Reklāma

Jaguar Land Rover dod otru dzīvi I-Pace akumulatoriem

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijā, saka: “Jaguar kļūs elektrisks 2025. gadā, bet pirmo simtprocentīgi elektrisko Land Rover sagaidīsim 2024. gadā – tas iezīmē mūsu kompānijas pāreju uz elektrisko nākotni. Savukārt tā ir ilgtspējas stratēģijas neatņemama sastāvdaļa, kas paredz ieviest visaptverošu elektroauto ekosistēmu no akumulatoriem līdz uzlādei. Tā ietver mūsu plānu radīt tehniskas un biznesa inovācijas atkārtotai akumulatoru izmantošanai. Sadarbība ar Pramac ir pierādījums mūsu darbam šajā virzienā ar mērķi parādīt, kā ir iespējams sasniegt nulles emisiju, apvienojot atjaunīgos energoresursus un lietotos akumulatorus.”

Pramac ir pasaules līderis enerģētikas nozarē, un Jaguar Land Rover un šīs kompānijas sadarbības mērķis ir izstrādāt portatīvu nulles emisijas enerģijas uzglabāšanas ierīci. Pramac ir radījis tehnoloģiju ar nosaukumu Off Grid Energy Storage System (ESS), kurā tiek izmantotas litija jonu šūnas no Jaguar I-Pace akumulatoriem, kas tiek izņemti no prototipiem un inženiertehnisko testu eksemplāriem. Rezultātā šī tehnoloģija nodrošina nulles emisijas elektrību vietās, kur piekļuve elektrotīklam ir ierobežota vai tās nav vispār.

Endrū Vitvorts, Jaguar Land Rover aprites ekonomikas komandas vadītājs akumulatoru sektorā, saka: “Šī iecere ir lielisks piemērs tam, kā mēs sadarbojamies ar nozares līderiem, lai veidotu ilgtspējīgu nākotni un tuvotos patiesai aprites ekonomikai. Mums prieks strādāt kopā ar Pramac, lai vecos Jaguar I-Pace akumulatorus varētu izmantot portatīvā nulles emisijas enerģijas ierīcē. Jaunās iekārtas iekļaušana šīs sezonas Jaguar TCS Racing komandas aprīkojumā bija lieliska iespēja parādīt, uz ko tā ir spējīga.”

Šī partnerība ir pirmā Jaguar Land Rover ceļā uz jauniem aprites ekonomikas uzņēmējdarbības modeļiem. Tieši tāpēc, ka uzņēmums ir apņēmies līdz 2039. gadam panākt nulles emisiju visos savos procesos un ķēdēs, kompānija arī ir sākusi realizēt programmas, kas ļaus akumulatoriem dzīvot otro dzīvi.

Pēc izmantošanas akumulatorus lietot vēl arī citiem nolūkiem ir iespējams tāpēc, ka Jaguar Land Rover gadījumā tie atbilst visaugstākajiem standartiem. Tāpēc tad, kad akumulatoru veiktspēja šiem standartiem vairs pilnībā neatbilst, tos var droši izmantot procesos ar zemākām prasībām. Ieguvums no šādas otrās jeb stacionārās dzīves, respektīvi – atjaunīgās enerģijas uzglabāšanas, līdz 2030. gadam varētu pārsniegt 200 gigavatstundas gadā. Globālā līmenī labums no tā būs mērāms vairāk nekā 30 miljardu dolāru apjomā.

Ierīces galvenās sistēmas jauda ir līdz 125 kWh. Tas ir vairāk nekā pietiekami, lai pilnībā uzlādētu vairākkārt godalgoto elektrisko Jaguar krosoveru I-Pace vai veselu nedēļu ar strāvu apgādātu ģimenes māju. Pramac atkārtoti izmanto līdz pat 85% akumulatora, ieskaitot moduļus un elektroinstalāciju. Pārējie materiāli nonāk atpakaļ piegādes ķēdē.

Tā kā Off Grid Energy Storage System uzlādējas ar saules paneļiem, tā ir autonoma. Ierīce sastāv no akumulatoru sistēmas, kas savienota ar divvirzienu strāvas pārveidotāju un tā vadības sistēmām. Komercnomai ierīces ir aprīkotas ar Type 2 standarta elektroauto uzlādes kabeli un dinamisko vadību, kas ļauj mašīnas uzlādei izmantot līdz pat 22 kW jaudu.

Denijs Džonss, Pramac direktors, komentē: “Tik cieša sadarbība ar Jaguar Land Rover liek mums justies privileģētiem. Jaguar Land Rover ir ļoti atbalstošs partneris, un tas ir ļāvis mums izveidot stabilu produktu un komerciāli dzīvotspējīgu biznesu, kas bāzējas uz elektroauto moduļu otrās dzīves ciklu. Tas ilgtspējas stāstā rada jaunu sižeta līniju par energoefektīvas un oglekļa emisiju mazinošas tehnoloģijas ražotāju. Mēs ceram turpināt šo sadarbību un piedāvāt inovatīvus uzlādes infrastruktūras risinājumus, lai atbalstītu Jaguar Land Rover tirgus segmenta elektrifikāciju.”

Jaunās ierīces spējas tika pārbaudītas laikā, kad Jaguar TCS Racing gatavojās 2022. gada ABB FIA Formula E pasaules čempionātam. Lielbritānijas un Spānijas testu laikā ar to darbināja diagnostikas aprīkojumu, kas analizēja auto veiktspēju trasē, un piegādāja autonomu elektrību Jaguar garāžai.

Off Grid Battery ESS sistēma tiks izvietota arī Jaguar Land Rover centrā Johannesburgā Dienvidāfrikā, kurš ir lielākais šāda veida centrs pasaulē. Tas palīdzēs kompleksam tikt galā ar strāvas padeves pārtraukumiem elektrotīklā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma