Web Analytics
More
    Reklāma

    Stellantis kārtējoreiz runā par riskiem, ja elektroauto nekļūs lētāki

    Jaunākie raksti

    Viens no pasaulē lielākajiem autokoncerniem Stellantis un tā vadība kārtējoreiz runājuši par riskiem un iespējamo tirgus sabrukumu, ja elektroauto nekļūs lētāki un plašai sabiedrībai krietni pieejamāki. Stellantis ražošanas vadītājs Arno Debufs norāda, ka koncerns līdz 2030. gadam plāno samazināt ražošanas izmaksas par 40%.

    “Ja elektroauto nekļūs lētāki, tirgus sabruks”, vienā no Stellantis rūpnīcām izteicās Debufs. Izmaksu samazinājumu plānots panākt, daļu auto nepieciešamo detaļu ražojot pašiem, vienlaikus izdarot spiedienu uz piegādātājiem, lai tie samazina cenas. Visa koncerna ietvaros līdz 2030. gadam plānoti vairāk nekā 70 jauni elektriskie auto.

    Elektroauto cenas tik tiešām kāpj, reaģējot uz notikumiem pasaulē, kā arī straujo izmaksu lēcienu pilnīgi visam. Tesla regulāri palielina savu mašīnu cenas – dažreiz ar mazāku lēcienu, citreiz lielāku, taču cenas aug. Neizbēgami arī citi ražotāji spiesti paaugstināt savu mašīnu cenas.

    Stellantis, protams, jāpakļaujas Eiropas Savienības vides ministru pieņemtajam lēmumam, kas paredz līdz 2035. gadam atteikties no iekšdedzes dzinēju lietošanas pilnīgi jaunās mašīnās. Šis lēmums vēl jāapstiprina Eiropas Parlamentā. Stellantis vadītājs Karloss Tavaress pēc šī lēmuma pieņemšanas sacījis, ka politiķiem ir šķietami vienalga vai autoražotājiem vispār ir izejmateriāli, lai šo pāreju spētu paveikt.

    Tuvāko gadu laikā sagaidāms ievērojams pieprasījuma pieaugums pēc elektroauto baterijām, taču jaunās bateriju ražotnes būs gatavas tuvāk 2030. gadam. Arī Stellantis plāno veidot savas bateriju ražotnes, taču visam nepieciešams laiks. Tavaress saka, ka šajā laikā lielu kontroli iegūs Āzijas bateriju ražotāji, radot atkarību no savām piegādēm.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    04.07.2022 10:43

    Lai brūk, visur var aizbraukt ar riteni 😁

    Krotow
    04.07.2022 17:40
    Reply to  KKTK

    Mhm, 80km ārpus Rīgas, ziemā pa sniegu… ej izgulies.

    Munins
    04.07.2022 10:52

    Tā viņš ir. Kobalta un litija daudzums uz Zemeslodes ir ierobežots, kā arī vietām nepieejams, kā Afganistānā. Visiem nepietiks.

    AC/DC
    04.07.2022 15:08
    Reply to  Munins

    Labi, ka nafta visiem brīvi pieejama, nekad nebeigsies un seku tās dedzināšanai nav vispār :D

    Arčiņš
    04.07.2022 16:19
    Reply to  Munins

    Par kobaltu taisnība , bet bez viņa var ļoti labi iztikt un tas pat ir ļoti vēlams , jo tas ir ļoti dārgs un ar ļoti sliktu reputāciju metāls. Litijs ir cits stāsts , bet zinātnieki šobrīd strādā pie tā lai varētu litiju smelt ārā no okeāna ūdens un lai nerastos litija atkarība no Ķīnas un Bolīvijas piegādātājiem.

    Munins
    04.07.2022 16:36
    Reply to  Arčiņš

    No jūras ūdens var pat zeltu un urānu iegūt, tikai tas maksā tik dārgi, ka neatmaksājas. Gan jau ar litiju būs tas pats.

    Reklāma