izsekot pilnībā, savukārt apdarē izmantotā āda ir sertificēta kā ilgtspējīga. Polestar apgalvo, ka brīdī, kad uzsāksies šī modeļa sērijveida ražošana, tiks veikta dzīvescikla analīze, lai noteiktu, kur un kā iespējams samazināt mašīnas radīto oglekļa nospiedumu.

    Šis ir pirmais modelis, kas izmantos centralizētu NVIDIA Drive vadības sistēmu un borta datoru, savukārt multimediju sistēmas tehnisko pusi nodrošinās “Qualcomm Snapdragon Cockpit” platforma, nodrošinot augstas izšķirtspējas attēlu, ātru darbību, kā arī premium klases skaņu. Programmatūras lauciņā izmantota attīstīta un uzlabota “Android Automotive” programma, kas izmantota Polestar 2. Tā atbaltīs over-the-air programmatūras atjauninājumu, kas ļaus saņemt nepieciešamos uzlabojumus un jaunumus, nedodoties uz dīlera servisu.

    Auto aprīkots ar pieciem radaru moduļiem, piecām ārējām kamerām, kā arī 12 ārpusē novietotiem ultraskaņas sensoriem, kas nodrošinās dažādu braukšanas palīgsistēmu korektu darbību. Arī auto iekšpusē izvietoti sensori, kas vēro braucēju un var brīdināt šoferi, ja viņš kļuvis neuzmanīgs. Ja tas nepieciešams, mašīna pati veiks ārkārtas apstāšanos.

    Sākotnēji mašīnas ražošana sāksies Volvo rūpnīcā Ķīnā, Čendu pilsētā, bet Polestar paredzējis uzsākt ražošanu arī ASV. Mašīnu ražošanu Ķīnā plānots sākt nākamā gada vidū, kas nozīmē, ka pie klientiem pirmie eksemplāri nonāks aptuveni pēc gada. Kas attiecas uz cenu, tad vismaz ASV šīs versijas cena nav maza – par to prasa 83 tūkstošus dolāru. Nākotnē pie klientiem nonāks arī vienkāršākas, lētākas versijas, bet arī to cena, visticamāk, būs ap tiem pašiem 70-75 tūkstošiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    17.10.2022 10:56

    “Auto aprīkots ar klasisku 400V bateriju sistēmu ar 111kWh ietilpību (neto) un 107kWh pieejamas lietotājam, kas ar vienu uzlādi WLTP ciklā ļauj nobraukt 610 kilometrus.”
    Nesen lasījām par Ioniq 6, kas ar vienu uzlādi arī ap 610 km nobrauc, no sava 77kWh akumulatora (lai arī, ja godīgi – neticu). Jau Hyundai gadījumā secināju, ka nobraucamais attālums un akumulatora kapacitāte nav lineāri saistīti. EV ir spēkā samazinošos ieguvumu (diminishing returns) princips, kad katra nākamā akumulatora kWh vairs nedod papildus tik pat daudz kilometrus klāt kā iepriekšējā. Aarī auto svara pieaugums nav lineārs, jo katri +100kg akumulatoram nozīmē arī papildus svaru bremžu sistēmai, piekares detaļām un akumulatora dzesēšanas/sildīšanas sistēmai, tātad kopējā masa pieaug par vairāk nekā 100kg. Šim tikai akumulators vien ap 1300kg sver. Ja iedomājamies šos parametrus kā grafika līknes, tad akumulatora kapacitātes un auto masas līknes iet uz augšu stāvākā leņķī nekā nobraucamais attālums. Ir kaut kāds optimums, pie kura nobraucamais attālums un mašīnas svars (attiecīgi elektrības patēriņš) ir labā līdzsvarā un man šķiet tas ir ap 40-50kWh, bet pilnīgi noteikti ne >100.

    Tītars
    17.10.2022 14:35
    Reply to  Bats

    Viss diezgan sakarīgi, tikai vēl matemātikas zupā jāiemet drag coeficient.
    Polestar 3 ~0.29 (Skaists ķieģelis)
    Ioiniq 5 ~0.28 (Skaists ķieģelis)
    Enyaq ~0.26 (Joprojām skaists ķieģelis)
    Enyaq Coupe ~0.23 (Ķieģelis kas grib par lietus lāsi būt)
    Ioiniq 6 ~0.21 (Lietus lāse)
    EQS ~0.20 (Lietus lāse)

    Reklāma