Web Analytics
More
    Reklāma

    Google Maps lietotnē Eiropā tiks piedāvāti energoefektīvi maršruti

    Jaunākie raksti

    Google Maps navigācijas lietotne arī Eiropā tagad piedāvās efektīvāko maršrutu, kuru izmantojot patērēsiet vismazāk degvielas. Google norāda, ka sistēma būs pieejama 40 Eiropas valstīs, taču neprecizē, kurās tieši valstīs. Lietotnē ieteicams norādīt mašīnas dzinēja veidu, bet pēc tam algoritms aprēķinās piemērotāko maršrutu no A līdz B. Tradicionāli lietotnes algoritms ņēma vērā satiksmes intensitāti un daudzus citus faktorus. Tagad šiem klāt pievienojas arī ekonomija.

    Šādu pakalpojumu uzņēmums savā lietotnē sākotnēji ieviesa ASV, Kanādā un Vācijā, testējot tā darbību. Degvielas patēriņa ziņā ekonomiskākais maršruts tiks apzīmēts ar koka lapas simbolu, bet pēc standarta iestatījumiem lietotne izvēlēsies tieši efektīvāko maršrutu, ja prognozētais ierašanās laiks galamērķī būs aptuveni vienāds, ar nebūtisku minūšu atšķirību

    ReklāmaAdvertisement

    Šo iespēju, protams, var atslēgt, vienmēr liekot izvēlēties pašu ātrāko maršrutu. Kopš šī funkcija ieviesta ASV un Kanādā, kaitīgos izmešus esot izdevies samazināt par 500 tūkstošiem tonnu.

    Tieši sava dzinēja tipa izvēle lietotnē maršrutu plānošanu var padarīt īpaši efektīvu. Proti, dīzeļdzinēji ir efektīvāki lielā, nemainīgā ātrumā, savukārt elektriskajiem auto ekonomiskāki ir maršruti ar biežu bremzēšanu, kas ļauj atgūt daļu enerģijas baterijās. Tiesa, nav skaidrs, cik ļoti atšķirsies norādes dīzeļauto un elektroauto vadītājam, braucot vienā un tajā pašā maršrutā starp divām pilsētām. Šim atjauninājumam būtu jāparādās tuvāko nedēļu laikā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    davix
    08.09.2022 13:34

    Jau sen visiem zināmās patiesības re-brandings, pieķibinot trendīgos nosaukums kā “energoefektivitāte”. Vai tas kāds jaunums, ka izvēloties it kā tuvāku maršrutu caur apdzīvotām vietām, grants ceļiem uz +/- 50 km/h, būs mazāk ekonomisks nekā izvēloties nedaudz tālāku ceļu, toties braucot pa šoseju, kur ātrums būs vienmērīgāks +/- 90 km/h. Gribam ekonomiskāku braukšanu, tad labāk izmest kādu lielāku lociņu pa lielceļu. Būs nedaudz tālāk, bet iespējams ātrāk un ekonomiskāk.

    Last edited 1 year ago by davix
    KKTK
    08.09.2022 16:03
    Reply to  davix

    Jā, jā – teorija pareiza, bet tev nav formulas, tieši CIK varī atļauties nobraukt vairāk pa šoseju? Tagad googlei ir.

    davix
    08.09.2022 16:51
    Reply to  KKTK

    Vai tad vienmēr nav bijusi opcija izvēlēties tuvāko (pēc km) vai (ātrāko pēc laika) maršruta. Tas pats vien jau ir. Bet protams mūsdienu sabiedrībai ar katru braucienu uz lielveikalu pēc lētām Ķīnā saražotām precēm gribās uzlabot savu “ekoloģisko” karmu. Un tagad Google šo prieku sniegs – zaļas lapiņas formātā :) un pasaule atviegloti uzelpos

    KKTK
    09.09.2022 10:27
    Reply to  davix

    Nav gan tas pats. Ekonomiskākais brauciens būs tur kur mazāk dodiet ceļu krustojumu un luksoforu.

    Elektriķis
    09.09.2022 10:37
    Reply to  KKTK

    Tas attiecas uz ICE. EV un hibrīdiem ekonomiskāk ir nobraukt mazāku gabalu ar mazāku ātrumu, atļaujoties arī bremzēt un paātrināties.

    Krotow
    19.09.2022 10:11
    Reply to  Elektriķis

    Taču pazūd “prieks” iemīt grīdā. Te jau viss sāk aiz psiholoģijas ķerties.

    Kukainis
    19.09.2022 09:59

    Pa trasi, kur max ātrums ir 130km/h var braukt ar 90 vai 100km/h
    Vai google piedāvās tādu variantu vai visu rēķinās pēc max atļautā ātruma.
    Ir novērots pie cita navigatora, ja izvēlas ātrāko, tad ved pa trasi, kur max ātrums ir 130km/h. Pārliek uz ekonomisko, uzreiz rauj nost no trases uz parasto ceļu, kur max ātrums ir 90km/h un pa ceļam visādi miesti. Reāli braucot pa trasi uz 90 vai 100km/h būtu lielāka ekonomija, nekā pa parasto ceļu caur miestiem.

    Krotow
    19.09.2022 10:12
    Reply to  Kukainis

    Jums bumbiņas vai braukt?

    Reklāma