Web Analytics
More
    Reklāma

    Šeņdžeņā tagad legāli drīkst pārvietotas autonomi braucošas mašīnas bez cilvēka vadītāja krēslā

    Jaunākie raksti

    Ķīnas pilsētā Šeņdžeņā savus autonomi braucošās mašīnas testē vairāki uzņēmumi, taču tie gluži nav tādi auto, kā iecerējuši paši izstrādātāji, proti, tie spēj braukt paši, taču vadītāja krēslā jāatrodas cilvēkam, kurš visu notiekošo uzmana un ir gatavs pārņemt kontroli nepieciešamības gadījumā. To līdz šim pieprasīja vietējā likumdošana, taču tagad likumi mainīti.

    Pilsētas pašvaldība ieviesusi noteikumus, kas autonomi braucošām mašīnām tik tiešām ļauj braukt pilnībā pašām, bez cilvēka vadītaja sēdeklī, tiesa, mašīnas tā nedrīkst braukt pa visu pilsētu, bet gan tikai īpaši atrunātās zonās. Noteikumos arī atrunāts, kurš uzņemas atbildību par notiekošo – ja pie stūres būs šoferis un viņš pieļauj pārkāpumus, tad sodīts tiks tieši šoferis. Ja noteikumus pārkāpj mašīna bez vadītāja pie stūres, tad atbildība tiks pieprasīta no izstrādātāja vai operatora. Nelaimes gadījumos no viņiem var piedzīt kompensāciju.

    Reklāma

    Lielākie tehnoloģiju uzņēmumi Ķīnā, kas attīsta šīs tehnoloģijas, izvēlējušies lietot LIDAR sensorus, kas ir pretstatā Tesla izvēlētajam ceļam, paļaujoties uz kamerām. Ķīniešu autoražotāji šīs tehnoloģijas steidz pielietot praktiski, aprīkojot savas mašīnas ar labākām braukšanas palīgsistēmām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    davix
    27.07.2022 11:26

    Pabraucot pa lielajām A nozīmes šosejām īpaši piektdienas vakaros un sestdienās, rodas sajūta, ka mums jau sen vairums automašīnu pārvietojas bez “cilvēka” vadītāja krēslā. Apdzīšanas pret kalnu, līkumos, auto kolonu apdzīšana, apdzīšanas manevri neskatoties, ka pretim brauc automašīna, ātrums +20/30 atļautajam, distances neievērošana, telefons vienā rokā un sms rakstīšana braucot.

    Jā, pāriešana uz autonomām automašīnām, bez šofera pie mūsdienu “garā vājās” sabiedrības, kad vienīgais veids joprojām lielai daļai kā izpausties ir vien uz autoceļiem, sliktāk nebūtu.

    Cat
    27.07.2022 12:59
    Reply to  davix

    Pienāks diena, kad likums aizliegs mums vadīt auto, vai pat nebūs tāda funkcija.

    Letiņš
    27.07.2022 19:08
    Reply to  davix

    Ko ta padarīsi, ja tādi tizlenīši, kā tu izveido kolonu un velkas uz 80 ?

    Biteme
    27.07.2022 21:35
    Reply to  Letiņš

    CSN jau nepieprasa visur, vienmēr un jebkādos laika apstākļos braukt ar maksimālo. Toties prasa braukt droši, neapdraudot sevi un pārējos. Ja tu nevari apdzīt kādu, kas brauc lēnāk par tevi, tad to epitetu atstāj vien sev. Vai esi pacietīgs un gabaliņu pabrauc uz 80, nekas traks jau nenotiks.

    Krotow
    27.07.2022 22:12
    Reply to  Biteme

    Prasās pēc pārāk lēno noņemšanas no trases. Ja viņus sāktu pārbaudīt, atklātos, ka puse braucot vāvuļo pa telefonu, ceturtā daļa brauc alkohola reibumā un otra ceturtdaļa nevar vadīt transportlīdzekli veselības stāvokļa dēļ.

    Biteme
    27.07.2022 22:34
    Reply to  Krotow

    Ja prasās, lai kasās. Noteikumus raksta pēc mazākā ļaunuma principa. Latvijas iedzīvotāji ir sevi parādījuši kā neapdomīgi un bezatbildīgi braucēji (es runāju par negadījumu skaitu un veidu) un – es labi saprotu, ka viena daļa spēj braukt ātri un droši – visdrīzāk apkaros ātros, nevis lēnos braucējus.

    Ja visa jēga būtu tikai peļņā, tad – piekritīsi? – pietiktu braukšanu lēnāk par maksimālo definēt kā agresīvu braukšanu un būtu liela peļņa. Bet es domāju, ka diez vai tas notiks un turpināsies tieši cīņa ar ātrākiem braucējiem. Izmaiņām, par kurām tu runā, situācija vēl nav nobriedusi.

    Reklāma