Korejiešu autoražotājs Hyundai oficiāli apstiprinājis plānus radīt plašām masām pieejamu elektroauto, bet auto sākumcena varētu būt ap 20 tūkstošiem eiro. Plānots, ka šis elektriskais modelis gan būs pieejams tikai Eiropas tirgū, kas ir labas ziņas mūsu pasaules daļai, bet ne tik labas citām vietām.
Tieši relatīvi lētu elektroauto trūkums tiek minēts kā viena no galvenajām elektroauto tirgus problēmām – faktiski nav mašīnu, kas maksātu zem 30-40 tūkstošiem eiro. Daudzi autoražotāji izvēlējušies savus modeļus elektrificēt, sākot no dārgā gala. Pamazām notiek virzība arī lētāku elektroauto izstrādē – Volkswagen un tā paspārnē esošie zīmoli ap 2025. gadu klajā laidīs trīs tehniski identiskus elektroauto par aptuveni 20-25 tūkstošiem eiro. Arī Tesla runājusi par šādu projektu, taču, cik zināms, pagaidām tas iepauzēts, Tesla fokusējoties citiem projektiem.
Oficiālu paziņojumu par šādiem plāniem izplatīja Hyundai Eiropas nodaļas mārketinga vadītājs Andreass Kristofs Hofmans, pastāstot, ka autoražotājs jau sācis darbu pie šādas mašīnas. Viņš skaidroja, ka visa autobūves industrija lieliski apzinās, ka šādam auto būtu jāmaksā ap 20 tūkstošiem eiro. Viņš skaidri lika noprast, ka mašīna plānota Eiropas tirgum, bet tā varētu aizvietot Hyundai i10 modeli.
sākumcena 20K – bez ražotāja baterijas, bet ar iespēju pašam piebāzt tukšo telpu ar AA akumulatoriem, pielāgojot to daudzumu vajadzībām un rocībai?
Nu jā 20k Eur elektroauto Eiropā laikam tik drīz nebūs – atliek vien gaidīt.
Šobrīd Ķīnā ir nopērkamie elektroauto par 14-18k USD laikam tik drīz Eiropā nebūs un tad kad būs droši vien maksās ~22-28k EUR…
Jautājums vēl, kas tie tādi par auto….glīts auto izskats un smaidīgas ķīnietes šovrūmē mani vēl nepārliecina, ka tas ir labs auto.
Hyundai plāno paši ražot gan elektroniku gan baterijas. Izklausās visai iespējami.
Ja plānots Dacia izmēra, veiktspējas un interjera elektroauto, varat nepūlēties.
Vai auto cenu nosaka tā izskats? Kāpēc auto pa 20k jāiskatās tik prasti? Var taču izmantot kantaino dizaina līniju kā Ioniq 5