Elektroauto ražotāja Tesla “Autopilot” sistēmas izstrādes vadītājs Ašoks Ellusvami izteicis apgalvojumu, ka “Autopilot” sistēma novērš aptuveni 40 avārijas dienā, ko izraisa nepareizā pedāļa nospiešana. Iepriekš Tesla ir vainota situācijās, kad mašīna “negaidīti paātrinās”, taču faktiski visos gadījumos tā ir bijusi vadītāja kļūda, nospiežot gāzes pedāli, lai gan tā bija kļūda.
Šādu slēdzienu izdarījusi arī ASV Nacionālā satiksmes drošības administrācija (NHTSA), kas analizēja 127 lietotāju sūdzības par “negaidītu paātrināšanos”, tomēr dati liecina, ka visos gadījumos nepareizo pedāli nospiedis vadītājs un tā nav bijusi sistēmas problēma.
Ellusvami norāda, ka programmatūra izmanto “Autopilot” sensorus, lai noteiktu brīžus, kad gāzes pedālis varētu būt nospiests nepareizi. Lai arī neviens pārsvarā nevēlas, lai sistēma pārņemtu vadību un samazinātu jaudu vai asi bremzētu nepiemērotā brīdī, tomēr tas var glābt cilvēka dzīvību. Viņš arī demonstrēja video piemēru, kur mašīnas priekšā stāv cilvēks, savukārt vadītājs gāzes pedāli iespiež grīdā – reaģējot uz priekšā esošo šķērsli, proti, cilvēku, sistēma automātiski aptur paātrināšanos un bremzē, lai izvairītos no sadursmes.
These predictions are already used to prevent a lot of collisions. For e.g., Autopilot prevents ~40 crashes / day where human drivers mistakenly press the accelerator at 100% instead of the brakes. In the video Autopilot automatically brakes, saving this person's legs (7/12) pic.twitter.com/XtMssPT9cM
— Ashok Elluswamy (@aelluswamy) August 21, 2022