Web Analytics
More
    Reklāma

    “Virši-A” palielina uzlādes cenu savā “Spēka uzlādes” stacijā Krustpilī

    Jaunākie raksti

    Pašmāju degvielas tirgotājs “Virši-A” šā gada pavasarī atvēra savu pirmo jaunā zīmola “Spēka uzlāde” elektroauto uzlādes staciju, kas atrodas Viršu Krustpils DUS teritorijā. Šo staciju savos 1000km braucienos šogad esam iecienījuši mēs ar otru Kursora Māri, jo tur iespējams lādēties ar 80 kW jaudu, kas ir labāk nekā e-mobi piedāvātie 50 kW. Kā tas strādā un ko par to domājam, meklējiet jaunākajos apskatos, kā arī video Kursora Youtube kanālā, kur viss ir parādīts vizuāli.

    Uzņēmuma pārstāvji ziņo, ka, ņemot vērā pēdēja laika ļoti augstās elektrības cenas, arī uzlādes stacijā tarifs paaugstināsies. Šajā uzlādes stacijā vienas kilovatstundas ielāde, izmantojot 80 kW CCS spraudni, līdz šim maksāja 29 centus, savukārt tagad cena būs 39 centi par kilovatstundu. Tāpat par 10 centiem dārgāka kļuvusi uzlāde, izmantojot pārējos spraudņus – iepriekš uzlāde ar CCS spraudni ar 40 kW jaudu un CHAdeMO spraudni ar 40 kW jaudu maksāja 19 centus par kilovatstundu, bet jaunā cena būs nu jau 29 centi.

    Virši norāda, ka plānota paplašināšanās un jaunu uzlādes iekārtu izbūve citviet Latvijā, tostarp Rīgā, taču pagaidām uzņēmums plašāku informāciju nesniedza, solot izplatīt oficiālu paziņojumu par saviem plāniem elektromobilitātes infrastruktūras attīstībai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tirgzinības triks
    18.08.2022 15:15

    Es jau teicu sievasmātei, lai tiek no tās Teslas vaļā. Kapitālisti grābs aizrīdamies par KWh.

    Biteme
    18.08.2022 15:54

    Interesanti, kāds iemesls 80kW uzlādes cenai attiecībā pret 40kW uzlādi – dārgāk, jo mazāk jāgaida un kā zināms, laiks ir nauda? Jeb ātrāk lādējot, lielāki zaudējumi?

    Usinss
    18.08.2022 16:03
    Reply to  Biteme

    Uzņēmumiem nedaudz savādāk jāmaksā par elektrību, jo lielākas jaudas tiek pielietotas, jo vairāk jāmaksā. Negribu sameloties, bet reaktīvā jauda vai kkas tāds….

    Kristaps
    18.08.2022 16:12

    Iedomājies tu pārlaimīgs iegriez stacijā jo baterijā pēdējie desmiti kilometru..
    A tur viens lādē 80kw jaudā… Un tu otru štepseli nevari vairs izmantot, papildus jau tā nīkšanai pie vada vēl japluso kaimiņa vada nīkšana klāt un mājā sanāk, ka esi rītdien tikai…. :D :D :D

    Šitā elekto auto sāga ir izsmiekls! NOTIEKTI ŠĪ IR NĀKOTNE!!!!! :D

    Ivars Dzerve
    18.08.2022 16:36
    Reply to  Kristaps

    UK iepriecināja savu policiju, aplaimojot ar EV, rezultātā viņi riktīgi ieriecināja kriminālās aprindas :)
    Jo, tavu brīnumu – EV nevar panākt bēgošos ar veciem dīzeļiem, jo pusceļā sausas bačas.
    https://www.bbc.com/news/uk-england-gloucestershire-62049834

    Krotow
    18.08.2022 21:24
    Reply to  Ivars Dzerve

    Tas līdz brīdim, kamēr policija tiks pie jaunākas paaudzes EV, kas minētajiem dīzeļiem aizies garām kā stāvošiem. Iespējams tur pieņems vēl kādas interesantas izmaiņas noteikumos, piemēram atļauju šaut pa bēgošajiem vadītājiem.

    Dainis
    18.08.2022 21:17
    Reply to  Kristaps

    Ir simtiem mīnusi, bet jebkurš progress prasa upurus, bet pāķiem jau progresu grūti izprast… žēl

    Kristaps
    19.08.2022 09:19
    Reply to  Dainis

    Par nopietnu publisko elekto auto ēras sākšanos var uzskatīt ar Tesla roadster kas bija talajā 2008 gadā(nu jau 14 gadus atpakaļ) Iepriekš visādi elektro mobīļi bija tikai kā kādi koncept-projekt auto, kas nebija domāti publikai un spēja nobraukt varbūt pārdesmit km. Bet joprojām diez ko tālāk šis segments nav ticis… Protams štepseļu tīkls ir daudz plašāks, pašas automasīnas ir pieejamākas visādos lielākos un mazākos izmēros, jo nu jau vairāki razotaji vairākus modeļus piedavā… Bet stundām ilgā lādēšanas problēma un īsais nobraukums ir palicis. Un NĒ vēstures gaitu salidzināt ar iekšdedzes dzinējiem nevar! Jo kādas bija tehnoloģijas un ‘gudrība’ 19gs beigās, kad parādijās pirmie iekšdedzes dzinēji un kādas tagad….. Diena pret nakti! Jeb tajā laika ‘kalkulators’ bija super augtākā NASA tehnologija ko lika raķetēs kā super gudru datoru, bet tagad kas mums ikdienā kabatās ir(bet kādas tehnoloģiajs ir NASAI u.c….) Faktiski ar tā laika gudrību un tehnoloģiskajām iespējām, vajadzēja ~50 gadus lai pienācīgi pieslīpētu iekšdedzes dzinēju kas veidoja šo ‘auto’ tēlu, kas attiecīgi sāka spēlet lielu lomu cilvēcēs dzīvēs, jo cilveki sāka pamest zirga pajūgus iekāpjot autiņos un tas notika dabiski, jo salīdzinot bija reāls efektivitātes ieguvums visās jomās. Elektro ir iztērejis nu jau 14 gadus ar visām mūsdienu kosmosa super… Read more »

    Last edited 1 year ago by Kristaps
    Bats
    19.08.2022 13:04
    Reply to  Kristaps

    Aplamību skaits uz komentāru viens no augstākajiem līdz šim. 1) zirgu pajūgus vispirms izkonkurēja elektroauto, kas automobiļu pirmssākumos skaitliski bija daudz vairāk nekā iekšdedzes automašīnas, taču pateicoties Henrijam Fordam un viņa konveijeram, lētie iekšdedzes dzinēju fordi drīz vien izkonkurēja elektroauto. 2) Pēc teksta “Cilvēkiem mākslīgi mēģina iebarot, ka ‘zaļums’ ir cool, par zaļumu ir jādomā! Un reklāmas taisa arī tā lai esošo iekšdedzes dzinēju noniecina, kā super piesārņotaju(kaut tā nav realā patiesība)” kaut kā pat slinkums lasīt tālāk, bet es tomēr papūlējos. Pat ja Kristaps noliedz klimata pārmaiņu zinātni un uzskata, ka litija ieguve un pārstrāde par akumulatoriem videi ir kaitīgāka nekā naftasproduktu ieguve, pārstrāde, transportēšana uz uzpildes stacijām un dedzināšana ļoti zemas efektivitātes iekšdedzes dzinējos, viņam ir iespējas pārbaudīt izmešu ietekmi uz cilvēka veselību gluži burtiski pasēžot korķī dažu dīzeļu ielenkumā vai tajā pašā korķī dažu elektroauto bariņā. Ja jau iekšdedzes dzinējs nav super piesārņotājs, elpo pilnu plaušu, nekautrējies. Diskusijas “kas kaitīgāks videi: iekšdedzes motori vai elektroauto” sen ir noslēgušās ar secinājumu, ka iekšdedzes dzinēji rada lielāku piesārņojumu pat valstīs, kurās 100% elektrības tiek iegūts no ogļūdeņražu dedzināšanas. Tas daudzums izmešu, kas tiek radīts uzražojot EV tiek kompensēts ar katru tā nobraukto kilometru līdz EV nobrauc pietiekami daudz km… Read more »

    Krotow
    19.08.2022 13:36
    Reply to  Bats

    Sākumā iegūs popularitāti, pēc tam varbūt par vienkāršo tautu atcerēsies.

    Kristaps
    19.08.2022 14:58
    Reply to  Bats

    1) Tajos laikos ‘elektro’ bija vairak velosipedos vai kādos rikšos kas spēja pārvietoties vien dažus km, tādi ‘elektro auto’ uz 4 riteņiem nepastāvēja, gluži tāmdeļ ka nemaz nevarēja pavilkt to masu, nebija pietiekama jauda. Ka arī baigi talu nevareji tikt… drīzak tur visādi interesanti eksperimenti uz oglēm, tvaiku u.t.t. bija nevis elektrību, tas tajā laika arī bija jaunums. Auto kā auto mēs pazīstam tagad protams sakās ar Henriju fordu un iekšdedzes dzinēju… 2) Jēlnaftas rafinācijā lai iegutu degvielu, piekrītu nav nekā zaļa un dabā daudz izmešus taisa, bet tas ir daduz reizes nekaitīgāks process ne kā iziet cauri no iegūšanas(iegūšanas tehnika visa strādā tāpat uz dīzeli) līdz bateriju pakai zem tava elektromobīļa. Un vēl degviela ‘sadeg’ atstājot tikai izmešus, bet baterijas fiziski ne kur nepazūd. Li-ion baterijas arī oteriz izmantot nevari, kā beidzas tā metams! Var tur kaut kā šķaidīt ar vel niknākām skābēm, kas pazudina un neitralizē ķīmiju un ta tur kkā var ņemties ar attīrīšanu u.t.t. bet laikam tas atkal rada lielus izmešus… Cik redzēts, reālu risinajumu pasaulē nav, ir tikai pagaidu – bateriju poligoni, kur ir cietā zeme lai iekšā esoša ķīmija nekur nesūcas zemē, bet baterijas pašas no sevis pat pēc 1000 gadiem nepazudīs…. Cik šādas… Read more »

    Last edited 1 year ago by Kristaps
    Bats
    19.08.2022 22:08
    Reply to  Kristaps

    Kaut kur jau visi šie mīti rodas. Labi faktčekosim pa punktiem: 1) Nebūtu par skādi kaut ko no vēstures zināt, ja nu nākas kaut ko apgalvot par labi dokumentētu autobūves periodu, par kuru izklausās, ka zinat gauži maz. Var būt iekšdedzes dzinēju atbalstītājiem patīk domāt, ka auto sākās ar iekšdedzes dzinēju, taču praktiski nekas no tā ko uzrakstīji vienkārši neatbilst patiesībai. Elektroauto bija krietni uzticamāki par pirmajiem iekšdedzes auto, un līdz ar to lielākā daļa no auto modeļiem bija ar elektromotoriem un akumulatoriem. Pircēji tiem deva priekšroku, jo tie bija klusi un nesmirdēja, nebija jāremontē un neprasīja no vadītāja bicīti (varēja braukt sievietes). Pirmos elektroauto sāka ražot 20 gadus iepriekš 1880’ajos. 20.gadsimta sākumā tie jau bija visur. Iekšdedzes dzinēji ar laiku izkonkurēja elektroauto taču pilnīgi citu iemeslu dēļ nekā tie, ko nosaucāt. 2) Var būt varat šim atrast kādus datus, kas parāda, ka akumulatora pakas izgatavošanā radītie izmeši ir lielāki nekā visā iekšdedzes dzinēja dzīves ciklā radītie? Nemaz nerunājot par to, ka paša iekšdedzes dzinēja izgatavošanai nepieciešams izgatavot vairākus simtus tērauda un alumīnija detaļu, kas EV iztrūkst. Visas šīs detaļas tiek izgatavotas no alumīnija un tērauda, kā arī dažādiem leģējumiem, kas prasa rūdas ieguvi, transportēšanu, pārstrādi, kausēšanu augstās temperatūrās līdz… Read more »

    Reinis Rozitis
    19.08.2022 23:02
    Reply to  Bats

    > neesmu sekojis līdzi iekšdedzes dzinēju progresam pēdējos 10 gadus, vai tur ir kādi vēl +1,5% efektivitātes atrasti

    Tiny Friendly Giant (TFG)

    Bats
    20.08.2022 07:50
    Reply to  Reinis Rozitis

    TFG ir tiešām iespaidīgs sasniegums, bet masu adopciju Pasātos un Corollās tam neredzu.

    Elektriķis
    20.08.2022 09:33
    Reply to  Bats

    Skatāmies plašāk: lai kā uzlabotu ICE, teorētisko lietderības koeficientu pārsniegt nevar. Vēl arī arī bremzēšanas zudumi, kurus kompensē hibrīdi, kuros jau ir daļa no elektroauto. ICE priekšrocība ir tā, ka nav jāved līdzi lieks svars – skābeklis, tas ir gaisā. Ja galīgās degvielas krīzes gadījumā parādīsies ērti lietojami ICE auto, kurus var darbināt ar malkas gāzģeneratoriem, tad pazudīs arguments ka savu EV varu uzlādēt pats savā mājā ar saules paneļiem. Pilsētniekiem teorētiski ir labs sabiedriskais transports, pie tam elektrisks.
    Skatoties uz mūžīgās diskusijas psiholoģisko daļu: ICE vs. EV – ļoti maz ir to EV pretinieku, kuriem pašiem ir vai ir bijis EV, tāda ir cilvēka daba.

    Reklāma