Reklāma

Volkswagen no nolietotiem elektroauto akumulatoriem būvē elektrības uzkrāšanas konteinerus

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Vācu autoražotājs Volkswagen iepazīstinājis ar elektrības uzkrāšanas konteineru, kurā izmantotas baterijas no ID.3 un ID.4 testu automašīnām jeb “pre-production” versijām. Jaunā iekārta uzstādīta Volkswagen rūpnīcā Cvikavā, kas ir viena no galvenajām Volkswagen elektroauto rūpnīcām – tur top kopumā seši elektriskie modeļi, kas tiek ražoti uz MEB platformas.

Iekārta aprīkota ar 96 atkārtoti izmantotiem MEB bateriju moduļiem, tādējādi tajā var uzkrāt 570 kWh elektrības. Volkswagen mērķis šādas iekārtas izstrādē bijis gaužām vienkāršs – izveidot pielietojumu lietotām elektroauto baterijām ar nelielu energoietilpības kritumu, lai tās vēl ilgāku laiku varētu tikt izmantotas enerģijas uzglabāšanā, pirms tās nonāk pārstrādē.

Cvikavā šī iekārta tiek izmantota, lai sniegtu jaudu četriem 150 kW elektroauto lādētājiem un tādējādi samazinātu slodzi uz kopējo tīklu. Tāpat tas ļauj uzkrāt enerģiju no tuvumā izvietotajām saules baterijām. Volkswagen uzskata, ka šādas tehnoloģijas uzlabos iespējas izveidot ātrās uzlādes infrastruktūru apdzīvotās vietās ar lielu tīkla noslodzi. “Šis risinājums mums ļauj piegādāt lielu enerģijas daudzumu, vienlaikus nenoslogojot kopējo elektrotīklu. Tāpat tas ļauj novērst augstas uzturēšanas izmaksas, kas rodas, kad sistēma atrodas gaidīšanas (stand-by) režīmā, bet netiek lādēta neviena mašīna,” teikts Volkswagen paziņojumā.

Arī daudzi citi autoražotāji strādā pie risinājumiem, lai dotu otro dzīvi elektroauto baterijām, kas ir nokalpojušas savu dzīvi mašīnā, taču ir pietiekami labas, lai tās vēl ilgāku laiku varētu izmantot citiem mērķiem.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Bats
27.07.2022 13:01

Šis ir pagaidām prātīgākais, ko darīt ar veciem akumularotiem. Ja tas ir zaudējis 30% kapacitātes, mašīnā to īpašnieks var būt vairs negrib, taču atlikušie 70% joprojām ir pilnīgi pietiekami kādu 3 mājsaimniecību diennakts patēriņam. Attiecīgi tūkstošiem šādu “nolietotu” akumulatoru jau var veidot lokālu slodžu balansēšanas apakšstaciju vietās ar saules paneļu vai vēja parkiem.

27.07.2022 13:33
Reply to  Bats
Krotow
27.07.2022 22:02

Ļoti adekvāts veco akumulatoru mūža pagarinājums. Sallīdzinoši mazas slodzes režīmā varēs darboties vēl 8-10 gadus.

Reklāma