Reklāma

Mercedes publiski iepazīstina ar eActros LongHaul, solot 500 kilometrus ar vienu uzlādi

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Vācu autoražotāja Mercedes kravas auto divīzija iepazīstinājusi ar savu vistālāk braucošo elektrisko kravas auto – tas ir eActros LongHaul, ražotājam solot 500 kilometrus ar vienu uzlādi. Autoražotājs apstiprinājis, ka mašīna aprīkota ar kopumā trim bateriju pakām, kas kopā spēj uzkrāt vairāk nekā 600kWh elektrības.

Prezentētais auto sniedz ieskatu, kā izskatīsies sērijveida mašīnas dizains. Autoražotājs sniedzis arī tehnisko informāciju, piemēram, jau minēto bateriju ietilpību. Tāpat zināms, ka auto aprīkots ar diviem elektriskajiem motoriem.

Mercedes sola, ka mašina ar vienu uzlādi spēs veikt ap 500 kilometriem, taču ražotāja pārstāvji neprecizēja – tas ir ar vai bez kravas. Domājams, ka šis skaitlis norādīts kopā ar kravu. Interesanti, ka Mercedes šajā mašīnā izvēlējās lietot LFP bateriju tehnoloģiju. Šīs baterijas ir lētākas un tām ir nedaudz mazāka energoietilpība, taču tām ir ļoti laba ilgmūžība. Vācu autoražotājs sagaida, ka baterijas pilnvērtīgi kalpos vairāk nekā 10 gadus un vismaz 1,2 miljonus kilometru. Mercedes skaidro, ka šai mašīnai bija jāatbilst tiem pašiem izturības standartiem, kam atbilst parastie kravas auto.

Autoražotājs arī norāda, ka uzlāde no 20 līdz 80 procentiem aizņem mazāk nekā 30 minūtes, izmantojot uzlādes stacijas, kas spēj sniegt aptuveni viena megavata jaudu. Šobrīd tiek attīstīts jauns “MCS” jeb “Megawatt Charging System” spraudnis, lai kravas mašīnas varētu lādēties ar tik lielu jaudu un tam apritē būtu jānonāk tuvāko pāris gadu laikā.

Jau nākamgad sērijveida ražošanai gandrīz gatavus prototipus reālā ikdienas lietošanā sāks testēt klienti, bet vēl gadu vēlāk, kad būs noslīpētas pēdējās nianses, šis auto nonāks sērijveida ražošanā.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
21.09.2022 15:24

Hmm, 3 baterijas – tātad vajag “it kā parastu” 320kw, bet tikai paralēli pa trīs vienā spraudnī.

Skābene
22.09.2022 08:10

Ir redzēts, kā NESTE DUS kravinieks pildās uzreiz ar 4 pistolēm, pa 2 katrā pusē! :)
Varbūt ar uzlādi var līdzīgi, kad piesprauž vairākus štepseļus! :)

azad
22.09.2022 08:38

Šis ir tas kurā virzienā zaļajiem ir jāiet, vispirms fūres ar dīzeļiem jānovāc, kas rada vairāk piesārņojuma kā civilais ar savu Passatu.

KKTK
22.09.2022 14:41
Reply to  azad

Nop. Pasātists un citi dīzeļi savā pāķismā atmuguriski noparkojas gan pie bērnudārza ietves, gan skolas, gan pat pie āra kafejnīcas un neizslēdz savu kle-kle-kle. Tur NOx piesārņojums pa tiešo nāk bērnam plaušā. Smagais savu mūžu nesildās pagalma vidū vai iepriekš minētajās vietās.

azad
23.09.2022 11:31
Reply to  KKTK

Vispār jau iet runa par atmosfēru un tās sasilšanu, nevis kādu pajoli, kas nedomā līdz. Un Passatists protams nobrauc tikpat daudz km kā fūre😄

Reklāma