Web Analytics
More
    Reklāma

    Oficiāli: Audi 2026. gadā iesaistīsies Pirmajā formulā

    Jaunākie raksti

    Pirmās formulas (F1) un vācu autoražotāja Audi vadītāji šodien oficiāli apstiprinājuši ilgi gaidīto – Audi 2026. gadā iesaistīsies Pirmajā formulā. Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) nesen pieņēma jaunos dzinēju noteikumus 2026. gada sezonai, bet tieši šie noteikumi tika uzskatīti par vienīgo iemeslu, kāpēc no Audi vēl nav bijis oficiāls paziņojums. Sagaidāms, ka drīzumā ar līdzīgu paziņojumu klajā nāks arī Porsche.

    Audi gatavojas būvēt paši savus F1 dzinējus, to darot “Audi Motorsport” galvenajā mītnē Noiburgā. Audi vadītājs Markuss Dīzmans un tehniskais direktors Olivers Hopmans norādīja, ka F1 pieredze palīdzēs attīstīt elektrificētas ielas automašīnas. “Šī būs pirmā reize vairāk nekā 10 gadu laikā, kad F1 dzinēji tiks ražoti Vācijā,” atzīmē autoražotāja vadītāji.

    Reklāma

    Pagaidām nav zināms, kura komanda izmantos Audi dzinējus, taču ražotājs savu sadarbības partneri plāno izziņot līdz šā gada beigām. Neoficiāli izskanējis, ka Audi grasās pārpirkt pašreizējo Alfa Romeo komandu, līdz 2026. gadam pārņemot komandas kontrolpaketi un kļūstot par rūpnīcas komandu. Pērn izskanēja, ka Audi vienojies par McLaren komandas pārņemšanu, taču abu uzņēmumu pārstāvji to ļoti ātri noliedza.

    “Autosports ir neatņemama Audi DNS sastāvdaļa. Pirmā formula ir globāla skatuve mūsu zīmolam, bet vienlaikus tā ir ārkārtīgi izaicinoša attīstības un izstrādes laboratorija inženieriem. Augsta veiktspēja un sacensības vienmēr bijis dzinulis jaunu tehnoloģiju attīstībai mūsu nozarē,” sarunā ar žurnālistiem pirms šonedēļ gaidāmā Beļģijas posma teica Dīzmans. “Līdz ar jauno noteikumu stāšanos spēkā, uzskatām, ka šobrīd ir īstais brīdis iesaistīties F1. Gan mēs, gan Pirmā formula strādā ilgtspējas virzienā.”

    Lai pilnībā koncentrētos savam F1 projektam, Audi atteikušies no plāniem startēt Pasaules izturības sacīkšu čempionātā (WEC), kur autoražotājs iepriekš bijis ļoti sekmīgs, triumfējot arī slavenajā 24 stundu Lemānas braucienā. Audi, tāpat kā Porsche, gaidīja oficiālu apstiprinājumu, kādi būs 2026. gada jaudas agregāti. Pašreiz izmantotie F1 dzinēji un elektriskās rekuperācijas sistēmas ir ļoti sarežģīti, kas sadārdzina pašus motorus un to izstrādi, turklāt tiem īsti nav praktiska pielietojuma ielas mašīnās. Jaunie agregāti 2026. gadā būs krietni vienkāršāki, lētāki, bet to saistība ar ielas mašīnās lietojamām tehnoloģijām daudz lielāka, tāpēc abiem Volkswagen koncerna zīmoliem iesaiste F1 pie šāda notikumu attīstības scenārija ir krietni pievilcīgāka.

    Audi norāda, ka Noiburgas bāzē jau izvietoti stendi F1 jaudas agregātu testēšanai, uzņēmumam jau veicot nepieciešamos priekšdarbus, piesaistot personālu, veidojot infrastruktūru un testu poligonus.

    Pagaidām atliek jautājums, kādā formā F1 iesaistīsies Porsche. Daudz baumots, ka vācu sporta auto ražotājs gatavojas iegādāties 50% Red Bull komandas daļu ar mērķi kļūt par šīs komandas dzinēju piegādātāju pēc tam, kad Honda pameta F1. Autoražotājs nav komentējis savus plānus, taču Porsche iesaistīšanās Pirmajā formulā ir gandrīz akmenī kalta un atliek sagaidīt oficiālu paziņojumu.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma