More
    Reklāma

    Volkswagen no nolietotiem elektroauto akumulatoriem būvē elektrības uzkrāšanas konteinerus

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen iepazīstinājis ar elektrības uzkrāšanas konteineru, kurā izmantotas baterijas no ID.3 un ID.4 testu automašīnām jeb “pre-production” versijām. Jaunā iekārta uzstādīta Volkswagen rūpnīcā Cvikavā, kas ir viena no galvenajām Volkswagen elektroauto rūpnīcām – tur top kopumā seši elektriskie modeļi, kas tiek ražoti uz MEB platformas.

    Iekārta aprīkota ar 96 atkārtoti izmantotiem MEB bateriju moduļiem, tādējādi tajā var uzkrāt 570 kWh elektrības. Volkswagen mērķis šādas iekārtas izstrādē bijis gaužām vienkāršs – izveidot pielietojumu lietotām elektroauto baterijām ar nelielu energoietilpības kritumu, lai tās vēl ilgāku laiku varētu tikt izmantotas enerģijas uzglabāšanā, pirms tās nonāk pārstrādē.

    Cvikavā šī iekārta tiek izmantota, lai sniegtu jaudu četriem 150 kW elektroauto lādētājiem un tādējādi samazinātu slodzi uz kopējo tīklu. Tāpat tas ļauj uzkrāt enerģiju no tuvumā izvietotajām saules baterijām. Volkswagen uzskata, ka šādas tehnoloģijas uzlabos iespējas izveidot ātrās uzlādes infrastruktūru apdzīvotās vietās ar lielu tīkla noslodzi. “Šis risinājums mums ļauj piegādāt lielu enerģijas daudzumu, vienlaikus nenoslogojot kopējo elektrotīklu. Tāpat tas ļauj novērst augstas uzturēšanas izmaksas, kas rodas, kad sistēma atrodas gaidīšanas (stand-by) režīmā, bet netiek lādēta neviena mašīna,” teikts Volkswagen paziņojumā.

    Arī daudzi citi autoražotāji strādā pie risinājumiem, lai dotu otro dzīvi elektroauto baterijām, kas ir nokalpojušas savu dzīvi mašīnā, taču ir pietiekami labas, lai tās vēl ilgāku laiku varētu izmantot citiem mērķiem.

    Reklāma

    3 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    27.07.2022 13:01

    Šis ir pagaidām prātīgākais, ko darīt ar veciem akumularotiem. Ja tas ir zaudējis 30% kapacitātes, mašīnā to īpašnieks var būt vairs negrib, taču atlikušie 70% joprojām ir pilnīgi pietiekami kādu 3 mājsaimniecību diennakts patēriņam. Attiecīgi tūkstošiem šādu “nolietotu” akumulatoru jau var veidot lokālu slodžu balansēšanas apakšstaciju vietās ar saules paneļu vai vēja parkiem.

    digitalk
    27.07.2022 13:33
    Reply to  Bats
    Krotow
    27.07.2022 22:02

    Ļoti adekvāts veco akumulatoru mūža pagarinājums. Sallīdzinoši mazas slodzes režīmā varēs darboties vēl 8-10 gadus.

    Reklāma