Reklāma

Volkswagen “Gen.Travel” koncepts iezīmē ražotāja vīziju par nākotnes mobilitāti

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Vācu autoražotājs Parīzē iepazīstinājis ar furgonam līdzīgu konceptauto ar nosaukumu “Gen.Travel”. Izmantojot šo konceptu, Volkswagen cenšas ielūkoties nedaudz tālākā nākotnē, kad mašīnas pārvietosies pašas, bez cilvēku iesaistes un iekšā sēdošie būs pasažieri, kuri braukšanas laikā varēs darīt viskaut ko citu, jo pašiem nebūs jāstūrē.

 

Konceptauto nav pilnīgi nekādas saistības Volkswagen pašreizējo vizuālo stilu un dizainu, tā vietā dizaineriem bijusi pilnīga rīcības brīvība, lai radītu kaut ko futūristisku, iepriekš neredzētu.

Auto dizains veidots pēc principa, ka funkcija ir galvenā – piemēram, mašīnas logu līnija veidota tā, lai pa tiem būtu netraucēts skats uz ārpasauli brīžos, kad cilvēks atrodas sēdus pozīcijā. Vienlaikus, logu līnija ir gana augstu, lai cilvēku nevarētu redzēt, ja viņš mašīnā atlaidies guļus pozīcijā.

Salonā izveidots interjērs ar četrām sēdvietām, kuru iespējams pārveidot pēc vajadzības. Piemēram, ja dodaties darba darīšanās, tad “Gen.Travel” salonu var padarīt par mini konferences telpu uz riteņiem, sēdekļus pagriežot vienu pret otru, lai visi mašīnā sēdošie atrastos cits citam pretim. Citos gadījumos divus sēdekļus var nolocīt, lai tie kļūtu par gultām. Papildinātās realitātes multimediju izklaides sistēma rūpējas, lai visi iekšā esošie varētu interesanti pavadīt laiku brauciena gaitā, savukārt drošības sistēmas veidotas, lai sargātu arī guļošos cilvēkus. Volkswagen apgalvo, ka salona iekšējais apgaismojums veidots, lai smadzenēs tiktu stimulēta melatonīna jeb “miega hormona” izdalīšanās.

Tā kā runa ir par pilnībā autonomu transportlīdzekli, šis koncepts ir aprīkots ar Level 5 standartiem atbilstošām tehnoloģijām. Tas nozīmē, ka auto visos gadījumos spēj pārvietoties pats, bet cilvēka iesaiste procesos nav nepieciešama. Volkswagen nevēlējās atklāt sīkākas detaļas par to, kas slēpjas zem virsbūves. Tas, protams, ir elektrisks transportlīdzeklis, tam ir adaptīvā balstiekārta, bet neko daudz vairāk vācu autoražotājs neatklāja. Zināms, ka Volkswagen dažādos projektos eksperimentē un attīsta dažādas autonomās braukšanas tehnoloģijas.

Volkswagen uzsver, ka nevajadzētu gaidīt šādas mašīnas nonākšanu ražošanu pārredzamā nākotnē. Tas domāts, lai sniegtu ieskatu, kāda būs ceļošana nākotnē, bet šis ir izpētei paredzēts auto, lai novērtētu cilvēku viedokli par dažādiem jaunievedumiem, kā arī tos pārbaudītu praksē. Ņemot vērā atsauksmes un sistēmu demonstrēto sniegumu praktiskā lietošanā, šīs šobrīd eksperimentālās sistēmas lēnām pārcelsies uz nākotnes sērijveida mašīnām.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Biteme
26.09.2022 22:31

Lūk, arī risinājums tiem, kas uzskata, ka apkure ir pārāk dārga. Jau tagad var dzīvot busiņā, mazliet jāsiltina būs, bet pēc tam piesildīt būs jau vieglāk, kā 150m3 māju. Ar to autonomo braukšanu pagaidām nevajag aizrauties, ja tā ir pārāk daudz auto, kas brauc bez vadītāja iesaistes.

Reklāma