Reklāma

Baidu divās Ķīnas pilsētās saņēmis atļauju pilnībā autonomu taksometru komerciālai izmantošanai

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Ķīniešu tehnoloģiju uzņēmums Baidu saņēmis atļauju komerciāli pielietot pilnībā autonomus taksometrus divās Ķīnas lielpilsētās – Uhaņā un Čuncjinā. Tas nozīmē, ka mašīnas pārvadās cilvēkus pašas saviem spēkiem, un mašīnā neatradīsies neviens cits cilvēks, kurš uzraudzītu drošību braukšanas laikā.

Pakalpojumi tiks nodrošināti ar Baidu apakšzīmolu “Apollo Go”. Tehniski šī nav pirmā reize, kad Baidu saņem atļauju izmantot autonomi braucošas mašīnas Ķīnas pilsētu ielās bez cilvēka klātbūtnes mašīnā – iepriekš šāda atļauja tika izsniegta lietošanai Pekinā. Tomēr abiem gadījumiem ir būtiska atšķirība – Pekinā autonomos taksometrus drīkstēja lietot testēšanas nolūkiem, piedāvājot bezmaksas braucienus. Tāpat priekšējā pasažiera sēdeklī bija jāatrodas cilvēkam. Uhaņā un Čuncjinā cilvēkam priekšā vairs nebūs jāsēž, savukārt par braucieniem varēs prasīt samaksu.

Tiklīdz Baidu sāks piedāvāt šo pakalpojumu abās Ķīnas lielpilsētās, uzņēmums kļūs par pirmo, kurš to paveicis tieši Ķīnā. ASV šādi pakalpojumi jau ir pieejami – Cruise ierobežotā teritorijā tādus nodrošina Sanfrancisko, savukārt Waymo piedāvā bezpilota taksometrus Arizonā.

Taisnības labad jāsaka, ka arī Baidu autonomo taksometru pasažieri nevarēs braukāt pa pilsētām, kur un kad vien pagadās – Uhaņā serviss tiks piedāvāts no 9 rītā līdz 5 vakarā, bet tas darbosies 13 kvadrātkilometru lielā teritorijā pilsētas ekonomiskās un tehnoloģiskās attīstības zonā. Šo vietu Uhaņā mēdz dēvēt arī par “Ķīnas auto pilsētu”. Čuncjinā šo servisu varēs lietot no 9:30 rītā līdz 16:30 pēcpusdienā, bet šajā pilsētā tas darbosies 30 kvadrātkilometru platībā. Katrā pilsētā būs pieejami pieci šādi taksometri.

Zonas, kur Baidu sākotnēji piedāvās šo pakalpojumu, nav biezi apdzīvotas. Tāpat tur ir daudz jaunu vai renovētu ceļu ar platām braukšanas joslām, kas autonomi braucošai mašīnai ļauj vieglāk tikt galā. Abās pilsētās ir šādiem projektiem labvēlīgi normatīvie akti. Piemēram, zonā, kur Uhaņā brauks šie taksometri, ir pārbūvēti ceļi kopumā 321 kilometra garumā. 106 no šiem kilometriem ir aprīkoti ar 5G infrastruktūru un “vehicle-to-everything” saziņas iespējām.

Baidu ir apņēmības pilni strauji paplašināties, šo servisu piedāvājot citās lielākajās Ķīnas pilsētās – uzņēmums līdz 2025. gadam to plāno piedāvāt vismaz 65 pilsētās, vienlaikus palielinot arī mašīnu skaitu, kas spējīgas pārvietoties bezpilota režīmā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma