Reklāma

VW jaunais vadītājs Blume sola paātrināt pāreju uz elektomobilitāti

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Līdz ar 1. septembri par Volkswagen koncerna vadītāju kļuvis līdzšinējais Porsche vadītājs Olivers Blume, viņam amatā nomainot jūlijā atbrīvoto Herbertu Dīzu. Blume iekšējā paziņojumā uzņēmuma darbiniekiem norādījis, ka viņš plāno saglabāt pašreizējo tempu pārejai uz elektromobilitāti, iespēju robežās to cenšoties paātrināt.

Volkswagen strauju virzību elektroauto virzienā uzņēma pēc “dīzeļgeitas” skandāla, jaunā vadītāja Herberta Dīza vadībā. Tiesa, Dīza vadības stils ne visiem bija pa prātam, viņam saskaroties ar pretestību uzņēmuma iekšienē un kašķiem ar darbinieku arodbiedrību, bet pēdējais piliens Dīza laikam VW koncerna galvgalī bijusi izgāšanās ar CARIAD programmatūras divīziju, kas pat ne tuvu nav spējusi sasniegt tai izvirzītos mērķus.

Tikšanās laikā ar Volkswagen vadītājiem Blume atklājis, ka viņš izveidojis 10 punktu plānu autoražotāja transformācijai. Plānā uzsvars ir uz tādiem punktiem kā finansiālā stabilitāte, ilgtspējīga darbība, akciju tirgus, kā arī tirgus attīstība Ziemeļamerikā un Ķīnā. Blume norāda, ka viņš ir elektromobilitātes atbalstītājs, tāpēc saglabās pašreizējo VW kursu, taču viņš uzskata, ka nepieciešams atrast pareizo ritmu, lai pāreja uz elektroauto notiktu organiski nevis uzspiesti, turklāt uzņēmums saglabātu konkurētspēju un būtu pelnošs.

Volkswagen elektriskie mērķi jau līdz šim bijuši iespaidīgi – līdz 2025. gadam vācu ražotājs vēlas apsteigt Tesla, kļūstot par lielāko elektroauto ražotāju pasaulē. Šajā aspektā ambīcijas apsteigt Tesla ir arī citiem autoražotājiem, īpaši skaļi par to runājot General Motors koncerna vadībai. Tāpat Volkswagen plāni paredz, ka 2030. gadā puse pārdoto auto būs elektriski, šim īpatsvaram tuvākajos gados ļoti strauji palielinoties, jo 2035. gadā Eiropas Savienībā vairs nedrīkstēs tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem.

Blume bijis arī tā saucamo “e-degvielu” jeb sintētisko degvielu atbalstītājs, viņa vadībā Porsche aktīvi attīstot ar šo nozari saistītos projektus. Atsevišķi nozares eksperti izteica bažas, ka Blumes stāšanās visa koncerna vadītāja amatā, iespējams, varētu bremzēt VW pāreju uz elektroauto, taču Blume uzstāj, ka šis projekts ir specifisks Porsche un tā vajadzībām nevis visam koncernam kopumā. Tas gan nenozīmē, ka citas Volkswagen koncerna mašīnas nevarēs izmantot Porsche izstrādātos risinājumus, ja tas būs izdevīgi.

Autonozares eksperti uzskata, ka Blume tika izvēlēts Volkswagen valdes priekšsēdētāja amatam, jo viņa vadības stils vairāk tendēts kompromisu meklēšanā, spējot salāgot dažādu grupu intereses. Tāpat Blume pārņems CARIAD nodaļas vadību, bet viņš jau iepriekš norādījis, ka neizslēdz sadarbības iespējas programmatūras izstrādē, neredzot nepieciešamību “no jauna izgudrot riteni”.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma