More
    Reklāma

    Pasaules pirmizrādi piedzīvojis 7. paaudzes Mustang

    Jaunākie raksti

    Amerikāņu autoražotājs Ford Detroitas auto izstādē oficiāli iepazīstinājis ar sava leģendārā Mustang modeļa jauno, 7. paaudzi. Neskatoties uz dažādām baumām, Ford savā slavenākajā modelī saglabās labi pazīstamus dzinējus – bāzes versijā uzlabots 2,3 litru četrcilindru turbomotors, bet pieejams arī uzlabots 5,0 litru V8 dzinējs “GT” versijā.

    Kā tas parasti notiek Ford prezentācijās, autoražotājs pirmizrādes laikā neinformē par jaudas parametriem, lai gan vienam no inženieriem esot pasprucis, ka V8 dzinējs attīstīs 480Zs. Lielajam dzinējam būs pieejama ne tikai 10-pakāpju automātiskā, bet arī 6-pakāpju manuālā pārnesumkārba, savukārt mazākajam dzinējam no 2024. gada būs tikai automāts. Ja gadījumā ar aptuveni 480Zs jaudu tomēr ir par maz, tad ražotājs iepazīstinājis ar “Dark Horse” – speciāli trasei paredzētu versiju.

    Pēc mašīnas dizaina ātri vien varēs noteikt, kurš motors izmantots konkrētajā auto, jo bāzes un “GT” versijām būtiski atšķiras dizains – V8 dzinēja versijai ir krietni lielāks radiatora režģis, tāpat arī uz motora pārsega atrodama ventilācijas atvere, kas nebūs mazākajam dzinējam.

    Mašīna konstruēta uz uzlabotas iepriekšējās paaudzes šasijas, galvenokārt strādājot pie virsbūves stingrības uzlabošanas. Ford gan nav atklājis skaitļus, kas un cik daudz ir uzlabots. Izmaiņas skārušas atsevišķas balstiekārtas daļas, kur Ford izmanto citus materiālus. Tāpat izveidots jauns stūres mehānisms, kam jānodrošina lielāka atsaucība. Vienvārdsakot, visas pazīmes liecina, ka šī mašīna būs labāk vadāma nekā iepriekšējais modelis.

    Sākotnēji mašīnai tiks piedāvāta viena vienīga “Performance” pakotne, kas sniedz “Torsen LSD” diferenciāli, platākas riepas, kā arī lielākas, spēcīgākas Brembo bremzes. Tas attiecas uz abām versijām. “GT” versijā papildus pieejamas ventilācijas atveres bremzēm un uzlabota dzinēja dzesēšana. Pieejami arī Recaro sēdekļi, Ford MagneRide aktīvā balstiekārta, kā arī aktīvā izplūdes sistēma. Autoražotāja inženieri atklājuši, ka izplūdes sistēma nokalibrēta maksimālajā atļautajā skaļumā, kas nozīmē gana skaļu rēcienu.

    Salonā Ford izvēlējies veikt ļoti kardinālas izmaiņas, arī Mustang salonā tagad pilnībā dominējot ekrāniem. Pašā lētākajā versijā vadītajā un multimediju ekrāns būs divi atsevišķi ekrāni, savukārt dārgākās versijās tie būs vienā, plašā panelī, abus ekrānus nodalot ar melnu joslu. Šādu risinājumu jau esam redzējuši daudzu ražotāju mašīnās.

    Centrālais multimediju ekrāns šeit ir 13,2 collas liels, savukārt vadītaja ekrānam atvēlētas 12,4 collas. Lielākā daļa mašīnas vadības sistēmu lietojama tieši ekrānos, jo Ford no salona izņēmis fiziskas pogas klimata kontrolei un radio. Autoražotājs apgalvo, ka to vēlas Mustang pircēji, īpaši gados jaunākas paaudzes pircēji, taču to, visticamāk, varam norakstīt uz izmaksu taupīšanu, jo šie digitālie risinājumi daudzās mašīnās ir diezgan švaki un nespēj aizstāt vecos labos kloķus.

    Jaunos ekrānus darbina Sync 4 operētājsistēma un pieejams bezvadu Apple CarPlay/Android Auto atbalsts, kas, visticamāk, tiks lietots lielākajā daļā gadījumu. Par papildus samaksu pieejama “Bang&Olufsen” audio sistēma, kā arī salons ir pārbagāts ar krāsaino noskaņas apgaismojumu jeb “mood lightning”. Mašīna, protams, aprīkota ar visām galvenajām mūsdienu palīgsistēmām, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, līniju asistentu un citām funkcijām. Ja auto aprīkots ar adaptīvo balstiekārtu, tad pieejama “Active Pothole Assist” – šī sistēma paredzēta, lai novērstu pārsistas riepas un salocītus diskus, iebraucot bedrē. Sistēma automātiski pieregulē amortizāciju, reaģējot uz balstiekārtas darbību, virsbūves svārstībām, stūres leņķi un bremžu pedāļa pozīciju.

    No citām interesantām funkcijām varam pieminēt “remote rev”, kur nosaukums visu pasaka priekšā – mašīnu varēs uzgāzēt, izmantojot atslēgu un nesēžot tajā iekšā. Jūs jautāsiet – kam tas ir vajadzīgs?! Tas atrisina auto entuziastu mūžseno problēmu, ka tu nevari dzirdēt pats savas mašīnas absurdi skaļo izpūtēju no ārpuses, auto neiedodot kādam citam. Tagad vari vienkārši stāvēt pie mašīnas un uzgāzēt, izmantojot atslēgu. To, protams, darām ārpus apdzīvotām vietām, lai netraucētu cilvēku mieru! Ford arī aprīkojis šo mašīnu ar “Performance Electronic Parking Brake” – ideja principā ir identiska klasiskajai rokasbremzes svirai, kuru varēja noraut un mašīnas aizmugure dodas skaistā sānslīdē. Arī šai Ford elektriskajai sistēmai ir tieši tāds pats mērķis – bremžu kluči, saķeres kontrole un jaudas padeve tiek izmantota, lai nodrošinātu kontroli pār mašīnas slīdēšanu un driftošanu. Ford uzskata, ka šādu sistēmu sacensībās var pielietot arī profesionāli drifteri.

    Jaunās paaudzes Mustang pie dīleriem ieradīsies nākamā gada vasarā, bet tā cenas pagaidām vēl nav nosauktas.

    Reklāma

    2 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tītars
    20.09.2022 11:39

    Remote rev parāda ka Ford ir veikuši auditorijas izpēti, labi paveikts darbs.

    Uldis
    20.09.2022 14:55

    Manuālā kārba! Nais! Ikdienas lietošanai esmu automāta fans, bet šādas kategorijas auto ir jābūt pieejamiem ar manuālo.

    Reklāma