Web Analytics
More
    Reklāma

    Alpine nākotnes sporta mašīnām apsver ar ūdeņradi darbināmu iekšdedzes dzinēju lietošanu

    Jaunākie raksti

    Francūžu sporta autoražotāja Alpine vadītājs Lorāns Rosi atklājis, ka uzņēmums ļoti aktīvi pēta iespējas izmantot ūdeņradi iekšdedzes dzinējos, lai tos lietotu sporta automašīnās. Intervijā medijam Autocar viņš pastāstīja, ka Alpine pēta divus paralēlus ceļus. “Es apzināti saku “paralēlus”, jo pētām dažādas iespējas. Gribam atrast dažādas alternatīvas, taču tas nenozīmē, ka šīs alternatīvas būs nesavienojamas ar elektrifikāciju,” stāsta Rosi.

    “Patīk mums tas vai nē, bet elektrifikācija ir automašīnu nākotne vismaz 60-70% autoparka. Atlikušajām mašīnām viss būs atkarīgs no plānotā lietošanas veida, nepieciešamajām īpatnībām. Piemēram, mašīnas, kas pārvadā lielu smagumu vai īpaši jaudīgi auto varētu izmantot ūdeņradi,” savu viedokli skaidro Alpine vadītājs.

    Reklāma

    Iepriekš bija plānots, ka Alpine kļūs par pilnībā elektrisku zīmolu un tam jau bija iezīmēti vairāki gaidāmie elektroauto modeļi, par bāzi izmantojot topošus Renault modeļus. Šādi uzņēmuma vadītāji neizslēdz Alpine elektroauto tapšanu nākotnē, taču vienlaikus norāda, ka iekšdedzes dzinējam joprojām var būt nākotne Alpine piedāvājumā.

    Alpine vadītājs atklājis, ka uzņēmums plāno nodemonstrēt ar ūdeņradi darbināma iekšdedzes dzinēja tehnoloģiju autosacīkstēs, iesaistoties Lemānā un izturības sacīkstēs vai arī izmēģinot spēkus kādā citā disciplīnā. Līdz šim šādu tehnoloģiju sērijveida mašīnās neviens autoražotājs nav izmantojis, bet šādu ideju aktīvi atbalsta Toyota, japāņu autobūves milzim jau nodemonstrējot, ka vairākiem viņu ražotajiem dzinējiem nepieciešamas vien nelielas izmaiņas, lai tos varētu darbināt ar ūdeņradi. Toyota to nodemonstrējusi, izmantojot 5.0 litru V8 motoru no Lexus RC F, kā arī izmantojot GR Yaris trīscilindru motoru.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    07.07.2022 13:19

    Toyota jau kādus 8 gadus pēta ūdeņraža izmantošanu iekšdedzes dzinējā ar savu GR Yaris H2 prototipu. Pētījuma rezultātus gaidīju ar lielu nepacietību un tie parādīja, ka dedzināt ūdeņradi iekšdedzes dzinējā ir, maigi izsakoties, neefektīvi. Tā sadedzināšana kontrolētā veidā bez detonācijas nebija iespējama (ūdeņradis aizdegas pie zemām temperatūrām un rada ļoti karstu reakciju, kas ņemot vērā ūdeņraža daļu, kas izsūcas garām virzuļa gredzeniem un pat vārstiem, nekontrolēti turpināja degta nepareizajā cikla posmā). Nācās vismaz daļēji miksēt kopā degšanas ciklā klāt degvielu, līdz pat 50:50. Ar esošām dzinēju tehnoloģijām Toyota neizdevās šo atrisināt. Izmeši nebija tīrs ūdens kā varētu domāt, jo gaiss protams satur ne tikai skābekli, bet arī slāpekli, kas ūdeņradim degot rada papildus NOx izmešus, tātad tīrāks degšanas process par dīzeli noteikti, bet gaisu joprojām piesārņo. 700 atmosfēru spiediena balona uzpilde aizņēma laiku, bija jāveic pārsteidzoši bieži un izrādījās, ka dedzinot to motorā iegūst tikai aptuveni 50% no enerģijas salīdzinot ja to pašu ūdeņradi laistu caur ūdeņraža degvielas šūnu un pārvērstu elektrībā (tā kā Toyota Mirai). Bēdīgi. Un tad problēma radās ar pašu ūdeņradi – tā saražošanas “zaļā” veidā, izmantojot elektrolīzi patērēja tik daudz elektroenerģijas, ka nebija nekādas loģikas to elektrību neielādēt vienkārši akumulatorā un negriezt ar to elektromotoru. Apkopojot,… Read more »

    Reklāma