Reklāma

Stellantis kārtējoreiz runā par riskiem, ja elektroauto nekļūs lētāki

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Viens no pasaulē lielākajiem autokoncerniem Stellantis un tā vadība kārtējoreiz runājuši par riskiem un iespējamo tirgus sabrukumu, ja elektroauto nekļūs lētāki un plašai sabiedrībai krietni pieejamāki. Stellantis ražošanas vadītājs Arno Debufs norāda, ka koncerns līdz 2030. gadam plāno samazināt ražošanas izmaksas par 40%.

“Ja elektroauto nekļūs lētāki, tirgus sabruks”, vienā no Stellantis rūpnīcām izteicās Debufs. Izmaksu samazinājumu plānots panākt, daļu auto nepieciešamo detaļu ražojot pašiem, vienlaikus izdarot spiedienu uz piegādātājiem, lai tie samazina cenas. Visa koncerna ietvaros līdz 2030. gadam plānoti vairāk nekā 70 jauni elektriskie auto.

Elektroauto cenas tik tiešām kāpj, reaģējot uz notikumiem pasaulē, kā arī straujo izmaksu lēcienu pilnīgi visam. Tesla regulāri palielina savu mašīnu cenas – dažreiz ar mazāku lēcienu, citreiz lielāku, taču cenas aug. Neizbēgami arī citi ražotāji spiesti paaugstināt savu mašīnu cenas.

Stellantis, protams, jāpakļaujas Eiropas Savienības vides ministru pieņemtajam lēmumam, kas paredz līdz 2035. gadam atteikties no iekšdedzes dzinēju lietošanas pilnīgi jaunās mašīnās. Šis lēmums vēl jāapstiprina Eiropas Parlamentā. Stellantis vadītājs Karloss Tavaress pēc šī lēmuma pieņemšanas sacījis, ka politiķiem ir šķietami vienalga vai autoražotājiem vispār ir izejmateriāli, lai šo pāreju spētu paveikt.

Tuvāko gadu laikā sagaidāms ievērojams pieprasījuma pieaugums pēc elektroauto baterijām, taču jaunās bateriju ražotnes būs gatavas tuvāk 2030. gadam. Arī Stellantis plāno veidot savas bateriju ražotnes, taču visam nepieciešams laiks. Tavaress saka, ka šajā laikā lielu kontroli iegūs Āzijas bateriju ražotāji, radot atkarību no savām piegādēm.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
04.07.2022 10:43

Lai brūk, visur var aizbraukt ar riteni 😁

Krotow
04.07.2022 17:40
Reply to  KKTK

Mhm, 80km ārpus Rīgas, ziemā pa sniegu… ej izgulies.

Munins
04.07.2022 10:52

Tā viņš ir. Kobalta un litija daudzums uz Zemeslodes ir ierobežots, kā arī vietām nepieejams, kā Afganistānā. Visiem nepietiks.

AC/DC
04.07.2022 15:08
Reply to  Munins

Labi, ka nafta visiem brīvi pieejama, nekad nebeigsies un seku tās dedzināšanai nav vispār :D

Arčiņš
04.07.2022 16:19
Reply to  Munins

Par kobaltu taisnība , bet bez viņa var ļoti labi iztikt un tas pat ir ļoti vēlams , jo tas ir ļoti dārgs un ar ļoti sliktu reputāciju metāls. Litijs ir cits stāsts , bet zinātnieki šobrīd strādā pie tā lai varētu litiju smelt ārā no okeāna ūdens un lai nerastos litija atkarība no Ķīnas un Bolīvijas piegādātājiem.

Munins
04.07.2022 16:36
Reply to  Arčiņš

No jūras ūdens var pat zeltu un urānu iegūt, tikai tas maksā tik dārgi, ka neatmaksājas. Gan jau ar litiju būs tas pats.

Reklāma