Reklāma

Maserati izziņo plašākas tehniskās detaļas par “GranTurismo Folgore” elektrisko modeli

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Sporta autoražotājs Maserati iepazīstinājis ar “GranTurismo” modeļa tehniskajām detaļām – auto būs pieejams gan ar V6 iekšdedzes dzinēju, gan arī ar ļoti jaudīgu elektrisko jaudas agregātu. Elektriskā versija papildināta ar nosaukumu “Folgore”, kas itāļu valodā nozīmē “zibens”.

Nav jābrīnās, ka tieši elektriskā versija šobrīd izsaukusi lielāko ažiotāžu – auto aprīkots ar 93kWh bateriju (lietotājam pieejamas 83kWh). Baterijas šajā modelī izvietotas “T” burta formā. Auto izmantota mūsdienīga 800V bateriju arhitektūra, kas ātrās uzlādes stacijās ļauj lādēties ar jaudu līdz pat 270kW – tas Maserati katapultē starp visātrāk uzlādējamajiem auto tirgū šobrīd. Tehniskie risinājumi veidoti, sadarbojoties ar Maserati “Formula E” komandu.

Elektriskā “Folgore” versija ir arī pārliecinoši jaudīgākā visā piedāvājumā – normālos apstākļos tā attīsta 751 zirgspēku, savukārt maksimālā jauda īsiem, straujiem uzrāvieniem pārsniedz 1200 zirgspēkus un 1350Nm. Auto izmanto trīs elektriskos motorus – viens priekšā, divi aizmugurē.

Kā noprotams, šāda jauda nozīmē fantastiskus datus sniegumā – 0-100km/h 2,7 sekundēs, bet 0-200km/h tiek sasniegti 8,8 sekundēs, auto aiztraucoties pretī maksimālajam ātrumam, kas ir 320km/h. Maserati apgalvo, ka ar vienu uzlādi šis auto spēs nobraukt 450 kilometrus WLTP ciklā.

Ņemot vērā bateriju un elektromotoru svaru, Maserati mašīnas konstrukcijā izmantojuši vieglākus materiālus, plaši pielietojot alumīniju un augstas izturības tēraudu. Neskatoties uz dietas pasākumiem, auto tik un tā sver 2260 kilogramus, savukārt parastais auto ar iekšdedzes dzinēju ir gandrīz 500 kilogramus vieglāks – tā svars ir 1795 kilogrami. Elektriskajam modelim ir bonuss – tam ir ideāls 50:50 svara sadalījums pa asīm, turklāt aerodinamiskās pretestības koeficents elektriskajā modelī ir par 7% mazāks nekā parastajam auto.

Pievēršoties iekšdedzes dzinējam, šis auto aprīkots ar “Nettuno V6” dzinēju, kas “Modena” izpildījumā attīsta 489 zirgspēkus (600Nm), savukārt “Trofeo” versijā tam ir jau 550Zs un 650Nm. Šis 3,0 litru V6 motors aprīkots ar divām turbīnām un tam ir cilindru atslēgšanas tehnoloģija, lai braucienu padarītu nedaudz ekonomiskāku.

Maserati pagaidām nav publicējis attēlus no mašīnas salona. Jaunais “GranTurismo” nonāks tirdzniecībā nākamā gada 2. ceturksnī, pie klientiem vispirms nonākot mašīnām ar iekšdedzes dzinēju, bet nedaudz vēlāk pie klientiem dosies arī elektriskais “Folgore”. Maserati pagaidām nav izziņojuši oficiālās cenas, bet prognozes liecina, ka elektriskā versija maksās ap 170 tūkstošiem eiro.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma