Web Analytics
More
    Reklāma

    Lexus investē 2,25 miljardus dolāru centrālās bāzes būvniecībā ar mērķi efektīvāk attīstīt elektroauto

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Lexus šobrīd strādā pie jaunas bāzes vietas izstrādes un izbūves, lai tur nākotnē attīstītu jaunus elektriskos modeļus. Tiek lēsts, ka kopējās projekta izmaksas sastādīs apmēram 2,25 miljardus ASV dolāru.

    Lexus paredzējis izstrādāt jaunu izpētes un attīstības centru, testu poligonu, kā arī pilnīgi jaunu centrālo biroju. Plānots, ka jaunajai bāzei darbs jāuzsāk 2024. gada pavasarī. Lexus prezidents Kodži Sato intervijā Automotive News izteicies, ka šis projekts visiem inženieriem, kas nodarbojas ar plānošanu, attīstību, izpēti, un testēšanu, ļaus atrasties zem viena jumta, nodrošinot efektīvāku informācijas apmaiņas procesu.

    “Šī ir nākamā nodaļa un iniciatīva, lai mēs uzlabotu mašīnas pamatus. Vēlamies noslīpēt Lexus raksturīgās braukšanas īpašības, vienlaikus veidot dizainu, kas būs funkcionāls un harmonisks. Vēlamies veidot mašīnas, lai tās cilvēkos radītu vēlmi to iegādāties,” saka Sato.

    Tāpat kā daudzi citi autoražotāji, arī Lexus gatavojas pārejai tikai uz elektroauto, to plānojot noslēgt ap 2030. gadu. Pāreja notiks visos galvenajos tirgos, tostarp Eiropā, Ziemeļamerikā un Ķīnā, savukārt 2030. gadā jau tiek plānots pārdot miljonu elektroauto ik gadu. Lai panāktu konkurentus, no kuriem Toyota koncernā ietilpstošais Lexus ir iepalicis, uzņēmums vēlas panākt īpaši baudāmu auto braukšanas dinamiku.

    Lai attīstītu gaitas īpašības, izveidota 5 kilometrus gara testu trase, ko pats ražotājs sauc par “mini-Nirburgringu”. Trase modelēta līdzīgi slavenajai “Zaļajai ellei” Vācijā – tajā ir daudz reljefa maiņu, akli, nepārredzami līkumi, kā arī citas īpatnības, kas inženieriem ļauj testēt un strādāt ar regulējumiem. Lexus pārstāvji norāda, ka trase ir īpaši izaicinoša gan pret mašīnām, gan vadītājiem, turklāt tajā strādāt atļauts tikai diviem pilotiem. Kopumā jaunās bāzes teritorijā plānotas vēl 11 dažādas testu trases, kas katra būs ar atšķirīgu specifiku un paredzēta dažādiem mērķiem.

    “Jo vairāk testējat mašīnu, jo vairāk problēmu var atrast un novērst. Testu poligonam ir precīzi aprēķināti apstākļi, kas mums ļauj pilnvērtīgi strādāt. Kad ievāksimies jaunajā bāzes vietā, vienkārši varēsim noiet lejā pa trepēm un uzreiz testēt mašīnu. Tagad testu veikšanai mums visu laiku jāpārvācas,” saka Sato.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma