Japāņu autoražotājs Toyota strādā pie jaudīgākas GR Yaris hečbeka versijas – to plānots aprīkot ar jaudīgāku dzinēju no ASV tirgum paredzētās GR Corolla Morizo versijas. Tas nozīmē, ka auto kļūs par aptuveni 30Zs jaudīgāks, sasniedzot 300Zs atzīmi. Darbu pie šādas versijas apstiprinājis GR nodaļas galvenais inženieris Naojuki Sakomoto.
Toyota domā ne tikai par jaudu, bet arī par diezgan ekstrēmiem svara taupīšanas mēriem – tiks izvākti aizmugurējie sēdekļi, auto būs aprīkots ar pavisam vienkāršu stereo sistēmu un vienas zonas klimatkontroli. Kombinējot jaudu un svara samazinājumu, mašīnai līdz 100km/h vajadzētu ieskrieties ātrāk nekā 4,5 sekundēs.
Paredzēts, ka šis modelis būs ar “Morizo” apzīmējumu, kas paredzēts tikai jaudīgākajiem un dullākajiem GR modeļiem. “Morizo” ir Toyota vadītāja Akio Tojodas pseidonīms dalībai autosporta sacensībās.
Toyota inženieri arī izpētījuši, ka GR Yaris iespējams aprīkot ar GR Corolla Morizo versijas ātrumkārbu 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu, aizvietojot pašreizējo šī modeļa pārnesumkārbu. Tieši tā ir zināma kā GR Yaris vājais punkts. GR Corolla Morizo ātrumkārbas uzstādīšana nozīmē, ka auto būs spējīgs izturēt krietni lielāku griezes momentu, arī “after-market” izmaiņas un jaudas palielināšanu jau ārpus rūpnīcas.
Pagaidām nav ziņu, kad šāds auto nonāks tirdzniecībā un vai tam vispār ir dota zaļā gaisma no Toyota, taču inženieri pie tā strādā. Sakomoto uzsver, ka mašīnu neaprīkos ar dažādām smalkām palīgsistēmām kā “launch control” vai drifta režīms. “Ja mašīnas vadāmība ir gana laba, tad nav nepieciešami nekādi speciāli režīmi,” saka inženieris.
Toyota palka skumīga, kad kāds cits japāņu auto ražotājs tikai ar priekšas piedziņas auto no salona Suzukā nobrauca ātrāk 😂