Web Analytics
More
    Reklāma

    Ferrari prezentē 725Zs jaudīgo Purosangue SUV

    Jaunākie raksti

    Itāļu superauto ražotājs Ferrari beidzot oficiāli iepazīstinājis ar vienu no radikālākajiem auto savā vēsturē – tas ir ar V12 motoru aprīkotais Purosangue krosovers. Šis ir pirmais 4-durvju un 4-vietīgais Ferrari modelis. Lai arī šīs mašīnas izmēri un praktiskums ir kas nepieredzēts, tomēr Ferrari uzsver, ka tas joprojām ir sporta auto.

    “Domājam, ka šis modelis mainīs spēles noteikumus. Purosangue ir sporta auto sniegums, apvienojumā ar daudzpusību un komfortu, ko sniedz mazāk ekstremāli auto. Mūsu stratēģija bija radīt sporta auto citam segmentam,” stāsta Ferrari mārketinga vadītājs Enriko Galjēra.

    Reklāma

    Ferrari šo modeli nevēlas saukt par krosoveru, taču auto izskats un proporcijas neapšaubāmi par to liecina. Līdz šim Ferrari šajā segmentā neiesaistījās, taču, redzot Aston Martiin, Lamborghini un Porsche sekmes ar viņu krosoveriem, arī Ferrari nevarēja stāvēt malā, atdodot nišu konkurentiem. Auto ir 4,97 metrus garš, 2,03 metrus plats, un 1,59 metrus augsts. Tāpat klīrenss ir 18,5 centimetri, kas to neapšaubāmi ieceļ SUV kategorijā, tiesa, izmēros auto ir īsāks un zemāks nekā Lamborghini Urus.

    Auto aprīkots ar 6,5 litru V12 atmosfērosko dzinēju, kas iepriekš tika izmantots 812 Superfast modelī, taču tas ir krietni pārstrādāts. Dzinējs ir speciāli pielāgots Purosangue vajadzībām, lai maksimālais griezes moments būtu pieejams zemākā apgriezienu diapazonā, sagādājot Ferrari raksturīgās braukšanas īpatnības.

    Dzinējs ir novietots tuvāk automašīnas vidum, aiz priekšējas ass, savukārt 8-pakāpju divsajūgu ātrumkārba atrodas aizmugurē. Ferrari norāda, ka auto izsvarojums ir 49:51, bet inženieri to uzskata par optimālu šādam motora/ātrumkārbas izvietojumam. Līdz ar šo visu, Purosangue kļūst par ātrāko SUV tirgū, attīstot 725Zs un 716Nm lielu griezes momentu. Auto 100km/h var sasniegt 3,3 sekundēs, bet 200km/h tas sasniegs 10,6 sekundēs.

    Purosangue būvēts uz pilnībā jaunas platformas, kas izstrādāta no nulles. Tā pamatā paredzēta, lai tajā iebūvētu V12 dzinēju, taču pielāgošana citiem jaudas agregātiem esot salīdzinoši vienkārša.

    Mašīnas atšķirīgā forma un dizains radīja pilnīgi jaunus izaicinājumus Ferrari aerodinamikas speciālistiem, kuriem līdz šim nav bijis pieredzes ar šāda tipa auto. Ražotājs nav izziņojis oficiālo aerodinamiskās pretestības jeb Cd skaitli, taču Ferrari apgalvo, ka darīts viss, lai gaiss vienmērīgi plūstu pāri visam auto. Purosangue aprīkots ar braukšanas palīgsistēmām, kas sastopamas daudzos Ferrari sporta auto. Izstrādāta jauna aktīvās balstiekārtas sistēma, lai labāk kontrolētu virsbūves svārstības un nodrošinātu Ferrari raksturīgas vadāmības īpašības.

    Salons ir līdzīgs SF90 Stradale modelim un centrālo vietu tur ieņemt 10,2 collu ekrāns, savukārt sēdpozīcija ir zema, lai atgādinātu, ka runa tik un tā ir par sporta auto. Ferrari arī atteikušies paši no savas multimediju sistēmas, tā vietā piedāvājot lietot Android Auto/Apple CarPlay. Izskaidrojums gaužām vienkāršs – neviena Ferrari izstrādātā sistēma nebūs labāka par to, ko radījuši viedtālruņu veidotāji.

    Lai arī konkurentiem SUV pārdošana bijusi ārkārtīgi veiksmīga un peļņu nesoša, Ferrari negrasās iet to pašu ceļu, proti, ražot šo modeli masveidā. Itāļu autoražotājs norādījis, ka Purosangue nepārsniegs 20% no gada laikā kopumā pārdotajām mašīnām. Šogad Ferrari dodas pretī pārdošanas rekordam ar vairāk nekā 12 tūkstošiem pārdotu auto, tāpēc varam secināt, ka Purosangue, kad ražošana notiks pilnā sparā, sastādīs ap 2500 auto gadā.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    14.09.2022 15:06

    Mazda

    K. Johansons
    15.09.2022 12:44

    Tā notiek, kad dizainerim aptrūkstas iedejas… Lamborghini URUS uztaisīja savās stilā, te kaut kāds MAZDA /HUYNDAI salikums, par salonu vispār no comment…

    Reklāma