Reklāma

BMW sola par 30% labāku sniedzamību, izmantojot jaunās CATL bateriju šūnas

Jaunākie raksti

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

“Disney+” beidzot nonāks seriāla “The Mandalorian” 3. sezona

Pasaulē populārais seriāls "The Mandalorian", kas pat ir izpelnījies titulu kā 2020. gada visvairāk nelegāli lejupielādētais seriāls, nācis klajā...

Vācu autoražotājs BMW aktīvi attīsta savus jaunās paaudzes elektroauto, kas tiks konstruēti uz speciāli elektroauto paredzētas platformas. Autoražotājs šodien paziņojis, ka jaunajās mašīnās tiks izmantotas apaļas ķīniešu ražotāja CATL bateriju šūnas, kas sniegs par 30% lielāku sniedzamību nekā līdz šim.

Jaunajās “Neue Klasse” mašīnās BMW ieviesīs sestās paaudzes elektriskos jaudas agregātus, kā arī jaunā tipa baterijas. Bavāriešu autoražotājs pilnībā pārstrādājis bateriju šūnas un arī bateriju ķīmisko sastāvu – BMW nākotnē izmantos apaļas bateriju šūnas, kas speciāli paredzētas tieši BMW elektriskajai platformai.

Autoražotājs atklājis, ka šūnas diametrs būs 46 milimetri, savukārt augstums atšķirsies, ņemot vērā šūnas pielietojumu, BMW izmantojot divu dažādu augstumu šūnas ar vienādiem diametriem. BMW skaidro, ka baterijās vairāk izmantots niķelis un silīcijs, samazinot kobalta daudzumu, savukārt energoietilpība uzlabosies par vairāk nekā 20%. Jau iepriekš izskanēja runas, ka BMW grasās kopēt Tesla bateriju formātu, izmantojot ļoti līdzīgas vai pat vienādas baterijas. Tesla jaunā tipa bateriju šūnām ir 46 milimetru diametrs un 80 milimetru augstums, bet Tesla pagaidām ir problēmas iegūt pietiekami daudz šādu bateriju.

Jaunās mašīnas būs aprīkotas ar 800V bateriju sistēmu, kas nozīmē, ka saīsināsies mašīnu uzlādes laiki ātrās uzlādes stacijās. Svarīgi piebilst, ka BMW sola par 30% labāku sniedzamību savos flagmaņos, bet prognozējams, ka arī lētāko mašīnu sniedzamība ievērojami uzlabosies.

Lai parūpētos, ka jaunās paaudzes mašīnām ir pieejams pietiekami liels bateriju šūnu skaits, BMW kopā ar sadarbības partneri CATL būvēs bateriju ražošanas rūpnīcas Eiropā un Ķīnā. Prognozējams, ka jaunās paaudzes BMW elektriskās mašīnas parādīsies tirgū ap 2025. gadu.

AvotsMotor1
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma