Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar kofera izmēra “powerbank” varēs “piešķilt” pilnībā izlādējušos elektroauto

    Jaunākie raksti

    Londonā bāzētais jaunuzņēmums ZipCharge izveidojis ārējo akumulatoru jeb “powerbank”, lai ar to varētu uzlādēt savu elektroauto pietiekami daudz, lai tiktu līdz tuvākajai uzlādes vietai. Šis ir viens no risinājumiem apgalvojumam “elektrību kanniņā līdzi nepaņemt”, proti, 5 litru degvielas kannu vienmēr var iemest bagāžniekā, ja ir aizdomas, ka degviela var noderēt, savukārt elektroauto kontekstā tas bijis problemātiskāk. Uzņēmuma izstrādātais risinājums saņēmis apbalvojumus arī konkursos.

    ZipCharge darbību uzsāka pagājušā gada beigās ar mērķi izstrādāt ārējo akumulatoru “Go”. Tas ir pārvietojams akumulators uz riteņiem, aptuveni rokasbagāžas kofera lielumā, un tajā iespējams uzkrāt gana daudz enerģijas, lai varētu uzlādēt mašīnu 30 līdz 60 kilometru nobraukšanai. Tas varbūt nav ļoti liels attālums, bet bieži vien būs gana, lai tomēr tiktu līdz uzlādes vietai gadījumos, kad vadītājs pārrēķinājies un elektrība beigusies.

    Produkts ir nostrādāts tik tālu, lai to sāktu testēt reālos apstākļos, savukārt sērijveida ražošanu plānots uzsākt nākamā gada pirmajā pusē. Uzņēmuma vadība norāda, ka plānots izstrādāt vēl citus risinājumus, lai uzlādi padarītu pēc iespējas pieejamāku un vienkāršāku maksimāli lielam cilvēku skaitam.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oskars
    21.07.2022 12:37

    Lai auto kas iztērējis visu baterijas lādiņu nobrauktu minētos 30 – 60 km, powerbank baterijai būtu jāsver 10 – 20% no auto baterijas pakas, tas būtu 40 – 80 kg neskaitot pašu čemodānu un riteņus. Degvielas kanna ar to pašu enerģijas blīvumu sver ap 5kg. Tādas glābējbaterijas varēs sastapt evakuatoru kravas kastēs, nevis privāta auto bagāžniekā.

    Bats
    22.07.2022 10:30
    Reply to  Oskars

    30-60km ir 5-8kWh normālam EV (es te nedomāju eTronus, Taycanus un tamlīdzīgus rīmas), un ja līdz tuvākajai uzlādei brauc ar 80km/h, tad protams vēl mazāk. Šobrīd šādas ietilpības litija aķis (260 Wh/kg) svērtu ap 19-31kg plus čemodāns, rokturis, lādētājs un riteņi. Tātad max 35Kg, bet reālistiskāk tomēr 25-30kg. Nav traģēdija lai arī smagāks par 5litrīgo kanniņu būs, jebkurā gadījumā līdzi tādu vadāt nav racionāli.

    hmmm :)
    21.07.2022 21:03

    Varbūt ja brauc ļoti lēni “1 robā” var aizbraukt lielāku distanci ?

    Biteme
    22.07.2022 10:58
    Reply to  hmmm :)

    Zināms, ka nobraucamo distanci palielina braukšana no kalna, kā arī braukšana pa vējam. Plānojot maršrutu, jāieskatās kartē un laika prognozē)

    Krotow
    22.07.2022 20:09
    Reply to  Biteme

    Automatiski jautājums – kam vajadzīgs tik auto, ka braucot uz vajadzīgo vietu, kaut kas vēl jāskatās :)

    Viesturs
    21.07.2022 22:06

    Meh, nu nav šis nekas unikāls – tad jau labāk paņem EcoFlow Delta PRO un izmanto gan kā EPS/UPSi kaut visai mājai, vai iemet bagāžniekā kad vajag izglābt EV.

    Last edited 1 year ago by Viesturs
    Biteme
    22.07.2022 10:48

    Ne to, ko vajag, jūs apspriežat. Tas, ka būs serviss kas glābs izlādētos EV, šaubu nav. Jautājumiemjābūt – cik ātri atbrauks, cik ilgi lādēs, cik tas varētu maksāt?

    Krotow
    22.07.2022 20:10
    Reply to  Biteme

    Uzzīmēs uz sāniem Z burtu un vilks ar traktoru uz uzlādes vietu.

    Reklāma