Reklāma

Pētījums: “Youtube” “nepatīk” poga ir neefektīvs satura kontroles rīks

Jaunākie raksti

Samsung jau atkal lielas problēmas ar akumulatoriem (video)

Nu ko - jau atkal teju neskaitāmais dublis ar Samsung un akumulatoru problēmām. Viss aizsākās it kā ar Samsung...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #480 (29.09.2022)

29. septembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šodien ciemos Mikus no Bites. Kā klausīties Star FM...

Latvijā darbību uzsāks automašīnu abonēšanas platforma MyBee

Automašīnu abonēšanas platforma MyBee plāno paplašināt savu pakalpojumu sniegšanu un sākt darbību Latvijā. MyBee pārvalda starptautiskā uzņēmumu grupa Modus...

Tata Indijā prezentē elektroauto par 10 tūkstošiem dolāru

Eiropā elektroauto cenas saglabājas augstākas nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, līdz ar to jauna elektroauto iegāde daļai sabiedrības nav...

“Sadales tīkls” augustā saņēmis rekordlielu elektrostacijas pieslēgšanas pieteikumu skaitu

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" augustā no klientiem saņēmusi 214 pieteikumus elektrostacijas pieslēgšanai, kas ir rekordliels apjoms....

Zem “Youtube” video esošie “patīk” un “nepatīk” novērtējumi darbojas ne tikai kā novērtējums, bet arī satura kontroles rīks. “Youtube” pieejami vairāki šādi rīki, kas algoritmam palīdz labāk izprast lietotāju satura patēriņa paradumus un ieteikt atbilstošākos video. Tikmēr jaunākajā “Mozilla” pētījumā atklāts, ka “Youtube” ieteiktā satura kontroles rīki, īpaši “nepatīk” poga, lielākoties ir neefektīvi. Saskaņā ar “Mozilla” šie rīki novērš mazāk nekā pusi nevēlamu satura ieteikumu.

“Mozilla” pētnieki izmantoja datus, kas iegūti no “RegretsReporter”. Pētījums balstījās uz miljoniem ieteikto videoklipu un tūkstošiem lietotāju viedokļa. Izpētes iztvaros “Mozilla” pārbaudīja četru “Youtube” ieteiktā satura kontroles rīku efektivitāti: pogas “nepatīk”, “neinteresē”, opciju “neieteikt kanālu” un “noņemt no skatīšanās vēstures”. Pētnieki atklāja, ka šiem rīkiem ir dažādas efektivitātes pakāpes, taču kopumā to ietekme ir “vāja un nepietiekama”.

No šiem četriem minētajiem ieteiktā satura kontroles rīkiem visefektīvākais bija “neieteikt kanālu”, kas novērsa 43% nevēlamu ieteikumu. Opcija “noņemt no skatīšanās vēstures” palīdzējusi izvairīties no 29% nevēlamu ieteikumu. Savukārt vismazākā ietekme bijusi pogai “neinteresē”, kas novērsusi vien 11% nevēlamu ieteikumu, kā arī opcijai “nepatīk”, kur šis rādītājs bija 12%.

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kā zināms
21.09.2022 11:33

“like” poga = tīkšķis,
“nepatīk” poga = netīkšķis vai nepatīkšķis?

Tītars
21.09.2022 13:18
Reply to  Kā zināms

Kas vainas Patīk/Nepatīk? Galda kāja – plakanvirsmas pastutenis.

Ūmis
21.09.2022 13:36
Reply to  Tītars

Darbības vārdus nevajag lietot lietvārdu vietā.

Tītars
21.09.2022 15:19
Reply to  Ūmis

Jā, paldies. Es aprakstiju nodomu (intent), nevis priekšmetu.

digitalk
21.09.2022 22:38
Reply to  Tītars

ne velti tās ir “like/dislike buttons”. angliski runājošie mīl saīsināt, kas ne vienmēr nostrādā latviski [noplāta rokas].

Biteme
21.09.2022 13:31
Reply to  Kā zināms

“nepatīk” poga – rieblis

Kā zināms
21.09.2022 14:18
Reply to  Biteme

“rieblis”- labs vārds, principā nav ne vainas.
Bet tādu vārdu neļaus lietot pie video, tāpēc ka mūsdienās ir politkorektuma laikmets un cilvēki nedrīkst neko “nīst”, just “riebumu” … kur nu vēl to atklāti apstiprināt ar pogu.

Krotow
21.09.2022 12:06

Šobrīd “nepatīk” reāli darbojas tikai raksta vai video nonešanai resursos, kur tas iespējams. Parastais scenārijs – saskrien bars “opozīcijas” botu un klikšķina uz nepatīk cik jaudas :)

Reklāma