Reklāma

Šeņdžeņā tagad legāli drīkst pārvietotas autonomi braucošas mašīnas bez cilvēka vadītāja krēslā

Jaunākie raksti

Tesla koplietošanas auto servisam “OX Drive” mēnesis – kas tas ir un kā tas strādā?

Nu jau vairāk nekā mēnesi Latvijā pieejams jauns koplietošanas auto serviss „OX Drive”. Šādi koplietošanas auto pakalpojumu sniedzēji pie...

“Virši-A” palielina uzlādes cenu savā “Spēka uzlādes” stacijā Krustpilī

Pašmāju degvielas tirgotājs "Virši-A" šā gada pavasarī atvēra savu pirmo jaunā zīmola "Spēka uzlāde" elektroauto uzlādes staciju, kas atrodas...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #474 (18.08.2022)

18. augusta radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

“TikTok” mātesuzņēmums “ByteDance” iegādājies slimnīcu grupu Ķīnā

Šķiet, ka šobrīd jaunākais lielo tehnoloģiju kompāniju trends ir nevis attīstīties savā virzienā, bet iegādāties pavisam citas jomas uzņēmumus...

874 Zs jaudīgo Polestar 6 elektroauto sagaidīsim 2026. gadā

Pirms dažiem mēnešiem elektroauto ražotājs Polestar iepazīstināja ar elektriska sporta auto konceptu, kuram var nolaist jumtu. Jau toreiz uzņēmuma...

Ķīnas pilsētā Šeņdžeņā savus autonomi braucošās mašīnas testē vairāki uzņēmumi, taču tie gluži nav tādi auto, kā iecerējuši paši izstrādātāji, proti, tie spēj braukt paši, taču vadītāja krēslā jāatrodas cilvēkam, kurš visu notiekošo uzmana un ir gatavs pārņemt kontroli nepieciešamības gadījumā. To līdz šim pieprasīja vietējā likumdošana, taču tagad likumi mainīti.

Pilsētas pašvaldība ieviesusi noteikumus, kas autonomi braucošām mašīnām tik tiešām ļauj braukt pilnībā pašām, bez cilvēka vadītaja sēdeklī, tiesa, mašīnas tā nedrīkst braukt pa visu pilsētu, bet gan tikai īpaši atrunātās zonās. Noteikumos arī atrunāts, kurš uzņemas atbildību par notiekošo – ja pie stūres būs šoferis un viņš pieļauj pārkāpumus, tad sodīts tiks tieši šoferis. Ja noteikumus pārkāpj mašīna bez vadītāja pie stūres, tad atbildība tiks pieprasīta no izstrādātāja vai operatora. Nelaimes gadījumos no viņiem var piedzīt kompensāciju.

Lielākie tehnoloģiju uzņēmumi Ķīnā, kas attīsta šīs tehnoloģijas, izvēlējušies lietot LIDAR sensorus, kas ir pretstatā Tesla izvēlētajam ceļam, paļaujoties uz kamerām. Ķīniešu autoražotāji šīs tehnoloģijas steidz pielietot praktiski, aprīkojot savas mašīnas ar labākām braukšanas palīgsistēmām.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
davix
27.07.2022 11:26

Pabraucot pa lielajām A nozīmes šosejām īpaši piektdienas vakaros un sestdienās, rodas sajūta, ka mums jau sen vairums automašīnu pārvietojas bez “cilvēka” vadītāja krēslā. Apdzīšanas pret kalnu, līkumos, auto kolonu apdzīšana, apdzīšanas manevri neskatoties, ka pretim brauc automašīna, ātrums +20/30 atļautajam, distances neievērošana, telefons vienā rokā un sms rakstīšana braucot.

Jā, pāriešana uz autonomām automašīnām, bez šofera pie mūsdienu “garā vājās” sabiedrības, kad vienīgais veids joprojām lielai daļai kā izpausties ir vien uz autoceļiem, sliktāk nebūtu.

Cat
27.07.2022 12:59
Reply to  davix

Pienāks diena, kad likums aizliegs mums vadīt auto, vai pat nebūs tāda funkcija.

Letiņš
27.07.2022 19:08
Reply to  davix

Ko ta padarīsi, ja tādi tizlenīši, kā tu izveido kolonu un velkas uz 80 ?

Biteme
27.07.2022 21:35
Reply to  Letiņš

CSN jau nepieprasa visur, vienmēr un jebkādos laika apstākļos braukt ar maksimālo. Toties prasa braukt droši, neapdraudot sevi un pārējos. Ja tu nevari apdzīt kādu, kas brauc lēnāk par tevi, tad to epitetu atstāj vien sev. Vai esi pacietīgs un gabaliņu pabrauc uz 80, nekas traks jau nenotiks.

Krotow
27.07.2022 22:12
Reply to  Biteme

Prasās pēc pārāk lēno noņemšanas no trases. Ja viņus sāktu pārbaudīt, atklātos, ka puse braucot vāvuļo pa telefonu, ceturtā daļa brauc alkohola reibumā un otra ceturtdaļa nevar vadīt transportlīdzekli veselības stāvokļa dēļ.

Biteme
27.07.2022 22:34
Reply to  Krotow

Ja prasās, lai kasās. Noteikumus raksta pēc mazākā ļaunuma principa. Latvijas iedzīvotāji ir sevi parādījuši kā neapdomīgi un bezatbildīgi braucēji (es runāju par negadījumu skaitu un veidu) un – es labi saprotu, ka viena daļa spēj braukt ātri un droši – visdrīzāk apkaros ātros, nevis lēnos braucējus.

Ja visa jēga būtu tikai peļņā, tad – piekritīsi? – pietiktu braukšanu lēnāk par maksimālo definēt kā agresīvu braukšanu un būtu liela peļņa. Bet es domāju, ka diez vai tas notiks un turpināsies tieši cīņa ar ātrākiem braucējiem. Izmaiņām, par kurām tu runā, situācija vēl nav nobriedusi.

Reklāma