Web Analytics
More
    Reklāma

    Austrālijā auto drošības testos pārbaudīs arī drošību zem ūdens

    Jaunākie raksti

    Austrālijas auto drošības testu aģentūra ANCAP izziņojusi interesantas izmaiņas testu kritērijos – sākot no nākamā gada janvāra, visām jaunajām mašīnām tiks vērtēta arī drošība zem ūdens. Lai arī sākotnēji tas varētu šķist nevajadzīgs tests, tomēr austrāliešiem ir ļoti loģisks pamatojums – situācijā, kad mašīna nonāk zem ūdens, izkļūšana no auto var būt apgrūtināta panikas un ūdens spiediena dēļ.

    Testu prasības paredz, ka mašīnā sēdošajiem jābūt iespējām atvērt durvis un nolaist elektriski darbināmos logus līdz pat 10 minūtēm pēc tam, kad mašīna nonākusi zem ūdens. Ja mašīna šo prasību nespēj izpildīt, autoražotājam ir pienākums nodrošināt, ka mašīnā sēdošajiem ir iespējas izsist stiklu vai to nolaist manuāli.

    Reklāma

    Lai arī negadījumi, kuros mašīna nonāk zem ūdens ir retums, tādi tik un tā atgadās. Drošības testu veicējiem zināmas bažas sagādā jaunā mode ražotājiem izveidot “ievelkamos” rokturus, kas nodrošina labāku aerodinamiku. Šādus durvju rokturus izmanto Tesla mašīnās, tagad to ievieš Renault un arī citi ražotāji. Ja ar šiem elektriskajiem rokturim gadās ķibele, tad glābējiem zem ūdens var rasties problēmas atvērt durvis. Gana plaši jau dokumentētas problēmas Tesla mašīnās, kad šie rokturi ziemā iesalst.

    Šādas testu prasības pagaidām tiks ieviestas tikai Austrālijā, taču nebūtu jābrīnās, ka citur pasaulē drošības aģentūras izvērtēs austrāliešu pieredzi un līdzīgas prasības laika gaitā, iespējams, varētu tikt ieviestas arī citās pasaules daļās.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    19.07.2022 22:07

    Un tieši Austrālijai specifiski būtu iebūvēti krokodilu atbaidītāji, kuri tiek aktivēti, ja auto nokļūst ūdenī.
    Bet ja nopietni, tad Teslas stila rokturi tiešām ir kaitinoši. Tas 0,00% ieguvums aerodinamikā ir pilnīgais štrunts, salīdzinājumā ar spoguļiem un riteņu arkām.

    Biteme
    19.07.2022 23:38

    EV vajadzētu pastiprināti testēt cilvēku iespējas izdzīvot auto aizdegšanās gadījumā

    20.07.2022 02:52

    > mašīnā sēdošajiem jābūt iespējām atvērt durvis

    interesē, kā testētāji vēlas, lai ražotājs apmāna fiziku, lai durvis var atvērt zem ūdens no iekšpuses? vienīgais variants ir stikla izdauzīšana vai mehāniska loga nolaišana, lai izlīdzinātu spiedienu.

    KKTK
    20.07.2022 09:40
    Reply to  digitalk

    Elektronikas problēmas ar neatslēdzamām durvīm sākas pat ja ūdens tilpnes dziļums ir tikai līdz logu malām. Gadījumus kad viss auto jau ir zem ūdens, domāju, te neviens netestē – tur izdzīvot ir diezgan pagrūti.

    Ak jā EV fani – EV mašīnas grimst kā cirvji. Svars +1 tonna un nav pat pustukšās benzīnbākas kā pludiņa… :/

    Biteme
    20.07.2022 09:49
    Reply to  KKTK

    Vēl viens iemesls nebraukt dzērumā, būt uzmanīgam un akli neticēt navigatoram?

    Reklāma