Vācu autoražotāja Mercedes kravas auto divīzija iepazīstinājusi ar savu vistālāk braucošo elektrisko kravas auto – tas ir eActros LongHaul, ražotājam solot 500 kilometrus ar vienu uzlādi. Autoražotājs apstiprinājis, ka mašīna aprīkota ar kopumā trim bateriju pakām, kas kopā spēj uzkrāt vairāk nekā 600kWh elektrības.
Prezentētais auto sniedz ieskatu, kā izskatīsies sērijveida mašīnas dizains. Autoražotājs sniedzis arī tehnisko informāciju, piemēram, jau minēto bateriju ietilpību. Tāpat zināms, ka auto aprīkots ar diviem elektriskajiem motoriem.
Mercedes sola, ka mašina ar vienu uzlādi spēs veikt ap 500 kilometriem, taču ražotāja pārstāvji neprecizēja – tas ir ar vai bez kravas. Domājams, ka šis skaitlis norādīts kopā ar kravu. Interesanti, ka Mercedes šajā mašīnā izvēlējās lietot LFP bateriju tehnoloģiju. Šīs baterijas ir lētākas un tām ir nedaudz mazāka energoietilpība, taču tām ir ļoti laba ilgmūžība. Vācu autoražotājs sagaida, ka baterijas pilnvērtīgi kalpos vairāk nekā 10 gadus un vismaz 1,2 miljonus kilometru. Mercedes skaidro, ka šai mašīnai bija jāatbilst tiem pašiem izturības standartiem, kam atbilst parastie kravas auto.
Autoražotājs arī norāda, ka uzlāde no 20 līdz 80 procentiem aizņem mazāk nekā 30 minūtes, izmantojot uzlādes stacijas, kas spēj sniegt aptuveni viena megavata jaudu. Šobrīd tiek attīstīts jauns “MCS” jeb “Megawatt Charging System” spraudnis, lai kravas mašīnas varētu lādēties ar tik lielu jaudu un tam apritē būtu jānonāk tuvāko pāris gadu laikā.
Jau nākamgad sērijveida ražošanai gandrīz gatavus prototipus reālā ikdienas lietošanā sāks testēt klienti, bet vēl gadu vēlāk, kad būs noslīpētas pēdējās nianses, šis auto nonāks sērijveida ražošanā.
Hmm, 3 baterijas – tātad vajag “it kā parastu” 320kw, bet tikai paralēli pa trīs vienā spraudnī.
Ir redzēts, kā NESTE DUS kravinieks pildās uzreiz ar 4 pistolēm, pa 2 katrā pusē! :)
Varbūt ar uzlādi var līdzīgi, kad piesprauž vairākus štepseļus! :)
Šis ir tas kurā virzienā zaļajiem ir jāiet, vispirms fūres ar dīzeļiem jānovāc, kas rada vairāk piesārņojuma kā civilais ar savu Passatu.
Nop. Pasātists un citi dīzeļi savā pāķismā atmuguriski noparkojas gan pie bērnudārza ietves, gan skolas, gan pat pie āra kafejnīcas un neizslēdz savu kle-kle-kle. Tur NOx piesārņojums pa tiešo nāk bērnam plaušā. Smagais savu mūžu nesildās pagalma vidū vai iepriekš minētajās vietās.
Vispār jau iet runa par atmosfēru un tās sasilšanu, nevis kādu pajoli, kas nedomā līdz. Un Passatists protams nobrauc tikpat daudz km kā fūre😄