Web Analytics
More
    Reklāma

    Baidu divās Ķīnas pilsētās saņēmis atļauju pilnībā autonomu taksometru komerciālai izmantošanai

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu tehnoloģiju uzņēmums Baidu saņēmis atļauju komerciāli pielietot pilnībā autonomus taksometrus divās Ķīnas lielpilsētās – Uhaņā un Čuncjinā. Tas nozīmē, ka mašīnas pārvadās cilvēkus pašas saviem spēkiem, un mašīnā neatradīsies neviens cits cilvēks, kurš uzraudzītu drošību braukšanas laikā.

    Pakalpojumi tiks nodrošināti ar Baidu apakšzīmolu “Apollo Go”. Tehniski šī nav pirmā reize, kad Baidu saņem atļauju izmantot autonomi braucošas mašīnas Ķīnas pilsētu ielās bez cilvēka klātbūtnes mašīnā – iepriekš šāda atļauja tika izsniegta lietošanai Pekinā. Tomēr abiem gadījumiem ir būtiska atšķirība – Pekinā autonomos taksometrus drīkstēja lietot testēšanas nolūkiem, piedāvājot bezmaksas braucienus. Tāpat priekšējā pasažiera sēdeklī bija jāatrodas cilvēkam. Uhaņā un Čuncjinā cilvēkam priekšā vairs nebūs jāsēž, savukārt par braucieniem varēs prasīt samaksu.

    Reklāma

    Tiklīdz Baidu sāks piedāvāt šo pakalpojumu abās Ķīnas lielpilsētās, uzņēmums kļūs par pirmo, kurš to paveicis tieši Ķīnā. ASV šādi pakalpojumi jau ir pieejami – Cruise ierobežotā teritorijā tādus nodrošina Sanfrancisko, savukārt Waymo piedāvā bezpilota taksometrus Arizonā.

    Taisnības labad jāsaka, ka arī Baidu autonomo taksometru pasažieri nevarēs braukāt pa pilsētām, kur un kad vien pagadās – Uhaņā serviss tiks piedāvāts no 9 rītā līdz 5 vakarā, bet tas darbosies 13 kvadrātkilometru lielā teritorijā pilsētas ekonomiskās un tehnoloģiskās attīstības zonā. Šo vietu Uhaņā mēdz dēvēt arī par “Ķīnas auto pilsētu”. Čuncjinā šo servisu varēs lietot no 9:30 rītā līdz 16:30 pēcpusdienā, bet šajā pilsētā tas darbosies 30 kvadrātkilometru platībā. Katrā pilsētā būs pieejami pieci šādi taksometri.

    Zonas, kur Baidu sākotnēji piedāvās šo pakalpojumu, nav biezi apdzīvotas. Tāpat tur ir daudz jaunu vai renovētu ceļu ar platām braukšanas joslām, kas autonomi braucošai mašīnai ļauj vieglāk tikt galā. Abās pilsētās ir šādiem projektiem labvēlīgi normatīvie akti. Piemēram, zonā, kur Uhaņā brauks šie taksometri, ir pārbūvēti ceļi kopumā 321 kilometra garumā. 106 no šiem kilometriem ir aprīkoti ar 5G infrastruktūru un “vehicle-to-everything” saziņas iespējām.

    Baidu ir apņēmības pilni strauji paplašināties, šo servisu piedāvājot citās lielākajās Ķīnas pilsētās – uzņēmums līdz 2025. gadam to plāno piedāvāt vismaz 65 pilsētās, vienlaikus palielinot arī mašīnu skaitu, kas spējīgas pārvietoties bezpilota režīmā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma