HMD Global oficiāli apstiprinājis, ka noslēgusies Nokia sadarbība ar Zeiss. Faktiski Nokia vairs nesadarbojas ar Zeiss jaut kopš 2021. gada, bet nu tas paziņots oficiāli.
Šobrīd Zeiss partneris viedtālruņu jomā ir Vivo, kas pie mums ir mazāk zināms viedtālruņu zīmols.
Pagaidām nav zināms, kāpēc tieši Nokia pārtrauca sadarbību ar Zeiss, bet varētu būt, ka Nokia mēģina samazināt izmaksas, kā arī Nokia pārāk neraujas veidot dārgus flagmaņus, kur Zeiss zīmols dotu iespēju paprasīt vēl kādu eiro klāt pie cenas.
Var sacīt, ka Nokia XR20 bija pēdējais Nokia viedtālrunis, kas tika pie Zeiss kameras uzlabojumiem. HMD Global uzsāka sadarbību 2017. gadā. Nokia un Zeiss sadarbības skaistākie augļi bija Nokia 9 PureView un Nokia 8.3.
Zeiss ieguldījums bija kameras, lēcas vai lēcu pārklājumi?
Šis taču bija domāts kā ironija :) “Nokia un Zeiss sadarbības skaistākie augļi bija Nokia 9 PureView” Šis noteikti varēs ieiet viedtālruņu vēsturē kā viens no neglītākajiem risinājumiem.
Pēc vekalu plauktos redzamā un NOKIjas produktu līnijas, sāk izskatīties ka NOKIA taisās iet skuju taku (otreiz). Uzrāviens vienubrīdi izskatījās labs, bet nupat viss ir iestagnējis, un konkurence protams ir milzīga.
Cenas bija labas, dizains ar ok, tehniskie parametri pilnīgi pietiekoši vidusmēra lietotājam, bet problēma, ka visi modeļi kā viens tiek taisīti kā milzīgas lāpstas. Nu kaut atsevišķus modeļus būtu uztaisījuši kompaktos izmēros, tad būtu veiksmīgs telefons pircējiem – kam svarīgs telefons kā telefons, ne foto studija, TV vai spēļu automāts. Ne jau velti tik populāri bija Apple S4 – tur liels nopelns bija tieši kompaktais telefona izmērs.
“Mazo izmēru” iekārtu tiešām trūkst. Varēja uztaisīt arī kā slaideri.
Nebūs, nea. Slaideris ir biezāks kā tagad pierasts un slaidera derīgais ekrāna laukums ir mazāks kā neslaiderim.
Slaideris bija liela lieta dumo un fīčfonu laikos, bet tagad – kad saturs ir karalis – ekrāna laukums ir vērtība, kas reiz iegūta, netiks atdota.
Izmērs ir galvā – agrāk cilvēki pirka kompaktauto jo tie bija mazi. Kad pircējs saprata ka viņam ir vieglāk ierāpties paaugstinātā hečbekā un vēl tā sajūta ka uzpūstā virsbūve izskatās svarīgāk – un viss, vairs nevajag mazāku izmēru.
Par slaideriem iespējams taisnība. Bet par kompaktauto izmēriem kļūdies. Tie ir tikai postpadomju valstu / austrumeiropas vēl neizslimota “lielum mānija” un vēlme mērīties ar auto izmēriem. Rietumeiropā lielais vairums cilvēku auto ir pārvietošanās transportlīdzeklis nevis “statusa” apliecinājums un tur cilvēki iegādājas automašīnu atbilstoši pārvietošanās paradumiem – pilsētās iegādājoties tieši kompaktas automašīnas. Tādās valstīs kā piem. Itālija, Portugāle, Francija, Malta neredzēsi masveidīgi pa pilsētas ieliņām pārvietojoties 5-durvju hedžbekus kā Latvijā.
Es neko neteicu par R.Eiropu, tur daudzi vispār neiegādājas auto tikai tāpēc, lai brīvdienās no pilsētas brauktu ravēt burkānus.