Rumāņu autoražotājs Dacia paudis vēlmi tirgot mašīnas ar iekšdedzes dzinēju tik ilgi, cik vien Eiropā tas būs iespējams, proti, vismaz līdz 2035. gadam. Tā kā Eiropas Savienībā jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinēju būs aizliegtas, Dacia neizbēgami būs jāinvestē elektroauto attīstībā, taču uzņēmums pēc iespējas ilgāk vēlas pieturēties pie izmaksu ziņā šobrīd konkurētspējīgākās iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas.
Šobrīd Dacia ražo vienu elektrisko modeli “Spring”. Tiesa, pati Dacia šo mašīnu neražo, jo šī modeļa ražošana nodota ķīniešu Dongfeng rokās. Modelis gan izrādījies pietiekami veiksmīgs – 1. pusgada laikā Dacia pārdevis 20 tūkstošus vienību, kas sastāda 12% no visiem zīmola pārdotajiem auto.
Zināms, ka 2024. gadā ieradīsies nākamais Dacia elektriskais modelis, kas būs kaut kas līdzīgs pašreizējam Sandero. Tāpat 2024. gadā tiks pārtraukta Spring ražošana. Nākamgad ieradīsies Dacia Jogger ar hibrīda jaudas agregātu, aizņemoties tehnoloģijas no mātes uzņēmuma Renault. Domājams, ka arī elektroauto kontekstā Dacia daudz ko pārņems tieši no Renault.
Izskatās ka viņi paliks pēdējie Eiropā kuru auto vidējais aritmētiskais braucējs varēs arī atļauties.
Neesmu arī neko sliktu dzirdējis par Dacia. Ja gribi jaunu auto par saprātīgu cenu un negribi būt pirmais zīmulis ciemā, tad kāpēc ne. Katrā ziņā prātīgāks variants kā “mazlietots vācu premium”.
Ar kkādu mazo benzīna motoru un gāzi būs arī daudz lētāks nekā elektrovāģis.
No iekšdedzes dzinējiem būsim atkarīgi vēl ļoti ilgu laiku, līdz piedzims ģēnijs, kurš tad cilvēcei spēs dot progresu attiecībā uz jaunu, pieejamu elektroenerģijas avotu.
Ar avotiem nav nekādu problēmu ..
Atpalicis lūznis kā mašīna ir tā Dacia, bet priecē, ka vismaz ar galvu viņi draudzējas un neskrien līdzi eko plānprātiņiem.