Reklāma

“Virši-A” palielina uzlādes cenu savā “Spēka uzlādes” stacijā Krustpilī

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Pašmāju degvielas tirgotājs “Virši-A” šā gada pavasarī atvēra savu pirmo jaunā zīmola “Spēka uzlāde” elektroauto uzlādes staciju, kas atrodas Viršu Krustpils DUS teritorijā. Šo staciju savos 1000km braucienos šogad esam iecienījuši mēs ar otru Kursora Māri, jo tur iespējams lādēties ar 80 kW jaudu, kas ir labāk nekā e-mobi piedāvātie 50 kW. Kā tas strādā un ko par to domājam, meklējiet jaunākajos apskatos, kā arī video Kursora Youtube kanālā, kur viss ir parādīts vizuāli.

Uzņēmuma pārstāvji ziņo, ka, ņemot vērā pēdēja laika ļoti augstās elektrības cenas, arī uzlādes stacijā tarifs paaugstināsies. Šajā uzlādes stacijā vienas kilovatstundas ielāde, izmantojot 80 kW CCS spraudni, līdz šim maksāja 29 centus, savukārt tagad cena būs 39 centi par kilovatstundu. Tāpat par 10 centiem dārgāka kļuvusi uzlāde, izmantojot pārējos spraudņus – iepriekš uzlāde ar CCS spraudni ar 40 kW jaudu un CHAdeMO spraudni ar 40 kW jaudu maksāja 19 centus par kilovatstundu, bet jaunā cena būs nu jau 29 centi.

Virši norāda, ka plānota paplašināšanās un jaunu uzlādes iekārtu izbūve citviet Latvijā, tostarp Rīgā, taču pagaidām uzņēmums plašāku informāciju nesniedza, solot izplatīt oficiālu paziņojumu par saviem plāniem elektromobilitātes infrastruktūras attīstībai.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Tirgzinības triks
18.08.2022 15:15

Es jau teicu sievasmātei, lai tiek no tās Teslas vaļā. Kapitālisti grābs aizrīdamies par KWh.

Biteme
18.08.2022 15:54

Interesanti, kāds iemesls 80kW uzlādes cenai attiecībā pret 40kW uzlādi – dārgāk, jo mazāk jāgaida un kā zināms, laiks ir nauda? Jeb ātrāk lādējot, lielāki zaudējumi?

Usinss
18.08.2022 16:03
Reply to  Biteme

Uzņēmumiem nedaudz savādāk jāmaksā par elektrību, jo lielākas jaudas tiek pielietotas, jo vairāk jāmaksā. Negribu sameloties, bet reaktīvā jauda vai kkas tāds….

Kristaps
18.08.2022 16:12

Iedomājies tu pārlaimīgs iegriez stacijā jo baterijā pēdējie desmiti kilometru..
A tur viens lādē 80kw jaudā… Un tu otru štepseli nevari vairs izmantot, papildus jau tā nīkšanai pie vada vēl japluso kaimiņa vada nīkšana klāt un mājā sanāk, ka esi rītdien tikai…. :D :D :D

Šitā elekto auto sāga ir izsmiekls! NOTIEKTI ŠĪ IR NĀKOTNE!!!!! :D

Ivars Dzerve
18.08.2022 16:36
Reply to  Kristaps

UK iepriecināja savu policiju, aplaimojot ar EV, rezultātā viņi riktīgi ieriecināja kriminālās aprindas :)
Jo, tavu brīnumu – EV nevar panākt bēgošos ar veciem dīzeļiem, jo pusceļā sausas bačas.
https://www.bbc.com/news/uk-england-gloucestershire-62049834

Krotow
18.08.2022 21:24
Reply to  Ivars Dzerve

Tas līdz brīdim, kamēr policija tiks pie jaunākas paaudzes EV, kas minētajiem dīzeļiem aizies garām kā stāvošiem. Iespējams tur pieņems vēl kādas interesantas izmaiņas noteikumos, piemēram atļauju šaut pa bēgošajiem vadītājiem.

Dainis
18.08.2022 21:17
Reply to  Kristaps

Ir simtiem mīnusi, bet jebkurš progress prasa upurus, bet pāķiem jau progresu grūti izprast… žēl

Kristaps
19.08.2022 09:19
Reply to  Dainis

Par nopietnu publisko elekto auto ēras sākšanos var uzskatīt ar Tesla roadster kas bija talajā 2008 gadā(nu jau 14 gadus atpakaļ) Iepriekš visādi elektro mobīļi bija tikai kā kādi koncept-projekt auto, kas nebija domāti publikai un spēja nobraukt varbūt pārdesmit km. Bet joprojām diez ko tālāk šis segments nav ticis… Protams štepseļu tīkls ir daudz plašāks, pašas automasīnas ir pieejamākas visādos lielākos un mazākos izmēros, jo nu jau vairāki razotaji vairākus modeļus piedavā… Bet stundām ilgā lādēšanas problēma un īsais nobraukums ir palicis. Un NĒ vēstures gaitu salidzināt ar iekšdedzes dzinējiem nevar! Jo kādas bija tehnoloģijas un ‘gudrība’ 19gs beigās,… Read more »

Bats
19.08.2022 13:04
Reply to  Kristaps

Aplamību skaits uz komentāru viens no augstākajiem līdz šim. 1) zirgu pajūgus vispirms izkonkurēja elektroauto, kas automobiļu pirmssākumos skaitliski bija daudz vairāk nekā iekšdedzes automašīnas, taču pateicoties Henrijam Fordam un viņa konveijeram, lētie iekšdedzes dzinēju fordi drīz vien izkonkurēja elektroauto. 2) Pēc teksta “Cilvēkiem mākslīgi mēģina iebarot, ka ‘zaļums’ ir cool, par zaļumu ir jādomā! Un reklāmas taisa arī tā lai esošo iekšdedzes dzinēju noniecina, kā super piesārņotaju(kaut tā nav realā patiesība)” kaut kā pat slinkums lasīt tālāk, bet es tomēr papūlējos. Pat ja Kristaps noliedz klimata pārmaiņu zinātni un uzskata, ka litija ieguve un pārstrāde par akumulatoriem videi ir… Read more »

Krotow
19.08.2022 13:36
Reply to  Bats

Sākumā iegūs popularitāti, pēc tam varbūt par vienkāršo tautu atcerēsies.

Kristaps
19.08.2022 14:58
Reply to  Bats

1) Tajos laikos ‘elektro’ bija vairak velosipedos vai kādos rikšos kas spēja pārvietoties vien dažus km, tādi ‘elektro auto’ uz 4 riteņiem nepastāvēja, gluži tāmdeļ ka nemaz nevarēja pavilkt to masu, nebija pietiekama jauda. Ka arī baigi talu nevareji tikt… drīzak tur visādi interesanti eksperimenti uz oglēm, tvaiku u.t.t. bija nevis elektrību, tas tajā laika arī bija jaunums. Auto kā auto mēs pazīstam tagad protams sakās ar Henriju fordu un iekšdedzes dzinēju… 2) Jēlnaftas rafinācijā lai iegutu degvielu, piekrītu nav nekā zaļa un dabā daudz izmešus taisa, bet tas ir daduz reizes nekaitīgāks process ne kā iziet cauri no iegūšanas(iegūšanas… Read more »

Bats
19.08.2022 22:08
Reply to  Kristaps

Kaut kur jau visi šie mīti rodas. Labi faktčekosim pa punktiem: 1) Nebūtu par skādi kaut ko no vēstures zināt, ja nu nākas kaut ko apgalvot par labi dokumentētu autobūves periodu, par kuru izklausās, ka zinat gauži maz. Var būt iekšdedzes dzinēju atbalstītājiem patīk domāt, ka auto sākās ar iekšdedzes dzinēju, taču praktiski nekas no tā ko uzrakstīji vienkārši neatbilst patiesībai. Elektroauto bija krietni uzticamāki par pirmajiem iekšdedzes auto, un līdz ar to lielākā daļa no auto modeļiem bija ar elektromotoriem un akumulatoriem. Pircēji tiem deva priekšroku, jo tie bija klusi un nesmirdēja, nebija jāremontē un neprasīja no vadītāja bicīti… Read more »

Reinis Rozitis
19.08.2022 23:02
Reply to  Bats

> neesmu sekojis līdzi iekšdedzes dzinēju progresam pēdējos 10 gadus, vai tur ir kādi vēl +1,5% efektivitātes atrasti

Tiny Friendly Giant (TFG)

Bats
20.08.2022 07:50
Reply to  Reinis Rozitis

TFG ir tiešām iespaidīgs sasniegums, bet masu adopciju Pasātos un Corollās tam neredzu.

Elektriķis
20.08.2022 09:33
Reply to  Bats

Skatāmies plašāk: lai kā uzlabotu ICE, teorētisko lietderības koeficientu pārsniegt nevar. Vēl arī arī bremzēšanas zudumi, kurus kompensē hibrīdi, kuros jau ir daļa no elektroauto. ICE priekšrocība ir tā, ka nav jāved līdzi lieks svars – skābeklis, tas ir gaisā. Ja galīgās degvielas krīzes gadījumā parādīsies ērti lietojami ICE auto, kurus var darbināt ar malkas gāzģeneratoriem, tad pazudīs arguments ka savu EV varu uzlādēt pats savā mājā ar saules paneļiem. Pilsētniekiem teorētiski ir labs sabiedriskais transports, pie tam elektrisks. Skatoties uz mūžīgās diskusijas psiholoģisko daļu: ICE vs. EV – ļoti maz ir to EV pretinieku, kuriem pašiem ir vai ir… Read more »

Reklāma