Reklāma

Google Maps lietotnē Eiropā tiks piedāvāti energoefektīvi maršruti

Jaunākie raksti

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

“Disney+” beidzot nonāks seriāla “The Mandalorian” 3. sezona

Pasaulē populārais seriāls "The Mandalorian", kas pat ir izpelnījies titulu kā 2020. gada visvairāk nelegāli lejupielādētais seriāls, nācis klajā...

Google Maps navigācijas lietotne arī Eiropā tagad piedāvās efektīvāko maršrutu, kuru izmantojot patērēsiet vismazāk degvielas. Google norāda, ka sistēma būs pieejama 40 Eiropas valstīs, taču neprecizē, kurās tieši valstīs. Lietotnē ieteicams norādīt mašīnas dzinēja veidu, bet pēc tam algoritms aprēķinās piemērotāko maršrutu no A līdz B. Tradicionāli lietotnes algoritms ņēma vērā satiksmes intensitāti un daudzus citus faktorus. Tagad šiem klāt pievienojas arī ekonomija.

Šādu pakalpojumu uzņēmums savā lietotnē sākotnēji ieviesa ASV, Kanādā un Vācijā, testējot tā darbību. Degvielas patēriņa ziņā ekonomiskākais maršruts tiks apzīmēts ar koka lapas simbolu, bet pēc standarta iestatījumiem lietotne izvēlēsies tieši efektīvāko maršrutu, ja prognozētais ierašanās laiks galamērķī būs aptuveni vienāds, ar nebūtisku minūšu atšķirību

Šo iespēju, protams, var atslēgt, vienmēr liekot izvēlēties pašu ātrāko maršrutu. Kopš šī funkcija ieviesta ASV un Kanādā, kaitīgos izmešus esot izdevies samazināt par 500 tūkstošiem tonnu.

Tieši sava dzinēja tipa izvēle lietotnē maršrutu plānošanu var padarīt īpaši efektīvu. Proti, dīzeļdzinēji ir efektīvāki lielā, nemainīgā ātrumā, savukārt elektriskajiem auto ekonomiskāki ir maršruti ar biežu bremzēšanu, kas ļauj atgūt daļu enerģijas baterijās. Tiesa, nav skaidrs, cik ļoti atšķirsies norādes dīzeļauto un elektroauto vadītājam, braucot vienā un tajā pašā maršrutā starp divām pilsētām. Šim atjauninājumam būtu jāparādās tuvāko nedēļu laikā.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
davix
08.09.2022 13:34

Jau sen visiem zināmās patiesības re-brandings, pieķibinot trendīgos nosaukums kā “energoefektivitāte”. Vai tas kāds jaunums, ka izvēloties it kā tuvāku maršrutu caur apdzīvotām vietām, grants ceļiem uz +/- 50 km/h, būs mazāk ekonomisks nekā izvēloties nedaudz tālāku ceļu, toties braucot pa šoseju, kur ātrums būs vienmērīgāks +/- 90 km/h. Gribam ekonomiskāku braukšanu, tad labāk izmest kādu lielāku lociņu pa lielceļu. Būs nedaudz tālāk, bet iespējams ātrāk un ekonomiskāk.

KKTK
08.09.2022 16:03
Reply to  davix

Jā, jā – teorija pareiza, bet tev nav formulas, tieši CIK varī atļauties nobraukt vairāk pa šoseju? Tagad googlei ir.

davix
08.09.2022 16:51
Reply to  KKTK

Vai tad vienmēr nav bijusi opcija izvēlēties tuvāko (pēc km) vai (ātrāko pēc laika) maršruta. Tas pats vien jau ir. Bet protams mūsdienu sabiedrībai ar katru braucienu uz lielveikalu pēc lētām Ķīnā saražotām precēm gribās uzlabot savu “ekoloģisko” karmu. Un tagad Google šo prieku sniegs – zaļas lapiņas formātā :) un pasaule atviegloti uzelpos

KKTK
09.09.2022 10:27
Reply to  davix

Nav gan tas pats. Ekonomiskākais brauciens būs tur kur mazāk dodiet ceļu krustojumu un luksoforu.

Elektriķis
09.09.2022 10:37
Reply to  KKTK

Tas attiecas uz ICE. EV un hibrīdiem ekonomiskāk ir nobraukt mazāku gabalu ar mazāku ātrumu, atļaujoties arī bremzēt un paātrināties.

Krotow
19.09.2022 10:11
Reply to  Elektriķis

Taču pazūd “prieks” iemīt grīdā. Te jau viss sāk aiz psiholoģijas ķerties.

Kukainis
19.09.2022 09:59

Pa trasi, kur max ātrums ir 130km/h var braukt ar 90 vai 100km/h
Vai google piedāvās tādu variantu vai visu rēķinās pēc max atļautā ātruma.
Ir novērots pie cita navigatora, ja izvēlas ātrāko, tad ved pa trasi, kur max ātrums ir 130km/h. Pārliek uz ekonomisko, uzreiz rauj nost no trases uz parasto ceļu, kur max ātrums ir 90km/h un pa ceļam visādi miesti. Reāli braucot pa trasi uz 90 vai 100km/h būtu lielāka ekonomija, nekā pa parasto ceļu caur miestiem.

Krotow
19.09.2022 10:12
Reply to  Kukainis

Jums bumbiņas vai braukt?

Reklāma