Web Analytics
More
    Reklāma

    Hyundai iepazīstina ar elektrificētas N divīzijas nākotnes perspektīvām

    Jaunākie raksti

    Hyundai burtiski tikko mūs iepazīstināja ar savu jaunāko elektroauto IONIQ 6, taču uzreiz pēc tam ražotājs mūs palutinājis, sniedzot ieskatu, kas nākotnē paredzēts nu jau elektrificētai Hyundai sporta jeb N divīzijai. Autoražotājs iepazīstinājis ar diviem konceptiem, kas sniedz zināmu ieskatu plānos. Hyundai pagaidām nav parādījis IONIQ 5 N, bet tas nav aizmirsts un auto prezentācija gatavā veidolā sagaidāma jau 2023. gadā.

    Vispirms Hyundai iepazīstināja ar “RN22e” konceptu. Vispirms par nosaukumu – “R” apzīmē “braucošu laboratoriju jeb rolling lab”, “N” nozīmē N divīziju, “22” ir šis gads, savukārt “e” domāts elektriskajam jaudas agregātam. Mašīna acīmredzami bāzēta jaunajā IONIQ 6, taču ar agresīvāku, sportiskāku dizainu. Tehniski auto izmanto to pašu E-GMP platformu un 800V bateriju sistēmu, kas tiek lietota visās jaunajās Hyundai un Kia elektriskajās mašīnās.

    Mašīnas parametri patiesībā perfekti saskan ar Kia EV6 GT modeli – 577 zirgspēki, 740 ņūtonmetru liels griezes moments un 77,4kWh baterijas. Mašīna aizmugurē aprīkota ar LSD diferenciāli. Hyundai testē arī dažādas tehnoloģijas, piemēram, kā ar rekuperāciju iespējams ietekmēt mašīnas vadāmību. Tā kā skaņa un vibrācijas ir būtiska sastāvdaļa šodienas N mašīnās, Hyundai strādā pie tehnoloģijas ar nosaukumu “N Sound+”. Mašīna mākslīgi rada skaņu un arī vibrāciju, kas tiek nodota vadītajam, izmantojot šasiju.

    Hyundai iepazīstināja ar vēlvienu ļoti interesantu konceptu – N Vision 74. Jāsaka, ka tas ir pat vēl interesantāks, jo izmanto ne tikai baterijas, bet arī ūdeņraža degvielas šūnas, veidojoties jaunās paaudzes hibrīdam. Kā zināms, Hyundai joprojām turpina šīs tehnoloģijas attīstību, lai arī pēdējā laikā ūdeņraža degvielas šūnu pielietojuma pētījumi apturēti. “74” šajā mašīnā ir atsauce uz 1974. gadā izstrādāto Hyundai Pony Coupe. Jaunais koncepts lielās līnijās saglabā to pašu formu un līnijas, taču Hyundai veicis pamatīgus aerodinamikas uzlabojumus, kā arī piešķīris IONIQ modeļiem tik raksturīgo lukturu dizainu.

    Pārvietošanos nodrošina divi elektromotori, kas abi novietoti aizmugurē – viens labajam, otrs kreisajam ritenim. Auto attīsta 670Zs un 900Nm, savukārt enerģija tiek uzglabāta divos veidos – vispirms ir 62,4kWh baterija, bet to papildina 4,2 kilogramu ietilpīga ūdeņraža tvertne. Ūdeņraža degvielas šūnas var attīstīt 85 kW jaudu. Hyundai uzskata, ka šī koncepta sniedzamība varētu būt ap 600 kilometriem.

    Hyundai pagaidām neko nav teikuši par šo mašīnu sērijveida ražošanu. Skaidrs, ka šie koncepti ir domāti, lai ražotājs testētu jaunas tehnoloģijas. Domājams, “RN22e” ir krietni vairāk lietu, kas ir tuvu sērijveida ražošanai. Iespējams, kaut ko ieraudzīsim jau IONIQ 5 N, kaut ko jau nākamajās N divīzijas elektriskajās mašīnās. N Vision 74 jau izklausās kaut kas no tālākas nākotnes, taču divus uz aizmugurējās ass novietotus elektromotorus Hyundai noteikti varētu izdomāt lietot kādā agresīvākā, jaudīgākā modelī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tītars
    18.07.2022 11:10

    Šis ir “pareizais” platums Ioniq 6, auto izskatās daudz proporcionālāks, nekā standarta versija.

    Bats
    18.07.2022 14:52

    Ja pirms laist sērijveidā, no Vision 74 izmestu tos ūdeņraža krāmus, būtu pavisam interesants. Katrā ziņā ideja ar 2 neatkarīgiem elektromotoriem aizmugurējiem riteņiem ir veiksmīgāka nekā LSD otram prototipam, kas ir relikts no laikiem, kad motors uz riteņiem piedziņu pārvadīja ar kardāna palīdzību. Divi neatkarīgi elektromotori iztiek bez diferenciāļa un var dot vairāk jaudas tam ritenim kuram tajā brīdī ir labāka saķere, griezties dažādos ātrumus vai sinhronizēties emulējot bloķētu diferenciāli.

    Tītars
    18.07.2022 15:43
    Reply to  Bats

    Ūdeņradim nav ne vainas, ja auto nāk ar 60+ kWh bateriju.

    Bats
    21.07.2022 11:27
    Reply to  Tītars

    Ja auto nāk ar akumulatoru, tad manuprāt, visa tā ūdeņraža degvielas šūna un balons ir lieks svars, komplikācija un sadārdzinājums, kas lietots tiks tieši nekad. Es katrā ziņā nebrauktu pildīt to ūdeņraža balonu par ~64EUR, ja ir iespēja uzlādēt akumulatoru mājās vai kādā no eMobi lādētājiem un nobraukt to pašu attālumu 4x lētāk. Ūdeņradis mašīnās ir neperspektīvs ne tikai infrastruktūras un zemās konversijas efektivitātes dēļ – pat ja katrā DUS būtu ūdeņraža uzpilde (ir virkne iemeslu kā dēļ nebūs), tas joprojām būs mazāk ērti un dārgāk nekā piespraust mašīnu rozetei pa nakti mājās.

    Reklāma