Austrālijas auto drošības testu aģentūra ANCAP izziņojusi interesantas izmaiņas testu kritērijos – sākot no nākamā gada janvāra, visām jaunajām mašīnām tiks vērtēta arī drošība zem ūdens. Lai arī sākotnēji tas varētu šķist nevajadzīgs tests, tomēr austrāliešiem ir ļoti loģisks pamatojums – situācijā, kad mašīna nonāk zem ūdens, izkļūšana no auto var būt apgrūtināta panikas un ūdens spiediena dēļ.
Testu prasības paredz, ka mašīnā sēdošajiem jābūt iespējām atvērt durvis un nolaist elektriski darbināmos logus līdz pat 10 minūtēm pēc tam, kad mašīna nonākusi zem ūdens. Ja mašīna šo prasību nespēj izpildīt, autoražotājam ir pienākums nodrošināt, ka mašīnā sēdošajiem ir iespējas izsist stiklu vai to nolaist manuāli.
Lai arī negadījumi, kuros mašīna nonāk zem ūdens ir retums, tādi tik un tā atgadās. Drošības testu veicējiem zināmas bažas sagādā jaunā mode ražotājiem izveidot “ievelkamos” rokturus, kas nodrošina labāku aerodinamiku. Šādus durvju rokturus izmanto Tesla mašīnās, tagad to ievieš Renault un arī citi ražotāji. Ja ar šiem elektriskajiem rokturim gadās ķibele, tad glābējiem zem ūdens var rasties problēmas atvērt durvis. Gana plaši jau dokumentētas problēmas Tesla mašīnās, kad šie rokturi ziemā iesalst.
Šādas testu prasības pagaidām tiks ieviestas tikai Austrālijā, taču nebūtu jābrīnās, ka citur pasaulē drošības aģentūras izvērtēs austrāliešu pieredzi un līdzīgas prasības laika gaitā, iespējams, varētu tikt ieviestas arī citās pasaules daļās.
Un tieši Austrālijai specifiski būtu iebūvēti krokodilu atbaidītāji, kuri tiek aktivēti, ja auto nokļūst ūdenī.
Bet ja nopietni, tad Teslas stila rokturi tiešām ir kaitinoši. Tas 0,00% ieguvums aerodinamikā ir pilnīgais štrunts, salīdzinājumā ar spoguļiem un riteņu arkām.
EV vajadzētu pastiprināti testēt cilvēku iespējas izdzīvot auto aizdegšanās gadījumā
> mašīnā sēdošajiem jābūt iespējām atvērt durvis
interesē, kā testētāji vēlas, lai ražotājs apmāna fiziku, lai durvis var atvērt zem ūdens no iekšpuses? vienīgais variants ir stikla izdauzīšana vai mehāniska loga nolaišana, lai izlīdzinātu spiedienu.
Elektronikas problēmas ar neatslēdzamām durvīm sākas pat ja ūdens tilpnes dziļums ir tikai līdz logu malām. Gadījumus kad viss auto jau ir zem ūdens, domāju, te neviens netestē – tur izdzīvot ir diezgan pagrūti.
Ak jā EV fani – EV mašīnas grimst kā cirvji. Svars +1 tonna un nav pat pustukšās benzīnbākas kā pludiņa… :/
Vēl viens iemesls nebraukt dzērumā, būt uzmanīgam un akli neticēt navigatoram?